ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: کارگران نیشکر هفت‌تپه برای چهارمین روز پیاپی اعتصاب کردند

کارگران نیشکر هفت‌تپه برای چهارمین روز پیاپی اعتصاب کردند. آنها با شعار «غفاری حیا کن/ خوراک دام رو رها کن» خواستار کناره‌گیری مدیر واحد «خوراک دام» این مجتمع صنعتی شدند.

کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه سه‌شنبه ۳۰ مرداد برای چهارمین روز پیاپی اعتصاب کردند. به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه در چهارمین روز همچنان «تمامی بخش‌های مجتمع در اعتصاب هستند».

تصویری از تجمع کارگران نیشکر هفت‌تپه- ۳۰ مرداد ۹۷

این گزارش می‌افزاید: کارگران پس از تجمع مقابل ساختمان مدیریت ، به سمت واحد «خوراک دام» مجتمع نیشکر هفت‌تپه حرکت کردند. آنها با شعار «غفاری حیا کن/ خوراک دام رو رها کن» خواستار اخراج مدیر واحد خوارک دام مجتمع شدند.

اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه از شنبه ۲۷ مرداد آغاز شده است. کارگران معترض می‌گویند که وعده مدیران مجتمع و مسئولان محلی مبنی بر پرداخت دستمزد و حق بیمه معوق تحقق نیافته و علاوه بر این بخش‌هایی از این مجتمع به یک شرکت خصوصی به نام «سرزمین مهر و ماه» واگذار شده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران دو روز پیش اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌داد این شرکت متعلق به فرزندان مدیران فعلی نیشکر هفت‌تپه است. کارگران معترض واگذاری زمین‌های نیشکر هفت‌تپه را «خط قرمز» دانسته و خواستار تشکیل شوراهای مستقل کارگری برای ادامه فعالیت مجتمع شده‌اند.

در دومین روز اعتصاب، کارگران اخراجی نیشکر هفت‌تپه پس از مذاکره با مدیران واحد خوراک دام اقدام به خودسوزی کردند. همچنین پنج تن از کارگران معترض توسط نیروهای امنیتی دستگیر و چند ساعت بعد به قید کفالت آزاد شدند. پیش از این نیز برای شماری از کارگران معترض پرونده قضایی تشکیل شده است.

همزمان با این اعتراض‌ها گزارشی مبنی بر تجمع بازنشستگان نیشکر هفت‌تپه در فرمانداری شوش و مذاکره آنان با فرماندار منتشر شده است. این کارگران گفته‌اند که به دلیل عدم واریز حق بیمه سختی کار سهم کارفرما، بازنشستگی آنان با مشکل روبرو شده است.

فرماندار شوش وعده کرده است که تا سه‌شنبه ۳۰ مرداد نتیجه پیگیری‌های خود برای رفع مشکل ۳۴۶ کارگر را با نمایندگان این کارگران در میان بگذارد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.