ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سکه رکورد شکنی کرد، دلار بازهم از مرز ۱۲ هزار تومان عبور کرد

سیاست‌های بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز و بازار طلا بدون نتیجه بوده. رکورد شکنی سکه همچنان ادامه دارد. دلار هم به کانال ۱۲ هزار تومان بازگشته.

قیمت سکه و نرخ دلار در ایران به روند صعودی ادامه می‌دهد. بخشنامه و سیاست‌های بانک مرکزی و دولت حسن روحانی نتوانسته مانع روند صعودی قیمت سکه و نرخ دلار شود.

عکس- آرشیو

قیمت سکه دوشنبه ۱۲ شهریور به بیش از ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. نرخ برابری دلار هم ظهر امروز از مرز ۱۲ هزار تومان عبور کرد.

محمد کشتی آرای عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهربه خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفته که افزایش نرخ دلار باعث قیمت سکه را گران کرده است

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران پیش از این در پاسخ به سوال نمایندگان مجلس گفته بود که نرخ ارز به ثبات رسیده است. بازار اما به فاصله کوتاهی به اظهارات او واکنش منفی نشان داد و نرخ دلار از ۱۱ هزار تومان فراتر رفت. قیمت سکه نیز در همان روز باردیگر افزایش یافت.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فروردین امسال پس از بحران ارزی نخست، نرخ رسمی دلار در بازار را ۴۲۰۰ تومان اعلام و متقاضیان ارز را به خرید دلار از طریق سامانه ارزی موظف کرد. با این حال نرخ ارز در بازار آزاد به سه برابر نرخ اعلام شده توسط دولت رسید.

ناتوانی دولت در کنترل نرخ ارز به برکناری رئیس کل بانک مرکزی، بازداشت معاون ارزی این بانک و بازداشت چندین تن از مدیران شرکت‌های خصوصی و دولتی انجامید. این اقدامات هم اما مانع افزایش نرخ دلار نشده است.

با این حال مقام‌های دولتی ایران افزایش نرخ ارز و دلار را «روانی» و «هیجانی» می‌دانند. ایران طی ماه‌های گذشته بخشی از درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت را به دلیل بازگشت تحریم‌های امریکا از دست داده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.