ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تحریکات راست افراطی در آلمان و  واکنش جریان ضد نژادپرستی

در پی قتل یک آلمانی توسط مظنونان غیرآلمانی در شهر کمنیتس، این شهر پنج روز است که در ناآرامی به‌سر می‌برد. راستگرایان افراطی هر روز به خیابان می‌آیند و علیه خارجی‌ها و دولت دست به تظاهرات می‌زنند.

اوضاع در شهر کمنیتس آلمان بحرانی است. پس از قتل مرد ۳۵ ساله‌ای در کمنیتس که گفته می‌شود به دست دو خارجی صورت گرفته، این شهر صحنه چندین تظاهرات راستگرایان افراطی و درگیری‌های شدید آن‌ها و چپ‌گرایان بوده است. شامگاه پنج‌شنبه ۳۰ اوت / ۸ شهریور هزاران نفر در برلین و مونستر علیه خشونت و خارجی‌ستیزی دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات در برلین علیه خارجی‌ستیزی و فعالیت‌های راستگرایان افراطی در آلمان ـ پنج‌شنبه ۳۰ اوت / ۸ شهریور

شهر ۲۵۰ هزار نفری کمنیتس در ایالت زاکسن، واقع در شرق آلمان، این روزها شاهد درگیری‌های خیابانی است. راستگرایان افراطیِ ضدخارجی در این شهر قتل یک مرد آلمانی به دست دو غیرآلمانی را بهانه‌ای قرار دادند تا اهداف سیاسی خود را پیش ببرند.

قتل مرد آلمانی شامگاه شنبه ۲۵ اوت / ۳ شهریور در جریان دعوای گروهی از ملیت‌های گوناگون در جشن خیابانی شهر کمنیتس رخ داد. مقتول هویتش آشکار نشده اما گفته می‌شود که پلیس دو مرد ۳۳ و ۳۸ ساله سوری و عراقی را به‌عنوان مظنون بازداشت کرده است.

از آن روز شهر کمنیتس آلمان هر روز شاهد تظاهرات راستگرایان افراطی و گروه‌های نئوفاشیست است. آن‌ها روز چهارشنبه در شبکه‌های اجتماعی حکم بازداشت مظنون خارجی را منتشر کردند که معلوم نیست چگونه به این حکم دست یافتند. در پی آن یکی از کارمندان دادگستری آلمان از کار برکنار شد.

اکنون مسئولان دولتی و سیاستمداران آلمانی در پی گفت‌وگو با شهروندان کمنیتس و آرام کردن اوضاع در این شهر هستند.

شامگاه پنج‌شنبه ۳۰ اوت / ۸ شهریور بار دیگر صدها نفر از راستگرایان افراطی در شهر کمنیتس تجمع کردند. آن‌ها علیه مقامات دولتی محلی که در ورزشگاه شهر با شهروندان سخن می‌گفتند شعار می‌دادند.

همزمان در اعتراض به گسترش فعالیت‌های راستگرایان افراطی، هزاران نفر در دو شهر برلین و مونستر علیه خشونت و خارجی‌ستیزی دست به تظاهرات زدند. شمار تظاهرکنندگان در برلین پنج هزار نفر و در مونستر دو هزار نفر گزارش شده است. سازمان‌دهندگان این تظاهرات انتظار این جمعیت را نداشتند.

روز پنج‌شنبه همچنین معلوم شد که مظنون عراقی در سال ۲۰۱۵ از بلغارستان وارد آلمان شده و باید در واقع از آلمان اخراج می‌شد اما این اتفاق رخ نداد.

سیاستمداران اپوزیسیون دولت آلمان از احزاب چپ و سبزها نیز خواهان اقدامات قاطع‌تر دولت در مقابله با راستگرایان افراطی شده‌اند.

دیتمار بارچ، رئیس فراکسیون حزب چپ‌ها در پارلمان آلمان گفت: «حاکمیت قانون باید خود را اثبات کند و نباید اجازه تغییر در توافقات عمومی اساسی داده شود. اگر مردم تهدید و یا مجروح شدند، اگر سلام هیتلری در تظاهرات داده شده، باید به وسیله قانون مورد مجازات قرار گیرد.»

آنلا بربوک، رهبر حزب سبزها نیز در این‌باره گفت: «دولت ایالت زاکسن نباید برای دموکراسی و اجرای حاکمیت قانون بیش از این جامعه مدنی را تنها بگذارد.»

آلفرد گروسر، جامعه‌شناس سوسیال دموکرات آلمانی - فرانسوی، از جامعه مدنی خواست تا با راست‌های افراطی آشکارتر مخالفت کند. او گفت: «اگر ارزش‌های اساسی نادیده گرفته شود، دموکراسی در معرض خطر است.»

فعالیت راستگرایان افراطی در ایالت زاکسن نسبت سایر ایالت‌ای آلمان گسترده‌تر است. در شهر کمنیتس شمار خارجی‌ها ۲۰ هزار نفر، یعنی حدود ۸ درصد جمعیت، این شهر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.