ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجتماع ۶۵ هزار نفری در کنسرت خیابانی کمنیتس برای حمایت از پناهجویان

هدف از برگزارکنندگان این کنسرت با شعار «ما پرشماریم» این بود که به پناهجویان نشان دهند که آن‌ها در برابر خشونت راست افراطی در آلمان تنها نیستند.

در شهر کلمنیتس آلمان کنسرت رایگانی در مخالفت با خارجی‌ستیزی برگزار شد. در این کنسرت ۶۵ هزار نفر شرکت داشتند. راست‌های افراطی از حضور در این کنسرت منع شده بودند.

شامگاه دوشنبه ۳ سپتامبر کمنیتس: کنسرت رایگان خیابانی برای حمایت از پناهجویان

شامگاه دوشنبه ۳ سپتامبر به دعوت گروه‌های موسیقی شناخته‌شده‌ای مانند Toten Hosen, kraftklub, Marteria und Kasper و زیر هشتگ #wirsindmehr (ما پرشماریم) برای حمایت از حقوق شهروندی پناهجویان و مخالفت با پناهجوستیزی در آلمان کنسرت رایگان خیابانی برگزار شد. شهرداری کمنیتس اعلام کرده که دست‌کم ۶۵ هزار نفر در این کنسرت شرکت دادشتند. در ساعت‌های پایانی این برنامه تعداد شرکت‌کنندگان به ۷۰ هزار نفر هم رسید.

— SPIEGEL ONLINE (@SPIEGELONLINE) 4. September 2018

شنبه ۲۵ اوت در یک جشن خیابانی در شهر کمنیتس یک مرد ۳۵ ساله آلمانی در درگیری با دو پناهجو جان خود را از دست داد. دادستانی آلمان دو مرد سوری و عراقی را بازداشت کرده است. از آن زمان تاکنون کمنیتس ناآرام است. گروه‌های راست افراطی به پناهجویان حمله می‌کنند و آن‌ها را کتک می‌زنند. گروه «طرفداران کمنیتس» و «آلترناتیو برای آلمان» و جنبش ضد خارجی «پگیدا» تظاهراتی بر ضد خارجی‌ها و پناهجویان برگزار کردند. کنسرت خیابانی شامگاه گذشته برای بازگرداندن آرامش به شهر و یادآوری حقوق مدنی پناهجویان برگزار شد. نیمی از عواید این کنسرت به خانواده مرد آلمانی مقتول و نیمی دیگر به حمایت از پناهجویان اختصاص داده شده است.

— Franziska Schreiber (@FSWriter) 3. September 2018

شهرداری کمنیتس اعلام کرده بود که گروه‌های راست افراطی حق شرکت در این کنسرت را ندارند.

فلیکس برومر، هنرمند سرشناس گروه «کرافت‌کلوب» گفته است:

«ما دچار این توهم نیستیم که با برگزاری یک کنسرت می‌توان جهان را نجات داد. اما گاهی لازم است که نشان دهیم تنها نیستیم.»

یکی از دلایل توجه به فراخوان #wirsindmehr (ما پرشماریم) این بود که سه روز پیش گروه‌های راست افراطی موفق شده بودند عده زیادی را برای راهپیمایی در شهر کمنیتس بسیج کنند. حضور بیش از ۸ هزار نفر در راهپیمایی راست افراطی، زنگ خطری برای هنرمندان و جامعه مدنی بود.

رسانه‌های آلمان گزارش داده‌اند که تاکنون دادستانی کمنیتس ۵۱ نفر را به دلیل ناآرامی‌های اخیر تحت پیگرد قضایی قرار داده است. هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان هشدار داده که وقایع کمنیتس ممکن است به یک جریان سازمان‌یافته علیه خارجیان و پناهجویان تبدیل شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.