ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت از کسانی که حسن روحانی را تهدید به مرگ کرده‌اند شکایت می‌کند

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با اشاره به مداحی اخیر منصور ارضی گفت: «این گونه وقایع جرم عمومی است. از نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی خواسته‌ایم گزارش‌شان را تقدیم کنند.»

معاون حقوقی رئیسی جمهوری اعلام کرد دولت از کسانی که رئیس جمهوری را تهدید جانی کرده‌اند شکایت می‌کند.

تجمع ۱۵ مرداد طلبه‌های حوزه علمیه در قم

لعیا جنیدی معاون حقوق رئیس جمهوری در نشست خبری خود با اشاره به تهدید حسن روحانی به مرگ گفت:

«این گونه وقایع یک جرم عمومی است. از نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی خواسته ایم گزارش خود را تقدیم کنند. ولی به همین میزانی که اطلاعات عمومی این واقعه منتشر شده است، برای طرح شکایت کفایت می‌کند. با آقای رئیس جمهور مذاکره خواهم داشت تا شکایت را تقدیم نهاد قضایی کنیم.»

به گزارش فرارو، لعیا جنیدی با اشاره به اظهارات منصور ارضی، مداح بیت رهبری افزود شکایت از مداح معروف هم در دست اقدام است.

هر چند علی مطهری، نایب رئیس مجلس در یادداشتی که چهارم شهریور ماه در اختیار ایسنا قرار داده است، ضمن انتقاد از منصور ارضی گفته سخنان او توهین به رئیس جمهوری و اکبر هاشمی رفسنجانی بوده «اما انصاف این است که سخن وی دلالت بر قتل آقای هاشمی در استخر و نیز شامل تهدید رئیس جمهور به مرگ نبود».

در ویدیویی که از سخنان منصور ارضی در مراسم دعای عرفه بعد از ظهر ۳۰ مرداد ۹۷ منتشر شده او  علی اکبر هاشمی رفسنجانی را به «خیانت» متهم می‌کند و وعده می‌دهد که سایر خائنان نیز به سرنوشت رفسنجانی در «استخر فرح» دچار شوند.

پیش از این نیز در تجمع ۲۵ مرداد طلبه‌های مدرسه فیضیه قم انتشار عکسی از یک پلاکارد خبرساز شده بود. بر روی آن پلاکارد نوشته شده بود: «ای آنکه مذاکره شعارت ــ استخر فرح درانتظارت».

ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی، از مراجع حکومتی از این عمل به عنوان تهدید رئیس جمهوری یاد کرده بودند و از آن انتقاد کردند. چندی بعد سپاه پاسداران دست داشتن در این تجمع را تکذیب کرد. تجمع طلبه‌ها در اعتراض به فساد اقتصادی در ایران برگزار شده بود. سخنران اصلی این جلسه طلاب حسن رحیم‌پور ازغدی، از چهره‌های نزدیک به سپاه پاسداران بود که اظهاراتش در انتقاد به رواج سکولاریسم در حوزه از دلایلی دیگری است که حساسیت مراجع مذهبی قم را برانگیخته.

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  و فاطمه هاشمی دختر علی اکبر هاشمی رفسنجانی اعلام کرده‌اند که پلاکارد «استخر فرح در انتظارت» در تجمع طلبه‌ها در قم به معنای تأیید قتل هاشمی رفسنجانی در استخر کوشک است.

استخر کوشک که هاشمی رفسنجانی در آن جان خودش را از دست داد، متعلق به مجمع تشخیص مصلحت نظام است و بعد از انقلاب سال ۵۷ ساخته شده، اما سعید قاسمی، از فرماندهان سپاه پاسداران و از منتقدان و مخالفان هاشمی رفسنجانی، اولین بار از این استخر با نام «استخر فرح» یاد کرد و از آن پس این نام در رسانه‌های محافظه‌کاران ایران تکرار شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.