ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر اطلاعات: ده‌ها جاسوس را بازداشت کرده‌ایم

محمود علوی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که رهبر جمهوری اسلامی از همکاری نهادهای اطلاعاتی در ایران خرسند است.

محمود علوی، وزیر اطلاعات در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که وزارت اطلاعات تاکنون ده‌ها نفر را به اتهام جاسوسی بازداشت کرده است. در همان حال، خبرگزاری رویترز سندی را منتشر کرده که نشان می‌دهد وزارت خارجه فرانسه به دیپلمات‌های فرانسوی هشدار داده که در مواقع غیر ضروری از سفر به ایران خودداری کنند.

محمود علوی، وزیر اطلاعات (عکس: آرشیو)

محمود علوی، وزیر اطلاعات شامگاه گذشته در برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» گفت:

«دشمنانی که ما داریم از لحاظ مالی و امکانات تلاش می‌کنند که اطلاعاتی از کشور ما به دست بیاورند. به همین دلیل از طریق جاسوسی اقدام می‌کنند (...) بارها گفته‌ام اگر شخص دوتابعیتی را می‌شناسید به ما معرفی کنید. ضد اطلاعات در ماموریت‌های خود بسیار موفق بوده است و ده‌ها جاسوس را در نهادهای مختلف شناسایی و دستگیر کرده‌ایم. ما افراد زیادی را که امکان جاسوسی دارند زیر ذره‌بین و ضربه برده‌ایم. البته ضرورتی به اعلام ندارد. ما مجال اقدام در این زمینه را به دشمنان نمی‌دهیم.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی فروردین سال جاری در دیدار با وزیر و گروهی از کارکنان وزارت اطلاعات گوشزد کرده بود که به گمان او در ایران یک جنگ اطلاعاتی درگرفته که یکی از اهداف آن «ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی» است. خامنه‌ای از وزارت اطلاعات خواسته بود در این جنگ یک برنامه تهاجمی طراحی کنند و مانع از نفوذ مدیران دوتابعیتی در دستگاه‌های دولتی شوند. رهبر جمهوری اسلامی همچنین خواهان رقابت حرفه‌ای وزارت اطلاعات با اطلاعات سپاه و سایر نهادهای اطلاعاتی ایران در این زمینه‌ها شده بود.

وزیر اطلاعات از خشنودی رهبر جمهوری اسلامی از همکاری نهادهای اطلاعاتی خبر داد:

«در این دولت همدلی و همگرایی بین دستگاه‌های اطلاعاتی بیش از دوره‌های دیگر بوده و رهبر معظم انقلاب هم از این همکاری بین وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه ابراز خرسندی کرده‌اند.»

محمود علوی همچنین اعلام کرد که وزارت اطلاعات موفق شده یک عضو کابینه یک دولت متخاصم را در اختیار بگیرد. دو ماه قبل رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که گونن سِگِو وزیر پیشین انرژی اسرائیل مدت‌ها منبع اطلاعاتی ایران بوده است. این وزیر اسرائیلی بازداشت شده.

— خبرگزاری فارس (@FarsNews_Agency) 29. August 2018

حسین علایی، فرمانده سابق ستاد مشترک سپاه پاسداران ایران اواخر مرداد سال جاری گفته بود که اسرائیل از ۱۵ سال پیش در ایران یک «شبکه گسترده اطلاعاتی در حوزه‌های هسته‌ای، موشکی، حوزه سیاسی و اقتصادی» ایجاد کرده است. علایی همچنین ادعا کرده بود که آمریکا، اسرائیل و سازمان مجاهدین خلق شبکه‌های اطلاعاتی در ایران راه‌اندازی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز شامگاه گذشته سندی را منتشر کرد که نشان می‌داد، وزارت خارجه فرانسه با بخشنامه‌ای به تاریخ ۲۰ اوت از کارمندانش خواسته است از سفرهای غیرضروری به ایران خودداری کنند. وزارت خارجه فرانسه در این سند جمهوری اسلامی را به تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین در پاریس متهم کرده و این اقدام را نمایانگر خصمانه شدن روابط دو کشور ارزیابی کرده است:

 «رفتار مقام‌های ایرانی نشان از تند شدن موضع آنها در قبال کشور ما و همینطور تعدادی از متحدان ما دارد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.