ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نگرانی‌ها از اعدام رامین حسین پناهی بیشتر شد

خانواده و وکیلان رامین حسین‌پناهی در مقابل زندان رجایی‌شهر تجمع کرده‌اند. امجد حسین‌پناهی اعلام کرده که مسئولان آن‌ها را از وضعیت برادرش مطلع نکرده‌اند.

امجد حسین‌ پناهی، فعال حقوق بشر مقیم آلمان که برادرش رامین حسین‌ پناهی در زندان رجایی‌شهر در آستانه اعدام است، از افزایش احتمال اجرای حکم اعدام او با شدت گرفتن اعتراضات و درگیری‌های مسلحانه در کردستان خبر داده است.

رامین حسین‌ پناهی، زندانی سیاسی کُرد که به اعدام محکوم شده است

امجد حسین‌ پناهی که  ۱۱ شهریور در توئیتر خود از احتمال اعدام برادرش در ۴۸ ساعت آینده خبر داده بود، روز دوشنبه ۱۲ شهریور به کمپین حقوق بشر ایران گفته است ماموران قضایی برای چندمین بار در یک ماه اخیر برادرش رامین را به اجرای حکم اعدام تهدید کرده‌اند.

صبح سه‌شنبه ۱۳ شهریور اما خانواده و وکیلان رامین حسین پناهی در مقابل زندان رجایی‌شهر تجمع کرده‌اند.

امجد حسین پناهی در توئیتر خود نوشته است: «هنوز هیچ خبری از رامین نداریم. از طرفی دیگر پخش اخبار کذب و شایعه و همچنین بی‌خبری از رامین مصداق شکنجه خانواده و همه عزیزانی‌ست که نگران رامین هستند. تا تایید خبر از منابع معتبر، از انتشار خبرهای کذب خودداری کنید.»

رامین حسین پناهی که به اتهام بغی از طریق عضویت در حزب کومله کردستان به اعدام محکوم شده در حال حاضر در سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برد. او از هشت روز پیش با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زده است.

در حالی که نگهداری طولانی‌مدت یک محکوم به اعدام در سلول‌های انفرادی خلاف رویه زندان است، امجد حسین پناهی در این‌باره به کمپین حقوق بشر ایران گفته است: «یک مامور یا افسر در جواب رامین گفته احتمال اجرای حکم بالاست چون کسی را برای مدتی طولانی بدون دلیل در انفرادی نگه نمی‌دارند. مواقع اعتراضات یا درگیری مسلحانه در کردستان یا جاهای دیگر، صدور و اجرای اعدام به قصد ارعاب و تهدید بیشتر می‌شود.»

رامین حسین پناهی اما در ویدئویی که به تازگی منتشر شده و تاریخ ضبط آن به ۱۰ روز پیش برمی‌گردد، از کمپین‌ها و فعالیت‌های حمایتی مردم تشکر کرده است. او در این ویدئو اتهامات وارده به خود را انکار کرده و گفته است که تروریست نیست.

وکیلان رامین حسین‌ پناهی ۵ شهریور در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند موکل‌شان در حال اعتصاب غذا، از بند عمومی زندان رجایی‌شهر به مکانی نامعلوم منتقل شده و خطر اجرای حکم اعدام او افزایش یافته است.

مازیار طاطائی، حسین احمدی‌نیاز و عثمان مزین، سه وکیل مدافع رامین حسین پناهی ضمن غیرقانونی خواندن انتقال این زندانی سیاسی ۲۳ ساله از زندان سنندج به زندان رجایی‌شهر کرج، از مقام‌های قضایی خواسته بودند موانع موجود در راه رسیدگی دوباره به پرونده این متهم و صدور حکم عادلانه را برطرف کنند.

آنان همچنین با اشاره به لبان دوخته شده و اعتصاب غذای رامین حسین پناهی تاکید کرده بودند او تا زمان برآورده شدن درخواست‌های قانونی‌اش به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

در فرهنگ زندان دوختن لب‌ها به معنای جدیت اعتصاب و اراده قاطع برای ادامه اعتصاب غذا تا زمان رسیدن به نتیجه است.

محروم بودن از حقوق قانونی و خدمات درمانی، قطع غیرقانونی ارتباط تلفنی با خانواده و وکلا و ممانعت از ملاقات، محرومیت از حقوق مساوی با سایر زندانیان و ارائه نکردن خدمات داخل زندان و همچنین غیرقانونی و ناعادلانه دانستن حکم صادر شده و ضرورت رسیدگی دوباره، از دلایلی هستند که در بیانیه وکیلان رامین حسین پناهی به عنوان دلایل و خواسته‌های این زندانی سیاسی برای پایان دادن به اعتصاب غذا ذکر شده‌اند.

رامین حسین پناهی ۲۶ دی‌ سال گذشته در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق بغی» محاکمه و به اعدام محکوم شد.

این حکم اواخر فروردین سال جاری از سوی دیوان عالی کشور تایید و به واحد اجرای احکام قوه قضاییه ابلاغ شد.

حسین احمدی‌نیاز خرداد ماه سال جاری از رد درخواست اعاده دادرسی این زندانی محکوم به اعدام خبر داد.

رامین حسین پناهی اما در تاریخ ۲۲ مرداد از سوی نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شد که با گذشت زمان مشخص شد او بدون ارائه دلیلی روشن به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل ‌شده است.

این زندانی سیاسی از روز پنجم شهریور با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زده است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.