ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعدام دست‌کم هشت زندانی در زندان رجایی‌شهر کرج

‌ از ۱۰ زندانی‌ای که در روزهای گذشته برای انجام تشریفات اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر منتقل شده‌ بودند، هشت نفر اعدام شدند و دو نفر از اولیای دم مهلت گرفتند.

روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه، دست‌کم هشت زندانی در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شدند.

عکس از آرشیو

این زندانیان جزء دست‌کم ۱۰ زندانی محکوم به اعدامی بودند که در روزهای گذشته برای پشت سر گذاشتن تشریفات اجرای حکم به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌ بودند.

خبرگزاری هرانا ضمن انتشار خبر اعدام این هشت زندانی گزارش کرده است که دو نفر از محکومان به اعدام هم موفق به گرفتن مهلت از اولیای دم شده‌اند و از پای چوبه دار به بند بازگشته‌اند.

هرانا همچنین هویت این زندانیان را احراز و نام آنان را منتشر کرده است.

این زندانیان که اغلب به اتهام قتل به اعدام محکوم شده‌ بودند از اندرزگاه‌های مختلف زندان رجایی‌شهر بودند.

با توجه به اینکه درباره این اعدام‌ها به صورت رسمی اطلاع‌رسانی نشده است، این اعدام‌ها در زمره اعدام‌های مخفیانه قرار می‌گیرند.

مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران می‌گوید دولت یا نهاد قضایی درباره بیش از ۶۰ درصد اعدام‌ها در ایران اطلاع‌رسانی نمی‌کند. ‌

سازمان حقوق بشر ایران اما روز دوشنبه ۱۲ شهریور گزارش کرد که در ماه اوت سال ۲۰۱۸، دست‌کم ۳۰ اعدام در زندان‌های مختلف ایران اجرا شده است. اتهام بیشتر این زندانیان نیز قتل عمد بوده و به قصاص نفس محکوم شده بودند.

بر اساس این گزارش تنها ۹ اعدام از این دست‌کم ۳۰ اعدام از سوی رسانه‌های داخلی ایران اعلام شده‌ و حداقل ۲۱ اعدام دیگر به صورت مخفیانه انجام شده است.

از میان ۹ اعدامی که رسانه‌های داخلی خبر آنها را منتشر کرده‌اند اما حکم سه اعدام به اتهام تجاوز به عنف و حکم شش اعدام دیگر به اتهام قتل عمد صادر شده است.

سازمان حقوق بشر ایران در گزارش خود خبر داده است که از میان ۲۱ اعدام اعلام‌نشده‌، یک اعدام به جرایم مربوط به مواد مخدر مربوط بوده و در ۲۰ اعدام، محکوم متهم به قتل عمد بوده است. بیشترین اعدام‌های ثبت شده در ماه گذشته میلادی در زندان رجایی‌شهر کرج انجام شده است.

در ماه ژوییه اما دست‌کم ۳۶ اعدام در ایران به ثبت رسیده بود. شمار اعدام‌ها در ماه اوت شش مورد کمتر شده است.

همچنین بر اساس داده‌های مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۹۶ دست‌کم ۳۲۲ نفر در ایران اعدام شده‌اند و ۲۳۶ نفر دیگر به اعدام محکوم شده‌اند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.