ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت مهاجران در حاشیه‌ پایتخت

در حاشیه پایتخت و شهر ری حدود ۱۵۰ هزار تبعه‌ قانونی و غیرقانونی از کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش زندگی می‌کنند. شرایط زندگی در این مناطق بسیار نامناسب است. در دسترس نبودن آب آشامیدنی، بهداشت و امکانات رفاهی، گذران زندگی را برای اهالی منطقه دشوار می‌کند. آنها به بیماری‌های خطرناک و مسری مبتلا می‌شوند. چندی پیش عملیات تخریب خانه‌های پاکستانی‌های حاشیه پالایشگاه تهران را نیروی انتظامی با دستور وزارت کشور انجام داد.

در حاشیه پایتخت و شهر ری حدود ۱۵۰ هزار تبعه‌ قانونی و غیرقانونی از کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش زندگی می‌کنند. شرایط زندگی در این مناطق بسیار نامناسب است. در دسترس نبودن آب آشامیدنی، بهداشت و امکانات رفاهی، گذران زندگی را برای اهالی منطقه دشوار می‌کند. آنها به بیماری‌های خطرناک و مسری مبتلا می‌شوند. چندی پیش عملیات تخریب خانه‌های پاکستانی‌های حاشیه پالایشگاه تهران را نیروی انتظامی با دستور وزارت کشور و با هماهنگی اداره کل اتباع خارجی استانداری تهران انجام داد.

[sliderpro id="627"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نقی

    سر خط چند مقاله در باره حجم جمعیت حاشیه نشین در ایران ۱۳۹۷ ---------------- ۱۹ میلیون حاشیه نشین متمرکز شده در ۳ هزار منطقه؛ یک‌چهارم جمعیت کشور آمار ۱۹ میلیون حاشیه نشین توسط فرید براتی سده، معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی عنوان می‌شود. او که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت تصریح کرد که «در سال‌های گذشته جمعیت حاشیه نشین کشور فاقد آمار بودند، به طوری که در نظام خدمات شهری و رفاهی مورد توجه قرار نگرفته و به رسمیت شناخته نمی‌شدند.» سپس او به جمعیت ۱۹ میلیون حاشیه نشین در کشور اشاره کرد که براساس آمار وزارت راه و شهرسازی در حدود ۳ هزار منطقه حاشیه نشین به سر می‌برند. [ایسنا ۴ مرداد ۹۷] ------ حدود ۴۰ درصد جمعیت شهری ایران حاشیه‌ نشین و بدمسکن هستند مهاجرت از روستا به شهر ظرف چهار دهه گذشته ابعاد وسیعی یافته است. همین امر به پدیده حاشیه نشینی در ایران دامن زده است. به گفته وزیر راه ۱۹ میلیون نفر یا حاشیه نشین هستند یا بدمسکن. فاجعه‌ای برای اجتماع، چالشی برای دولت. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه، آمار جدید حاشیه‌نشینی و بدمسکنی در ایران را اعلام کرد. او در همایش “بازآفرینی پایدار شهری سیستان و بلوچستان” جمعیت شهری ایران را حدود ۵۹ میلیون نفر تخمین زد. بسیاری از لایه‌های جمعیت شهری کشور به حاشیه شهرها رانده شده‌اند. بر اساس اظهارات وزیر راه و شهرسازی، ۱۹ میلیون نفر در ایران حاشیه ‌نشین و بدمسکن هستند. خبرگزاری مهر به نقل از آخوندی می‌نویسد: «حدود ۳۵ درصد جمعیت [شهری] کشور در وضعیت نابسامانی زندگی می‌کنند که تا ۴۱ درصد هم متغیر است.» -------------- یک پنجم جمعیت شهری ایران حاشیه نشین هستند! جمشید گراوند روز سه شنبه در نخستین کارگروه تخصصی ارتقای اجتماعی، فرهنگی و سلامت استان کردستان اظهار کرد: این مناطق حاشیه ایی، ۱۳۰ هزار هکتار از مساحت شهرهای کشور را به خود اختصاص داده و ۱۹ میلیون جمعیت در این بافت های ناکارآمد سکونت دارند. وی افزود: در ۱۰۰ شهر کشور مشکل بافت ناکارآمد وجود دارد و یک هزار و ۷۰ محله در شهرهای مختلف با این معضل درگیر است که ۴۲۵ محله مورد مطالعه قرار گرفته است.