ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نازنین زاغری به دنبال حمله عصبی به درمانگاه زندان اوین منتقل شد

نازنین زاغری بعد از اتمام مرخصی سه روزه‌اش دچار حمله ترس شده. عکس‌های او با دخترش در مرخصی مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته بود.

ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری که از دو سال و نیم پیش در ایران زندانی شده است از بستری شدن او در بیمارستان به دنبال حمله عصبی ناشی از ترس خبر داده است.

نازنین زاغری که برای دیدن خانواده به ایران سفر کرده بود، به اتهام امنیتی بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ریچارد رتکلیف گفته است همسرش چهارشنبه ۲۹ اوت/ ۷ شهریور پس از آنکه از حال رفته، به درمانگاه زندان منتقل شده است.

نازنین زاغری-رتکلیف که آسوشیتدپرس از او با عنوان بریتانیایی-ایرانی نیکوکار نام برده، هفته گذشته برای سه روز از زندان به مرخصی آمد و در کنار دختر چهار ساله‌اش بود که از هنگام بازداشت او در ایران به سر می‌برد.

ریچارد رتکلیف امیدوار بود که مراجع قضایی جمهوری اسلامی با تقاضای تمدید مرخصی نازنین زاغری موافقت کنند اما این اتفاق نیفتاد و او که به دنبال محاکمه در دادگاه انقلاب به پنج سال زندان محکوم شده، به زندان اوین بازگشت.

نازنین زاغری پنج‌شنبه اول شهریور ۹۷ برای سه روز به مرخصی اعزام شده بود که این امر با استقبال سازمان‌های حقوق بشری از جمله عفو بین‌الملل و وزارت امور خارجه بریتانیا روبه‌رو شد.

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا در سخنرانی شامگاه پنج‌شنبه ۲۳ اوت خود در سازمان ملل در نیویورک با اشاره به مرخصی نازنین زاغری گفته بود: «ما می‌خواهیم از مقام‌های ایران برای کاری که انجام دادند تشکر کنیم در حالی که نباید فراموش کرد که نازنین زاغری از همان اول هم نمی‌بایست زندانی می‌شد. نازنین بی‌گناه است.»

ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری هم در گفت‌وگو با روزنامه بریتانیایی تایمز گفته بود: «ما اطمینان زیادی داریم که با تمدید مرخصی موافقت خواهد شد اما تا این لحظه هنوز تأیید آن را نگرفته‌ایم.»

موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب اما سوم شهریور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، با تأکید دوباره بر تشکیل پرونده جدید برای نارنین زاغری گفته است اتهام جدید او امنیتی است. او نگفته این اتهام امنیتی به طور مشخص چیست.

انتشار عکس‌های نازنین زاغری با دخترش گابریلا به دنبال شروع و پایان مرخصی او مورد رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفت. همراه با انتشار خبر به مرخصی رفتن نازنین زاغری عکسی از او و دخترش منتشر شد که آنها را خندان در آغوش هم نشان می‌داد. در عکس منتشر شده در پایان مرخصی سه روزه اما چهره گابریلا ترس‌خورده بود مادرش را تنگ در آغوش گرفته بود.

نازنین زاغری-رتکلیف هنگام تعطیلات خود در آوریل سال ۲۰۱۶ پس از سفر به ایران و در هنگام خروج از کشور همراه دختر خردسالش در فرودگاه «خمینی» تهران بازداشت و روانه زندانی در کرمان شد و سپس از آنجا به زندان اوین منتقل شد. مقامات جمهوری اسلامی او را متهم به «تلاش برای توطئه و براندازی نظام» کرده‌اند. این ادعا اما همواره از سوی این زندانی سیاسی و خانواده‌اش رد و بر بی‌گناهی او تاکید شده است. آنها تاکید کرده اند که حضور نازنین زاغری در ایران تنها برای دیدار با خانواده‌اش بوده است.

نازنین زاغری برای بنیاد تامسون رویترز کار می‌کرده که بخش و بازوی فعالیت‌های خیریه این سازمان است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.