ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قطعنامه تازه علیه سوریه به شورای امنیت می‌رود

<p>ايالات متحده آمريکا قطعنامه تازه&zwnj;ای عليه سوريه برای بررسی در شورای امنيت سازمان ملل آماده کرده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>آسوشيتدپرس که به نسخه&zwnj;ای از متن پيش&zwnj;نويس اين قطعنامه دسترسی پيدا کرده، گزارش داد در اين پيش&zwnj;نويس از دولت سوريه و مخالفان خواسته شده تا به عمليات مسلحانه عليه يکديگر پايان دهند.</p> <p>اين پيش&zwnj;نويس همچنين &quot;نقض حقوق بشر&quot; توسط مقامات دمشق را نيز محکوم می&zwnj;کند.</p> <p>آسوشيتدپرس متن اين قطعنامه را از دو قطعنامه قبلی که از سوی چين و روسيه وتو شد، &quot;متوازن&zwnj;تر&quot; ناميده است.</p> <blockquote> <p>آمریکا در پیش&zwnj;نویس تازه قطعنامه علیه سوریه از دولت و مخالفان خواسته تا به عمليات مسلحانه عليه يکديگر پايان دهند</p> </blockquote> <p>چين و روسيه تاکنون دوبار قطعنامه&zwnj;های شورای امنيت عليه سوريه را وتو کرده&zwnj;اند. اين دو کشور خواهان محکوميت همزمان دولت دمشق و مخالفان هستند. پکن و مسکو همچنين می&zwnj;گويند نگران دخالت خارجی در سوريه مشابه آنچه در ليبی رخ داد، هستند.</p> <p>اعترضات در سوريه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده است. بر پايه آخرين آمار سازمان ملل که چند هفته پيش منتشر شد، تاکنون بيش از ۷۵۰۰ نفر در خشونت&zwnj;های سوريه کشته شده&zwnj;اند.</p> <p><strong>تظاهرات در دمشق</strong></p> <p>&quot;کميته هماهنگی انقلاب مردم سوريه&quot; گفته است مخالفان برای نخستين بار از زمان شکل&zwnj;گيری اعترضات روز چهارشنبه هفتم مارس (۱۷ اسفند ۱۳۹۰) &quot;تظاهرات گسترده&zwnj;ای&quot; در ميدان العباسين دمشق برگزار کردند.</p> <p>در همين حال درگيری&zwnj;ها بين نيروهای دولتی سوريه و مخالفان در شهرهای الرستن، جبل الزاويه، ادلب، الکسوه، يلدا و جسر مسرابا ادامه دارد.</p> <p>العربيه به نقل از شاهدان عينی گزارش داد ساکنان شهر الرستن در &quot;بدترين شرايط انسانی&quot; به سر می&zwnj;برند.</p> <p>شاهدان می&zwnj;گويند به دليل محاصره و ممنوعيت رفت و آمد، اين شهر با کمبود غذا، آب آشاميدنی، دارو و سوخت مواجه است.</p> <p>آمريکا و کشورهای غربی می&zwnj;گويند بشار اسد مشروعيت خود را از دست داده و بايد از قدرت کنار رود اما در مقابل روسيه و چين با اين خواسته آمريکا و فعالان سوری مخالفت می&zwnj;کنند. اين دو کشور خواهان اصلاحات در سوريه هستند.</p> <p>هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا نيز چند هفته پيش گفت: &quot;مردم سوريه و متحدان آنان ديگر نمی&zwnj;توانند فرصت بيشتری به بشار اسد بدهند که مشروعيت يا حتی وحشی&zwnj;گری خود را اثبات کند. مخالفان توانايی سرنگونی حکومت را دارند. آن&zwnj;ها بالاخره به&zwnj;طريقی و از جايی ابزار دفاع از خود را پيدا می&zwnj;کنند و به همان ترتيب دست به اقدامات تهاجمی هم خواهند زد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

ايالات متحده آمريکا قطعنامه تازه‌ای عليه سوريه برای بررسی در شورای امنيت سازمان ملل آماده کرده است.

آسوشيتدپرس که به نسخه‌ای از متن پيش‌نويس اين قطعنامه دسترسی پيدا کرده، گزارش داد در اين پيش‌نويس از دولت سوريه و مخالفان خواسته شده تا به عمليات مسلحانه عليه يکديگر پايان دهند.

اين پيش‌نويس همچنين "نقض حقوق بشر" توسط مقامات دمشق را نيز محکوم می‌کند.

آسوشيتدپرس متن اين قطعنامه را از دو قطعنامه قبلی که از سوی چين و روسيه وتو شد، "متوازن‌تر" ناميده است.

آمریکا در پیش‌نویس تازه قطعنامه علیه سوریه از دولت و مخالفان خواسته تا به عمليات مسلحانه عليه يکديگر پايان دهند

چين و روسيه تاکنون دوبار قطعنامه‌های شورای امنيت عليه سوريه را وتو کرده‌اند. اين دو کشور خواهان محکوميت همزمان دولت دمشق و مخالفان هستند. پکن و مسکو همچنين می‌گويند نگران دخالت خارجی در سوريه مشابه آنچه در ليبی رخ داد، هستند.

اعترضات در سوريه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده است. بر پايه آخرين آمار سازمان ملل که چند هفته پيش منتشر شد، تاکنون بيش از ۷۵۰۰ نفر در خشونت‌های سوريه کشته شده‌اند.

تظاهرات در دمشق

"کميته هماهنگی انقلاب مردم سوريه" گفته است مخالفان برای نخستين بار از زمان شکل‌گيری اعترضات روز چهارشنبه هفتم مارس (۱۷ اسفند ۱۳۹۰) "تظاهرات گسترده‌ای" در ميدان العباسين دمشق برگزار کردند.

در همين حال درگيری‌ها بين نيروهای دولتی سوريه و مخالفان در شهرهای الرستن، جبل الزاويه، ادلب، الکسوه، يلدا و جسر مسرابا ادامه دارد.

العربيه به نقل از شاهدان عينی گزارش داد ساکنان شهر الرستن در "بدترين شرايط انسانی" به سر می‌برند.

شاهدان می‌گويند به دليل محاصره و ممنوعيت رفت و آمد، اين شهر با کمبود غذا، آب آشاميدنی، دارو و سوخت مواجه است.

آمريکا و کشورهای غربی می‌گويند بشار اسد مشروعيت خود را از دست داده و بايد از قدرت کنار رود اما در مقابل روسيه و چين با اين خواسته آمريکا و فعالان سوری مخالفت می‌کنند. اين دو کشور خواهان اصلاحات در سوريه هستند.

هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا نيز چند هفته پيش گفت: "مردم سوريه و متحدان آنان ديگر نمی‌توانند فرصت بيشتری به بشار اسد بدهند که مشروعيت يا حتی وحشی‌گری خود را اثبات کند. مخالفان توانايی سرنگونی حکومت را دارند. آن‌ها بالاخره به‌طريقی و از جايی ابزار دفاع از خود را پيدا می‌کنند و به همان ترتيب دست به اقدامات تهاجمی هم خواهند زد."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.