ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه «علنی» مشایی تکرار می‌شود ــ مشایی: مگر به زور مرا بیاورند

رحیم مشایی در واکنش به خبر برگزاری دادگاهی دیگر مجدداً در نامه‌ای اعلام کرد دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد و قصد حضور ندارد مگر اینکه او را به اجبار از زندان به دادگاه انقلاب منتقل کنند.

منابع داخلی در ایران خبر داده‌اند که جلسه علنی رسیدگی به اتهامات اسفندیار رحیم مشایی یکشنبه ۱۱ شهریور در دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد. دادگاه علی اکبر جوانفکر را نیز برای حضور در این جلسه احضار کرده است. متهمان اما می‌گویند به دادگاه نمی‌آیند. منتقدان می‌گویند دادگاه نخست نه «علنی» بلکه «نمایشی» بود.

صداوسیما اعتراض مشایی را در جلسه قبلی دادگاه سانسور کرد

جلسه قبلی دادگاه پس از شروع به کار به تعویق افتاده است. اکنون اسفندیار رحیم مشایی در واکنش به خبر برگزاری دادگاهی دیگر، مجدداً در نامه‌ای اعلام کرد دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد و قصد حضور ندارد مگر اینکه او را به اجبار از زندان به دادگاه انقلاب منتقل کنند.

همزمان علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری هم اعلام کرد که نه خودش و نه وکیلش در دادگاه حضور نخواهند یافت، کیفرخواستی هم برای او ارسال نشده و همچنین «دادگاه باید در حضور رسانه‌های آزاد برگزار شود».

علت احضار جوانفکر همراهی‌کردن او با مشایی در به آتش‌کشیدن حکم دادگاه بقایی عنوان شده است.

سوم شهریورماه امسال، جلسه نخست محاکمه اسفندیار رحیم مشایی در شعبه اول دادگاه انقلاب به ریاست قاضی غضنفرآبادی به حاشیه کشیده شد و به تعویق افتاد. جلسه دادگاه مشایی قرار بود علنی باشد اما شیوه برگزاری علنی دادگاه و پخش گزیده آن در صدا و سیما با انتقادات فراوانی روبرو شد. افراد حاضر در این دادگاه نیز گزینش شده بودند.

در ویدئوی کوتاهی که رسانه‌های ایران منتشر کرده‌اند، مشایی در حالتی عصبانی پیراهنش را از تن می‌کند و به سوی احتمالاً دادستان پرتاب می‌کند. صدای او سانسور شده است.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین نیز شب پیش از جلسه نخست دادگاه، جمعه دوم شهریور فایل صوتی مکالمات خود با اسفندیار رحیم‌مشایی را منتشر کرد.

همزمان با این خبر، حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم نیز مجدداً یکشنبه ۱۱ شهریور به دادگاه احضار شده. علت محاکمه حمید بقایی نیز «اظهارات مرداد امسال علیه مسئولان حین بازگشت به اوین پس از پایان دوره مرخصی درمانی» عنوان شده است. بقایی اکنون در زندان اوین حکم ۱۳ سال حبس خود را می‌گذراند.

در  همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.