ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض رییس کانون وکلای دادگستری مرکز به قوه قضاییه درباره انتقال وکیلان در بند، با دستبند و پابند

عیسی امینی گفته است نحوه برخورد با قاسم شعله‌سعدی و آرش کیخسروی و انتقال این دو وکیل دادگستری با دستبند و پابند به زندان موجب بهت و اعتراض جامعه‌ حقوقی شده است.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از نحوه برخورد با قاسم شعله‌سعدی و آرش کیخسروی و انتقال این دو وکیل دادگستری با دستبند و پابند به زندان انتقاد کرده و گفته است این اقدام موجب بهت و اعتراض جامعه‌ حقوقی شده است.

انتقال قاسم شعله‌سعدی و آرش کیخسروی با دستبند و پابند به زندان بزرگ تهران

عیسی امینی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است که در این زمینه به مسئولان قوه قضاییه اعتراض کرده است.

این وکیل دادگستری اما ابراز امیدواری کرده است که در فرآیند دادرسی، «رعایت کرامت و حیثیت انسانی» این وکیلان دادگستری بشود و با لحاظ شدن دفاعیات آنها، از ایشان رفع اتهام شود.

عیسی امینی: «آنچه موجب بهت و اعتراض جامعه‌ حقوقی و به‌ویژه وکلای دادگستری شده، نوع رفتار با دو وکیل و همکار ما به عنوان متهم، نادیده گرفتن حیثیت حرفه‌ای و عدم رعایت حقوق اولیه‌ ایشان بود.»

امینی اما با تاکید بر اینکه رعایت کرامت انسانی متهمان یک ضرورت است، گفته است: «صرف‌نظر از اینکه انتظار داشتیم این دو وکیل به اتهام امنیتی یا سیاسی به زندان فشافویه اعزام نشوند و درخواست توجه بازپرس را به این موضوع دارم؛ نحوه‌ اعزام آنها به دادسرای امنیت با پابند و دستبند مشترک از دید رعایت حقوق متهمان به‌ویژه متهمان سیاسی یا امنیتی دور از انتظار و محل اعتراض بود.»

رییس کانون وکلای دادگستری همچنین به صحبت‌های اخیر صادق آملی لاریجانی، رییس قوه‌ قضاییه اشاره کرده که اعزام متهمان عادی با دست‌بند و پابند و هم‌ردیف متهمان به جنایت را از سوی مقامات قضایی و زندان‌ها، غیرضروری دانسته است.

او با استناد به این صحبت‌ها گفته است: «با توجه به سخنان صریح عالی‌ترین مقام قوه‌ قضاییه و برخلاف اصول ۲۲ و ۲۹ قانون اساسی عدم رعایت کرامت انسانی، هتک حرمت و حیثیت و چنین رفتاری با وکیل دادگستری نقض بدیهی‌ترین حقوق متهمان است.»

روز شنبه ۲۷ مرداد قاسم‌شعله سعدی، آرش کیخسروی و مسعود جوادیه، سه وکیل دادگستری به همراه شماری از شهروندان که در اعتراض به نظارت استصوابی و قرارداد دریای خزر در مقابل ساختمان مجلس حاضر شده بودند، بازداشت شدند.

چند ساعت بعد شماری از بازداشت‌شدگان و در پایان وقت اداری روز یک‌شنبه ۲۸ مرداد مسعود جوادیه با قرار کفالت آزاد شد. قاسم شعله‌سعدی و آرش کیخسروی اما به زندان تهران بزرگ منتقل شدند: انتقال قاسم شعله‌سعدی و آرش کیخسروی به زندان تهران بزرگ و آزادی مسعود جوادیه

روز ۳۰ مرداد اما این دو وکیل دادگستری با لباس زندان و دستبند و پابند به دادسرای اوین منتقل و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت یک ماهه، به زندان تهران بزرگ (زندان فشافویه) بازگردانده شدند.

اتهام این دو «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» عنوان شده است.

قاسم شعله‌سعدی روز جمعه ۲۶ مرداد با انتشار ویدئویی گفته بود به تأسی از محمد مصدق برای مقابله با نظارت استصوابی در بهارستان حاضر خواهد شد.

این حقوقدان که نماینده دو دوره مجلس نیز بوده است، پیش‌تر به اتهام «توهین به رهبری» از طریق انتشار نامه‌ای در سال ۸۱ و نیز «تبلیغ علیه نظام» از سوی دادگاه انقلاب محکوم شده و مدتی را در زندان گذرانده بود.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.