ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موزه ملی برزیل در آتش سوخت

موزه ملی برزیل در ریودوژانیرو ۲۰۰ سال قدمت دارد. آتش‌سوزی چنان شدید بود که ۲۰ میلیون شی‌ء باستانی از بین رفت.

موزه ملی برزیل در شهر ریو دوژانیرو با قدمتی ۲۰۰ ساله در یک آتش‌سوزی شدید از بین رفت و ۲۰ میلیون شی‌ء باستانی در آتش سوخت.

موزه ملی برزیل در ریودوژانیرو با ۲۰۰ سال قدمت تاریخی در آتش سوخت

آتش‌سوزی در موزه ملی برزیل، از مهم‌ترین موزه‌های باستان‌شناسی در آمریکای جنوبی و وابسته به دانشگاه ریودوژانیرو، شامگاه یکشنبه ۲ سپتامبر / ۱۱ شهریور پس ساعت دیدار مردم از موزه رخ داد. گزارشی از علت این حادثه و تلفات انسانی احتمالی منتشر نشده است.

این آتش‌سوزی به دلیل وجود اشیاء اشتعال‌پذیر در موزه به‌سرعت گسترش یافت و غرفه‌ها و سالن موزه را شعله‌ور کرد.

میشل تمر، رئیس‌جمهوری برزیل در پیامی آتش‌سوزی موزه ملی برزیل را «زیانی غیرقابل جبران برای برزیل» خواند و گفت: «۲۰۰ سال کار، پژوهش و دانش از دست رفت.»

آتش‌نشانی ریودوژانیرو نیز پاسخی به اظهارنظرهای مختلف درباره علل این آتش‌سوزی نداده است.

تلویزیون برزیل به‌شکل مستتقیم تصاویری از این آتش‌سوزی را که تا پاسی از شب ادامه داشت، به نمایش گذاشت.

موزه ملی برزیل که به وزارت آموزش و پرورش نیز وابسته است، در سال ۱۸۱۸ تاسیس شد. این موزه چندین مجموعه متنوع از مصنوعات باستانی مصری و قدیمی‌ترین فسیل‌های انسانی یافته‌شده در برزیل بود.

لوئیز فرناندو دیاز دوارته، معاون موزه ملی برزیل به تلویزیون این کشور گفت این موزه سال‌ها از سوی دولت‌های مختلف در کشور نادیده گرفته شد.

لوئیز دوارته گفت: «ما هرگز از دولت فدرال کمک مالی دریافت نکردیم. ما به‌تازگی قراردادی با بانک توسعه دولتی برای سرمایه‌گذاری عظیم بستیم تا بتوانیم در نهایت موزه را احیا کنیم و حتی سیستم جدید پیشگیری از آتش‌سوزی را هم در نظر گرفته بودیم.»

در ماه ژوئن گذشته بانک توسعه دولتی در وب‌سایت خود اعلام کرد که سرمایه‌گذاری ۲۱,۷ میلیون رئالی (‌ میلیون دلاری) برای «بازسازی ساختمان تاریخی» موزه و «تضمین امنیت بیشتر مجموعه‌های گردآوری شده» در موزه را پذیرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.