ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات_ از میان آن‌ها: گروهی از رانندگان تانکرها خواستار دریافت کرایه به دلار شدند

تجمع کارگران کارخانه شیر پگاه در اعتراض به تصرف زمین‌هایشان توسط سپاه و تجمع کارگران مجتمع متالوژی پودر ایران به ۵ ماه تعویق مزد از دیگر خبرهای کارگری بود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که چهارشنبه چهاردهم شهریور صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

سه‌شنبه سیزدهم شهریور - تجمع کارگران کارخانه شیر پگاه در اعتراض به مصادره زمین ها

کارگران کارخانه شیر پگاه در اعتراض به تصرف زمین‌هایشان توسط سپاه پاسداران تجمع کردند

گروهی از کارگران کارخانه شیر پگاه سه‌شنبه سیزدهم شهریور در اعتراض به تصاحب زمین‌هایشان توسط سپاه پاسداران در منطقه تهران‌پارس تجمع کردند.

به نوشته ایلنا، موضوع اعتراض کارگران تصاحب زمین‌های ۱۵۰ متری است که ۲۰ سال پیش کارخانه برای ساخت مسکن در محدوده شهرک حکیمیه تهران پارس در اختیار هر یک از ۷۰۰ کارگر کارخانه قرار داده است.

ایلنا افزوده است زمین‌ها توسط «یکی از نهادها» تصرف شده است. کارگران موفق شده‌اند از دستگاه قضایی حکم تخلیه بگیرند اما نهاد مربوطه که ایلنا از ذکر نام آن خودداری کرده است، حاضر به پس‌دادن زمین‌ها نیست.

بنرهایی که کارگران در دست دارند خطاب به فرمانده سپاه پاسداران است. بر یکی از بنرها نوشته شده است:

«فرماندهی محترم سپاه پاسداران، شما با عدم اجرای احکام قضات محترم استقلال قوه قضائیه را زیر سوال می‌برید.»

گروهی از رانندگان تانکرها خواستار دریافت کرایه به دلار شدند

در پی سقوط شدید ارزش پول ملی، گروهی از رانندگان تانکرها که گفته‌اند رانندگان تانکر شهرهای مختلف ایران را نمایندگی می‌کنند، در نامه‌ای به مسئولان دولتی، شرکت‌ها و صاحب‌بارها از آن‌ها خواسته‌اند چنانچه می‌خواهند مانع از ورشکستگی تانکرداران و توقف فعالیت تانکرها شوند، کرایه آن‌ها را به دلار بپردازند.

در نامه‌ی دست‌نویس خطاب به «شرکت‌داران، نمایندگان، بارچلانی‌ها و صاحبان بارهای ایرانی و افغان در حوزه سوخت» که تصویر آن در کانال اطلاع‌رسانی رانندگان کامیون قرار گرفته، آمده است:

«با توجه به پائین‌آمدن ارزش پول ملی ایران در ماه‌ها و روزهای اخیر، همچنین گرانی و چند برابر شدن قیمت لاستیک و لوازم یدکی به بیش از سه برابر و چند برابر شدن مخارج بارگیری در ایران و مخارج گمرکی ایران و افغانستان و تخلیه در افغانستان از جمله ویزای ۹ میلیون تومانی و ... ما رانندگان شهرهای مشهد، بیرجند، تایباد، اردبیل، تربت‌جام و ... تقاضا داریم مسئولان و شرکت‌ها کرایه ما را نیز به دلار بپردازند. «در غیر اینصورت شاهد ورشکستگی و توقف تانکرداران خواهیم بود.»

۱۷۵ تن از کارکنان  دیجی‌کالا، بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران اخراج شدند

دیجی‌کالا، بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران ۱۷۵ تن از کارکنانش را به عنوان اولین اقدام در واکنش به «وضعیت بد اقتصادی و وضعیت نرخ ارز» اخراج کرد. سعید و حمید محمدی دو بنیانگذار این فروشگاه اینترنتی، در نامه‌ای که سه‌شنبه سیزدهم شهریور به دست خبرنگاران رسیده بود گفته‌اند نظر به وضعیت مالی و چشم‌انداز فعالیت این کشور، این کمترین تعدادی است که می‌توانستند در این مرحله اخراج کنند.

بنیانگذاران دیجی‌کالا در نامه‌ای که «تصمیم‌های سخت برای آینده‌ای روشن» عنوان دارد نوشته‌اند شش ماه اول سال جاری وضعیت شرکت را بدقت بررسی کرده‌اند و با ادامه یافتن و بدتر شدن وضعیت بد اقتصادی تصمیم گرفته‌اند در این مرحله کمترین تعدادی که می‌توانستند(۱۷۵نفر) را «تعدیل» کنند.

اعتراض کارگران مجتمع متالوژی پودر ایران به ۵ ماه تعویق مزد

کارگران مجتمع متالوژی پودر ایران واقع در استان قزوین ۵ ماه مزد معوقه دارند و عیدی سال ۹۶ آن‌ها نیز پرداخت نشده است.

کارگران این کارخانه گفته‌اند محصولات این شرکت شامل قطعات و پودر آهن فروش خوبی دارد و کارگران در چند شیفت کاری مشغول به کارند اما مدیریت از پرداخت مزد معوقه کارگران خودداری کرده و حق بیمه شش ماه اخیر کارگران را نیز به سازمان تامین اجتماعی نپرداخته است.

مجید برزگر مدیر بازرگانی مجتمع متالوژی پودر ایران در گفتگو با ایلنا، «اظهار امیدواری» کرده که مطالبات کارگران «به مرور» پرداخت شود.

یک ماه از حقوق عقب‌افتاده کارگران نیشکر هفت‌تپه پرداخت شد

مجمع نمایندگان کارگران نیشکر هفت‌تپه با صدور بیانیه‌ای از پرداخت یک ماه حقوق معوقه کارگران و عملی شدن برخی خواست‌های دیگر کارگران خبر داده است. بنا بر این بیانیه، حقوق خرداد تمامی کارگران پرداخت شده، چند تن از کارگران تعلیقی به کار بازگشته‌اند و همچنین برخی زمین‌های واگذار شده به پیمانکاران به بخش کشاورزی شرکت بازگردانده شده‌اند.

کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه که به تعویق مزدها، وضعیت بازنشستگی و بیمه، قراردادهای موقت کار معترضند و خواهان بازپس‌گیری شرکت از سرمایه‌داران خصوصی هستند، اعتصاب دو هفته‌ای خود را موقتا پایان داده‌اند.

رسانه‌های دولتی ایران هم چهارشنبه ۱۴ شهریور به نقل از مدیر عامل نیشکر هفت‌تپه وعده دادند بقیه مطالبات کارگران شامل حقوق تیر و مرداد نیز پرداخت شود.

ایرنا به نقل از حمید ظریف خسرجی رئیس اداره کار شوش هم درباره یکی دیگر از مطالبات کارگران هفت‌تپه یعنی تعیین وضعیت قراردادهای کاری کارگران موقت برای چندمین بار  وعده داده تیمی از اداره کار در کارخانه مستقر شود و به قراردادهای کار رسیدگی کند.

چهارشنبه خبرگزاری ایسنا یک کلیپ درباره مطالبات و اعتراضات کارگران این مجتمع منتشر کرد. این ویدئو کلیپ را ببینید:

سنندج: ۸ فعال کارگری و اجتماعی سنندج  با قید وثیقه  آزاد شدند

تعدادی از فعالان کارگری، زنان و محیط زیست سنندج که در پی مراسم بزرگداشت ۴ فعال محیط زیست جان باخته در آتش‌سوزی جنگل مریوان دستگیر شده بودند به اتهام اخلال در نظم عمومی بازپرسی و چهارشنبه ۱۴ شهریور با قید کفالت ۳۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

اسامی فعالان احضار و یا بازداشت شده چنین است: خالد حسینی، حسین گویلی، علی میزایی، رضا امجدی، ولی نصیری، هاجر سعیدی، حبیب اله کریمی و مظفر صالح نیا.

مظفر صالح نیا عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و خالد حسینی از فعالان کارگری شهر سنندج که روز سه‌شنبه سیزدهم شهریور بازداشت شده بودند، چهارشنبه چهاردهم شهریور به قید کفالت آزاد شدند.

رضا امجدی فعال کارگری صبح چهارشنبه چهاردهم شهریور به اداره اطلاعات نیروی انتظامی سنندج احضار شد. در همین روز هاجر سعیدی فعال زنان و محیط زیست توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.