ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارزش لیر ترکیه باز هم کاهش یافت

دونالد ترامپ با صراحت اعلام کرده که در موضوع کشیش اهل کارولینای شمالی حاضر به مصالحه نیست. اردوغان در پیام عید قربان گفته است که ترکیه تسلیم نمی‌شود.

ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا باز هم کاهش یافت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که چنانچه ترکیه از آزادی اندرو برانسون، کشیش آمریکایی خودداری کند، ایالات متحده در سیاست‌های تجاری‌اش در برابر ترکیه تجدید نظر نخواهد کرد. اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز در یک پیام ویدیویی به مناسبت عید قربان اعلام کرده که ترکیه تسلیم نخواهد شد.

ارزش لیر ترکیه باز هم کاهش یافت (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری رویترز قبل از عید قربان یک دلار در بازارها با ۶,۱۶ لیر ترکیه به فروش رسید. انتظار می‌رود که در طول هفته جاری نرخ لیر در همین حد ثابت بماند.

شامگاه گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری رویترز یک بار دیگر خواهان آزادی اندرو برانسون، کشیش اهل کالیفرنیای شمالی شد. هفته گذشته دادگاهی در ازمیر با آزادی برانسون که قرار است به اتهام جاسوسی محاکمه شود مخالفت کرده بود. ترامپ به رویترز گفته است:

«آن‌ها اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند. سازشی در کار نیست.»

علاوه بر کشیش آمریکایی، اختلاف بر سر سیاست‌های راهبردی در سوریه و خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه نیز به اختلافات بین ایالات متحده آمریکا و ترکیه دامن زده است. رجب طیب اردوغان به مناسبت عید قربان با برخی از سربازانی که در مرز سوریه با عراق مستقرند تلفنی گفت‌وگو کرد. اردوغان گفت:

«تا وقتی ایستادگی می‌کنیم، پرچم ما هم برافراشته می‌ماند و دعاهای ما مستجاب می‌شود و کشور ما تجزیه نخواهد شد.»

اردوغان به مناسبت عید قربان یک پیام ویدیویی هم منتشر کرده. رئیس جمهور ترکیه در این پیام بدون آنکه به ایالات متحده اشاره کند، گفته است «هدف» این است که ملت ترکیه «به اسارت» درآید.

خبرگزاری اینترفاکس سه‌شنبه ۲۱ اوت گزارش داده که روسیه سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ را در سال ۲۰۱۹ به ترکیه تحویل می‌دهد.

شرکت روسو برون اکسپورت که این سامانه دفاع موشکی را به ترکیه می‌فروشد به خبرگزاری‌های روسی گفته است که این معامله تسلیحاتی به لیر ترکیه انجام می‌شود و نه با دلار آمریکا. لیر ترکیه در روزهای گذشته بیش از ۴۰ درصد از ارزش خود در برابر دلار آمریکا را از دست داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.