ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اختلاف پاکستان و آمریکا بر سر گفت‌وگوی تلفنی خان با پمپئو

در آستانه سفر وزیر خارجه آمریکا به اسلام‌آباد، نخستین نشانه‌های اختلاف بین آمریکا و پاکستان بر سر فعالیت طالبان آشکار شد. کاخ سفید می‌گوید در پی بهبود روابط فی‌مابین‌ایم.

پاکستان از دولت آمریکا خواسته است محتوای گفت‌وگوی تلفنی مایک پمپئو با عمران خان را تصحیح کند. کاخ سفید می‌گوید محتوایی که درباره گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا با نخست‌وزیر پاکستان بازتاب یافته به تصحیح نیاز ندارد. بحث بر سر حمایت پاکستان از طالبان است. این نخستین نشانه اختلاف بین دولت آمریکا و دولت پاکستان بعد از پیروزی عمران خان در انتخابات پارلمانی پاکستان است.

۲۲ ژوئیه ۲۰۱۸: چند کارگر پاکستانی در همایش انتخاباتی عمران خان

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا قصد دارد در هفته نخست سپتامبر سال جاری برای دیدار و گفت‌وگو با عمران خان که هفته گذشته بعد از پیروزی در انتخابات پارلمانی، به عنوان نخست‌وزیر پاکستان کارش را آغاز کرد به اسلام‌آباد سفر کند. کاخ سفید اعلام کرده که وزیر خارجه آمریکا در آستانه این سفر در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر پاکستان، از عمران خان خواسته است که «با قاطعیت با همه گروه‌های فعال تروریستی در پاکستان» مقابله کند.

مقامات آمریکایی به طور پیوسته در گفت‌وگو با مقامات نظامی پاکستان ضرورت مقابله با طالبان در این کشور را مطرح می‌کنند. طالبان همواره در سال‌های گذشته از خاک پاکستان عملیاتی را علیه نیروهای ناتو مستقر در افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور انجام داده. پاکستان اما این موضوع را تکذیب می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان شامگاه گذشته با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که در گفت وگوی تلفنی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان موضوع مقابله با گروه‌‌های تروریستی مطرح نشده و از وزارت خارجه آمریکا خواست محتوای این گفت وگو را تصحیح کند.

هدر نائورت، سخنگوی کاخ سفید  اما در یک نشست خبری اعلام کرد که محتوای این گفت‌وگو نیاز به تصحیح ندارد:

«من فقط همین را می‌توانم بگویم که آنچه که [درباره گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با نخست‌وزیر پاکستان] بازتاب دادیم نیاز به تصحیح ندارد.»

نائورت همچنین یادآوری کرد که پاکستان یکی از متحدان و شرکای مهم آمریکا در منطقه جنوب آسیاست:

«وزیر خارجه گفت‌وگوی خوبی با نخست‌وزیر [پاکستان] داشت و ما امیدواریم که در آینده روابط خوبی با هم داشته باشیم.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ۵ سپتامبر به اسلام‌آباد سفر می‌کند. او نخستین مقام بلندپایه‌ای است که با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان بعد از پیروزی او در انتخابات پارلمانی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

خان از منتقدان سیاست‌های نظامی آمریکا در افغانستان و مخالف استفاده از خاک پاکستان به‌عنوان پایگاه عملیاتی آمریکاست. نخست‌وزیر جدید پاکستان بعد از پیروزی در انتخابات پارلمانی، خواستار روابط «قابل اعتماد» با آمریکا شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.