ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستانی جلوی ازدواج یک کودک ۹ ساله در مشهد را گرفت

معاون دادستان مشهد گفته که دادستانی این شهر مانع ازدواج یک دختر ۹ ساله فاقد ولی با یک فرد بزرگسال شده است.

حسن حیدری، معاون دادستان مشهد گفته که دادستانی این شهر مانع ازدواج یک دختر ۹ ساله فاقد ولی با یک فرد بزرگسال شده است. این دختر با فردی که به عنوان همسر او در نظر گرفته شده بود اختلاف سنی زیادی داشته است و  دادستانی برای اعزام دختر به مراکز نگهداری بهزیستی دستور داده تا از تامین مصلحت کودک اطمینان حاصل شود.

عکس تزیینی است

معاون دادستان مشهد گفته که با توجه به وصول خبری از شهروندان مبنی بر برگزاری مجلس عروسی یک دختر ۹ ساله فاقد ولی با یک فرد بزرگسال در یکی از تالار‌های مشهد، در ساعت ۱۱ شب، تیم اورژانس اجتماعی و کلانتری به محل برگزاری مراسم اعزام شدند و بزرگان خانواده عروس و داماد ملزم شدند تا از دختر تا بررسی دقیق موضوع قانونی بودن و داشتن شرایط ازدواج دختر محافظت کنند.

حسن حیدری گفته ازدواج کودکان زیر سن قانونی ممنوع است و دادستان به لحاظ رعایت حقوق کودکان با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که سال گذشته منتشر شد، خراسان رضوی با ثبت ۶۷۵۹ مورد از ازدواج کودکان در رتبه اول ازدواج کودکان قرار دارد.

به دلیل حضور بیشتر اتباع کشورهای دیگر در استان‌های شرقی کشور که اوراق شناسایی ندارند و امکان ثبت ازدواج آنها فراهم نیست، این آمار می تواند بیش از این مقدار باشد.

چندی پیش علی باغدار دلگشا، مشاور استاندار خراسان رضوی در نشستی در دانشگاه فردوسی مشهد درباره ازدواج کودکان گفته بود: «در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی، مانند شهرستان زاوه، میانگین سن ازدواج دختران ۱۱ سال است.»

بر اساس طرحی که فراکسیون زنان مجلس تهیه کرده است، قرار است سن ازدواج پسران ۱۸ سال و دختران ۱۶ سال تعیین شود و ازدواج بین ۱۳ تا ۱۵سال تنها با شرایطی همچون اذن پدر و مصلحت دادگاه امکان پذیر خواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگر

    انحمن یاری کودکان در معرض خطر: چانه زنی برای کم کردن سن کودکی چرا؟ کودکان هیچ نقشی در تعیین سرنوشت خود ندارند وکودکی شان معامله می شود. سن کودکی تا ۱۸ سال است.

  • Neda

    در حال حاضر سن قانونی ازدواج در ایران ۱۳ سال برای دختران و ۱۵ سال برای پسران است!!!!???