ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات_ از میان آن‌ها: تجمع کارگران شهرداری آبادان و شادگان در اعتراض به معوقات مزدی

علاوه بر این ادامه اعتصاب رانندگان، خودسوزی یک مغازه‌دار در تهران و تجمع ساکنان شهرک کهریز و کارگران روغن‌نباتی جهان و تاکسیران‌های پاوه خبرساز بودند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که سه‌شنبه ۱۳ شهریور صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

تجمع کارگران شهرداری آبادان در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها

کارگران شهرداری منطقه ۲ آبادان صبح امروز در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان مقابل ساختمان مرکزی شهرداری آبادان تجمع کردند.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، معوقات مزدی این کارگران را «دست‌کم سه ماه» گزارش کرده است.

برپایه این گزارش کارگران معترض همگی تحت قرارداد شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی قرار دارند. مدیران شهرداری آبادان نیز شرکت پیمانکار را مسئول تاخیر در پرداخت دستمزدها دانسته‌اند.

خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی، ایرنا، نیز تعداد کارگران معترض را ۲۰ تن گزارش کرد که در «بخش خدمات شهری» مشغول به کار هستند. یکی از کارگران به ایرنا گفته که چهار ماه دستمزد و مزایای آن‌ها پرداخت نشده و«با وجود قول شهرداری برای پرداخت حقوق معوقه تاکنون هیچ اقدامی در این رابطه نشده است».

یوسف دریس شهردار منطقه ۲ آبادان نیز معوقات مزدی کارگران را ۲ ماه دستمزد و یک ماه اضافه کار اعلام کرده و گفته است که این معوقات امروز پرداخت می‌شود.

تجمع آتش‌نشانان شادگان: هشت ماه دستمزد نگرفته‌ایم

شماری از آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شادگان در اعتراض به معوقات مزدی مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند.

ایرنا تعداد معترضان را ۳۰ تن گزارش کرده است. یکی از کارگران معترض هم گفته است: هشت ماه است حقوق و مزایای آنان پرداخت نمی‌شود و شهرداری برای پرداخت مطالبات هیچ اقدامی نمی‌کند.

طاهر مقدم رئیس شورای شهر شادگان تاخیر در پرداخت دستمزد و مزایای آتش‌نشان را تائید کرده و گفته است: آنها هفت ماه حقوق معوق دارند.

او کمبود منابع مالی و کاهش درآمد شهرداری شادگان را علت تاخیر در پرداخت دستمزدها عنوان کرده و گفته است که با پیگیری حقوق تیر و مرداد آتش‌نشان در چند روز آینده پرداخت می‌شود.

بر پایه گزارش ایرنا، ۳۵۰ تن در شهرداری شادگان واقع در ۴۵ کیلومتری آبادان در جنوب غربی استان خوزستان مشغول به کار هستند.

تجمع مقابل زندان رجایی شهر در اعتراض به حکم اعدام رامین حسین‌پناهی

پدر و مادر رامین حسین‌پناهی زندانی سیاسی کُرد که به اعدام محکوم شده به همراه شماری از فعالان حقوق بشر از بامداد سه‌شنبه ۱۳ شهریور تا صبح این روز مقابل زندان رجایی شهر تجمع کردند. آنها خواستار توقف حکم اعدام این زندانی شده‌اند.

رامین حسین‌پناهی ۲ تیر ۱۳۹۶ در سنندج توسط نیروهای سپاه پاسداران دستگیر و پس از آن زندانی شد. حسین احمدی‌نیاز یکی از وکلای او گفته که او هنگام دستگیری «زخمی و بیهوش» شده بود.

دادگاه انقلاب سنندج اتهام او را «اقدام علیه امنیت ملی از طریق بغی»  اعلام و به اعدام محکوم کرده است.  حسین‌پناهی و وکلای او اما این حکم را «نادرست» دانسته و خواستار تجدیدنظر در آن شده‌اند.

این زندانی ۲۲ مرداد امسال از زندان مرکزی سنندج به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده و از ۵ شهریور به نشانه اعتراض لب‌هایش را در زندان دوخته است.

سازمان‌های بین‌المللی از جمهوری اسلامی خواسته‌اند که حکم اعدام رامین حسین‌پناهی را متوقف کند.

اعتصاب رانندگان کامیون ادامه دارد

رانندگان کامیون در شهرهای مختلف دوشنبه ۱۲ شهریور و سه‌شنبه ۱۳ شهریور به اعتصاب و اعتراض ادامه دادند. اعتصاب رانندگان از شنبه ۱۰ شهریور در در شهرهای گرگان، مرکز استان گلستان، و مهران در جنوب استان ایلام در مرز با عراق آغاز شد. در دومین روز رانندگان در پایانه‌های باربری سمنان، ساوه، شاپور اصفهان، زرین‌شهر و زنجان به اعتصاب پیوستند.

در ادامه این اعتراض رانندگان کامیون در اراک و کرمانشاه نیز از دوشنبه اعتصاب کردند.

گزارش هایی نیز از تجمع اعتراضی کامیون‌ران‌ها در پایانه باربری سرخس در خراسان شمالی منتشر شده است.

رانندگان کامیون که خرداد امسال نیز اعتصاب کردند، خواستار پرداخت حق بیمه سهم دولت، کاهش سهم شرکت‌های باربری از کرایه حمل بار، افزایش نرخ کرایه بار، تامین لوازم یدکی و لاستیک با قیمت ارزان‌تر هستند.

مجلس شورای اسلامی پس از اعتصاب رانندگان کامیون در خرداد ماه کمیته ویژه‌ای برای «پیگیری مطالبات» رانندگان تشکیل داد. کامیون‌ران‌ها اما می‌گویند: هیچ یک از وعده‌های مسئولان دولتی و مجلس محقق نشده است.

ویدئویی از پایانه باربری شاپور اصفهان در روز دوشنبه دوازدهم شهریور را در ادامه ببینید:

تاکسیران‌های پاوه در اعتراض به پائین بودن نرخ کرایه خودروها را خاموش کردند

رانندگان تاکسی درون شهری پاوه در استان کرمانشاه امروز اعتصاب کردند. خواسته تاکسیران‌ها افزایش نرخ کرایه اعلام شده است. شورای اسلامی شهر پاوه ۳ شهریور سال جاری افزایش نرخ کرایه تاکسی درون شهری را تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه میانگین نرخ کرایه تاکسی‌ درون شهری از ۱۴ شهریور  ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. رانندگان تاکسی اما خواستار افزایش بیشتر نرخ کرایه تاکسی هستند.

کاربران شبکه اجتماعی توییتر از ازدحام مسافر در خیابان‌های اصلی پاوه به دلیل عدم حرکت تاکسی‌ها خبر داده‌اند.

کارگران روغن نباتی جهان زنجان در اعتراض به تعطیلی دوباره کارخانه تجمع کردند

کارگران روغن نباتی جهان زنجان دوشنبه ۱۲ شهریور مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند. منابع خبری تعداد کارگران معترض را ۵۰ تا ۶۰ تن گزارش کردند. آنها می‌گویند که مدیران کارخانه خط تولید را متوقف کرده و کارگران را به مرخصی اجباری فرستاده‌اند.

محمدحسن ندرلو رئیس مجمع نمایندگان کارگران زنجان گفته است: کارخانه روغن خام دارد و دلیل تعطیلی آن مشخص نیست.

او بدهی کارخانه به سازمان تامین اجتماعی را یکی از دلایل احتمالی توقف خط تولید در این واحد تولیدی عنوان کرده و گفته: مدیران شرکت همکاری لازم را برای ادامه فعالیت این واحد تولیدی ندارند.

کارگران معترض هم به خبرگزاری فارس گفته‌اند: کارفرما ۲۸ ماه حق بیمه و دستمزد کارگران را پرداخت نکرده است.

شرکت روغن نباتی جهان زنجان سال گذشته نیز دو مرحله در تیر و آبان خط تولید را متوقف و کارگران را به مرخصی اجباری فرستاد.

این کارخانه سال ۱۳۹۱ به بخش خصوصی واگذار شد و تعداد کارگران آن از ۶۰۰ تن به ۱۲۵ تن کاهش یافته است.

مسئولان محلی گفته‌اند که این کارخانه شنبه هفته آینده فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

خودسوزی اعتراضی یک مغازه‌دار مقابل شهرداری تهران

صبح سه‌شنبه یک شهروند در تهران خود را مقابل ساختمان شهرداری آتش زد. خبرگزاری‌های ایران گزارش کردند: او قصد داشت فرزند خردسالش را نیز آتش بزند. اما خبرگزاری تسنیم گزارش کرد: ماموران شهرداری توانستند «کودک را از این مرد ۴۵ ساله جدا کنند اما او با ریختن بنزین بر روی خود و با کشیدن کبریت اقدام به خودسوزی کرد.»

خبرگزاری‌ها «پلمپ مغازه» این فرد در شهرک مخابرات تهران را علت اقدام به خودسوزی او گزارش کرده‌اند.براساس این گزارش شهرداری تهران فردی که اقدام به خودسوزی کرد را ۵۰۰ میلیون تومان جریمه کرده است.

یکی از مسئولان بیمارستان مطهری گفته که «این فرد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است، دچار ۵۰ تا ۶۰ درصد سوختگی شده و وضعیت مناسبی ندارد».

احمد مسجد‌جامعی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورا خواستار پیگیری جدی وضعیت این فرد توسط افشی حبیب‌زاده دیگر عضو شورای شهر شد.

ساکنان شهرک «کهریز» کرمانشاه در اعتراض به «بوی تعفن» مقابل استانداری تجمع کردند

شمار زیادی از ساکنان شهرک «کهریز» صبح امروز مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند. معترضان خواستار توجه مسئولان به وضعیت عمرانی و بهداشتی این شهرک شدند.

این شهرک محل عبور رودخانه «آبشوران» کرمانشاه است و به گفته ساکنان محلی این رودخانه «به محلی برای زندگی حیوانات موذی و خونابه مرغ‌فروشی‌های تبدیل شده و بوی تعفن آن ساکنان را آزار می‌دهد».

کهریز تا سال ۱۳۹۱ یک روستا از توابع بخش «دورد و فرامان» بود و پس از آن به شهرستان کرمانشاه ملحق شد. با افزایش ساختمان سازی در این روستا و رشد جمعیت آن طی سال‌های گذشته، به شهرک تبدیل شده است. ساکنان می‌گویند که این تغییر وضعیت هیچ تاثیری در ارائه خدمات شهری به شهرک نداشته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.