ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران واردات گندم را افزايش داد

<p>ايران در چند هفته گذشته واردات گندم را به&zwnj;طور چشمگيری افزايش داده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز، بازرگانان گفته&zwnj;اند ايران در هفته گذشته ۳۰۰ تن گندم از روسيه و قزاقستان خريداری کرده است.</p> <p>ايران به تازگی ۱۲۰ هزارتن گندم نيز از آمريکا خريداری کرده است. ايران در تابستان ۱۳۸۷ خريد گندم از ايالات متحده را پس از ۲۷ سال وقفه از سر گرفت. تهران همچنین در سال ۱۳۸۸ بيش از ۹۰۰ هزار تن گندم به ارزش بيش از ۳۵۶ ميليون دلار از آمريکا وارد کرد.</p> <p>قوانين تحريمی دولت آمريکا شرکت&zwnj;های کشاورزی این کشور را از انجام تجارت با ايران منع نمی&zwnj;کند.</p> <blockquote> <p>ايران در ماه فوريه ۲۰۱۲ حدود دو و نيم مليون تن گندم از کشورهای روسيه، آلمان، کانادا، برزيل و استراليا خريداری کرده است</p> </blockquote> <p>توليد گندم در ايران به دليل خشکسالی&zwnj;های پی در پی چند سال اخير با کاهش مواجه شده است.</p> <p>ايران در ماه فوريه سال جاری ميلادی حدود دو و نيم مليون تن گندم از کشورهای روسيه، آلمان، کانادا، برزيل و استراليا خريداری کرده است.</p> <p>رويترز می&zwnj;گويد با وجود افزايش تنش بين قدرت&zwnj;های غربی با ايران بر سر برنامه اتمی جمهوری اسلامی و برقراری تحريم&zwnj;ها عليه اين کشور اما صادرات مواد غذايی مانند گندم و برنج به ايران ممنوع نيست.</p> <p>ايران در سال ۱۳۸۳ اعلام کرد برای نخستین بار از نظر توليد گندم داخلی به خودکفايی رسيده است. آخرين سال رياست جمهوری محمد خاتمی و اولين سال رياست جمهوری محمود احمدی&zwnj;نژاد شامل &quot;دو سال خودکفايی گندم&quot; ايران می&zwnj;شد.</p> <p>با اين حال در سال&zwnj;های اخير، خشکسالی و &quot;مديريت تأخيری در مهار آب&zwnj;ها&quot;، ايران را دوباره نيازمند واردات گندم کرده&zwnj; است.</p> <p>&nbsp;</p>

ايران در چند هفته گذشته واردات گندم را به‌طور چشمگيری افزايش داده است.

به گزارش رويترز، بازرگانان گفته‌اند ايران در هفته گذشته ۳۰۰ تن گندم از روسيه و قزاقستان خريداری کرده است.

ايران به تازگی ۱۲۰ هزارتن گندم نيز از آمريکا خريداری کرده است. ايران در تابستان ۱۳۸۷ خريد گندم از ايالات متحده را پس از ۲۷ سال وقفه از سر گرفت. تهران همچنین در سال ۱۳۸۸ بيش از ۹۰۰ هزار تن گندم به ارزش بيش از ۳۵۶ ميليون دلار از آمريکا وارد کرد.

قوانين تحريمی دولت آمريکا شرکت‌های کشاورزی این کشور را از انجام تجارت با ايران منع نمی‌کند.

ايران در ماه فوريه ۲۰۱۲ حدود دو و نيم مليون تن گندم از کشورهای روسيه، آلمان، کانادا، برزيل و استراليا خريداری کرده است

توليد گندم در ايران به دليل خشکسالی‌های پی در پی چند سال اخير با کاهش مواجه شده است.

ايران در ماه فوريه سال جاری ميلادی حدود دو و نيم مليون تن گندم از کشورهای روسيه، آلمان، کانادا، برزيل و استراليا خريداری کرده است.

رويترز می‌گويد با وجود افزايش تنش بين قدرت‌های غربی با ايران بر سر برنامه اتمی جمهوری اسلامی و برقراری تحريم‌ها عليه اين کشور اما صادرات مواد غذايی مانند گندم و برنج به ايران ممنوع نيست.

ايران در سال ۱۳۸۳ اعلام کرد برای نخستین بار از نظر توليد گندم داخلی به خودکفايی رسيده است. آخرين سال رياست جمهوری محمد خاتمی و اولين سال رياست جمهوری محمود احمدی‌نژاد شامل "دو سال خودکفايی گندم" ايران می‌شد.

با اين حال در سال‌های اخير، خشکسالی و "مديريت تأخيری در مهار آب‌ها"، ايران را دوباره نيازمند واردات گندم کرده‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.