ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجید انصاری و فاطمه هاشمی: پلاکارد «استخر فرح» در قم به معنای تأیید قتل هاشمی رفسنجانی است

انتقادها از تجمع ۲۵ مرداد طلبه‌ها در حوزه علمیه قم بالا گرفته. نزدیکان هاشمی رفسنجانی می‌گویند ظن آن‌ها به قتل رئیس مجمع تأیید شده است.

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  و فاطمه هاشمی دختر علی اکبر هاشمی رفسنجانی اعلام کرده‌اند که پلاکارد «استخر فرح در انتظارت» در تجمع طلبه‌ها در قم به معنای تأیید قتل هاشمی رفسنجانی در استخر کوشک است.

تجمع ۱۵ مرداد طلبه‌های حوزه علمیه در قم: سرتان را زیر آب می‌کنیم

گروهی از طلبه‌ها در مدرسه فیضیه قم در اعتراض به وضع اقتصادی ایران تجمعی اعتراضی برگزار کرده بودند. در این تجمع طلبه‌ها پلاکاردهایی در دست داشتند. بر روی پلاکاردی نوشته شده بود :«ای آن که مذاکره شعارت/استخر فرح در انتظارت». اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ۱۹ دی ۹۵ هنگام شنا در استخر دچار عارضه قلبی شد و درگذشت. طرفداران دولت روحانی این شعار را به تهدید به قتل رئیس جمهوری اسلامی تعبیر کرده‌اند، بیان این معنا که اگر بخواهی با آمریکا مذاکره کنی سر تو را هم مثل سر هاشمی رفسنجانی زیر آب می‌کنیم. مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به سایت جماران گفته است:

« پلاکارد "استخر فرح در انتظارت" گمانه‌زنی‌ها در مورد فوت آیت‌الله هاشمی را نزدیک به واقعیت نشان می‌دهد.»

 استخر کوشک که هاشمی رفسنجانی در آن جان خودش را از دست داد، متعلق به مجمع تشخیص مصلحت نظام است و بعد از انقلاب سال ۵۷ ساخته شده، اما سعید قاسمی، از فرماندهان سپاه پاسداران و از منتقدان و مخالفان هاشمی رفسنجانی، اولین بار از این استخر با نام «استخر فرح» یاد کرد و از آن پس این نام در رسانه‌های محافظه‌کاران ایران تکرار شد.

فاطمه هاشمی، دختر هاشمی رفسنجانی نیز در یادداشتی درباره شعارهای مطرح شده در روز ۲۵ مرداد در فیضیه نوشته:

«تهدید رییس‌جمهوری منتخب مردم در حوزه‌ علمیه که باید منادی وحدت و انسجام در کشور باشد به قتل شبیه مرحوم پدرم، صراحتاً، مرگ ایشان را ترور و قتل، آن هم خفه کردن در آب اعلام می‌کند.»

ناصر مکارم شیرازی، یکی از مراجع تقلید از تجمع طلبه‌ها به عنوان یک فاجعه یاد کرده و خواهان پاسخگویی سپاه پاسداران شده بود. نوری همدانی، مرجع تقلید دیگر نیز به جمع منتقدان تجمع ۲۵مرداد طلاب در فیضیه قم پیوسته و از مسئولان حوزه خواهان پیگیری این موضوع شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه ۲۹ مرداد با انتشار بیانیه‌ای «برخی شعارها، دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهای» تجمع ۲۵ مرداد طلبه‌ها در حوزه علمیه در اعتراض به اوضاع اقتصادی را «شدیدا محکوم» و اعلام کرد که «هیچگونه برنامه‌ای برای حضور کارکنان خود در این مراسم نداشته است». سپاه پاسداران همچنین مدعی شد که «بر اساس قرائن و شواهد موجود» این تجمع «به صورت خودجوش برپا شده است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سامان

    با دستور خامنه ای، رفیق و همدست سابق رفسن جانی، همانها که با دستور خودش دیگران را میکشتند این بار خود او را کشتند. تا نوبت خود خامنه ای کی برسد !