ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بادهای ۱۲۰ روزه: ۷۸۷ شهروند سیستانی در چهار روز روانه بیمارستان شدند

امسال سرعت و تعدد بادهای ۱۲۰ روزه در مقایسه با ۳۳ سال گذشته بی‌سابقه است. این بادها تا کنون هزاران شهروند سیستان و بلوچستان را راهی بیمارستان کرده.

عبدالرحمن شهنوازی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان می‌گوید مشکلات چشمی و تنفسی ناشی از توفان شن و وزش ریزگرد ۷۸۷ سیستانی را راهی مراکز درمانی کرده است. از زمان آغاز بادهای ۱۲۰ روزه سیستان تا کنون هزاران شهروند راهی بیمارستان شدند.

امسال سرعت و تعدد بادهای ۱۲۰ روزه در مقایسه با ۳۳ سال گذشته بی‌سابقه است

به گفته این مقام مسئول ظرف چهار روز یعنی از هفتم شهریور ماه تاکنون، ۷۸۷ نفر به بیمارستان مراجعه کردند که از این میان «۶۵۳ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۱۳۴ نفر از آن‌ها جهت دریافت خدمات درمانی بیشتر بستری شده‌اند».

بر اساس، بیشترین افرادی که در بیمارستان بستری شده اند مسن و دچار مشکل ریوی هستند.

توفان شن و افزایش غلظت ریزگرد در سیستان و بلوچستان به سبب وزش بادهای ۱۲۰ روزه تشدید شده است.

بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان در تابستان‌ها وزیدن می‌گیرد. امسال سرعت و تعدد بادهای ۱۲۰ روزه در مقایسه با ۳۳ سال گذشته بی‌سابقه است.

بنابر آمارهای رسمی، وزش باد‌های با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زابل ۹۵۰ درصد نسبت به میانگین بلند مدت افزایش یافته است. این امر ساکنان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز را با دشواری بیشتری مواجه کرده.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.