ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسئولین قانونگذاری، اجرائی و قضائی: از مقابله با وکلای آزاده و معترض دست بردارید

تریبون ازاد وکلا این قبیل رفتارهای غیرقانونی و توهین آمیزعلیه وکلای دادگستری را به تکرار محکوم می کند و به مسئولین قانونگذاری، اجرائی و قضائی جمهوری اسلامی ایران هشدار می دهد که از مقابله با وکلای آزاده و معترض دست بردارند و به وظایف ذاتی خود که همانا تصویب، اصلاح واجرای قوانین منطبق با موازین بین المللی حقوق بشر روی آورند.

بار دیگر تعدادی از وکلای دادگستری در پی اعتراض به برخی قوانین مغایر با حقوق بشر و رفتارهای غیر قانونی مسئولین جمهوری اسلامی ایران بازداشت و روانه بازداشتگاه شدند. خبرها حاکی از این است که وکلای دادگستری قاسم شعله سعدی، آرش کیخسروی و مسعود جوادیه در مقابل مجلس شورای اسلامی دستگیر شده اند و در پی این دستگیری مسعود جوادیه با قرار کفالت آزاد و دو همکار دیگر قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی با قرار بازداشت روانه یکی از بدنام ترین زندانهای ایران زندان فشافویه گردیده اند. این سه وکیل دادگستری به منظور اعتراض به نظارت استصوابی شورای نگهبان که موجب سلب حق انتخاب آزادانه شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است، و برای اعتراض به قرارداد مبهم و غیر شفاف جمهوری اسلامی ایران با ۴ کشورهمجوار دریای خزر، در مقابل مجلس شورای اسلامی جمع می شوند ولی تجمع آنها با حمله نیروهای امنیتی و انتظامی مواجه و به دستگیری شان منتهی می گردد و تأسف انگیزتراینکه برای تحقیر و توهین بیشتر علیه دو وکیل بازداشتی، مأموران زندان آنها را با لباس مخصوص زندان ودستبند و پابند به دادسرا اعزام نمودند. این روش اعزام زندانیان نه تنها در خصوص وکلای دادگستری که خواسته هائی به حق و قانونی داشته اند، محکوم است که در خصوص زندانیان به جرایم عادی نیز محکوم و مغایر با موازین بین المللی حقوق بشر است. موازین و مقرراتی که کشور ایران متعهد به اجرای آنها شده است.

انتقال قاسم شعله‌سعدی و آرش کیخسروی با دستبند و پابند به زندان بزرگ تهران

تریبون آزاد وکلا به روشنی می داند که مسئولین قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با اعمال اینگونه رفتارهای توهین علیه وکلای آزاده هدفی جز ارعاب و تهدید سایر وکلا ندارد. ارعاب و تهدیدی که نتیجه اش سکوت و انفعال جامعه وکالت در برابرهرنوع قانون ضد بشری و رفتار غیر قانونی را در پی داشته باشد. وقت آن است که کانون های وکلای دادگستری با پیگیری وضعیت اعضای خود و با اعتراض به این قبیل رفتارهای خشونت بار و توهین آمیز علیه وکلا، بر جایگاه اجتماعی خود در جامعه بعنوان نهادی که مظهر دفاع و عدالت است، تأکید کنند.

تریبون آزاد وکلا این قبیل رفتارهای غیرقانونی و توهین آمیزعلیه وکلای دادگستری را به تکرار محکوم می کند و به مسئولین قانونگذاری، اجرائی و قضائی جمهوری اسلامی ایران هشدار می دهد که از مقابله با وکلای آزاده و معترض دست بردارند و به وظایف ذاتی خود که همانا تصویب، اصلاح واجرای قوانین منطبق با موازین بین المللی حقوق بشر روی آورند. تریبون آزاد وکلا خواهان آزادی هر چه سریعتر و بی قید و شرط همکاران بازداشتی و محبوس در زندان‌ها ی ایران است.

تریبون آزاد وکلا*

*تریبون آزاد وکلا با همت تعدادی از وکلای دادگستری که پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ ناگزیر از ترک ایران شدند در مرکز حامیان حقوق بشر تاسیس شد- مرکز حامیان حقوق بشر، خواهر توامان کانون مدافعان حقوق بشر است که مقر آن در لندن می باشد- تریبون آزاد وکلا بر مبنای اعتقاد به موازین بین المللی دادرسی عادلانه شکل گرفت و یکی از اهداف آن حمایت از وکلای مستقل در ایران است که به مناسبت فعالیت های حقوق بشری مواجه با ناملایماتی می شوند. از خرداد ۱۳۸۸ تا کنون بیش از پنجاه و پنج وکیل دادگستری تحت تعقیب کیفری قرار گرفته اند که برای همه آنان پرونده خاصی دراین مرکز ایجاد شده و با نهادهای بین المللی ناظر بر حمایت از وکلا تبادل اطلاعات صورت گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.