ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه آمریکا: هند از ایران نفت وارد نکند

گفت‌وگوهای واشنگتن با مهم‌ترین مشتری نفت خام ایران آغاز شده است. در این گفت‌وگوها «مشکلات فنی» توقف خرید نفت از ایران تا حصول توافق بررسی می‌شود.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که ایالات متحده و هند گفت‌وگوهای مفصلی با ذکر جزئیات فنی بسیار را آغاز کرده‌اند. هدف از این گفت‌وگوها این است که به درخواست واشنگتن صدور نفت ایران به هند با آغاز دور بعدی تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران به صفر برسد.

عکس: از آرشیو

آمریکا ۱۸ اردیبهشت / ۲۱ آوریل سال جاری از توافق هسته‌ای (برجام) خارج شد و سپس دور اول تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی را از ۱۵ مرداد / ۶ اوت آغاز کرد. ایالات متحده قصد دارد تا ۱۴ آبان / ۵ نوامبر که تحریم‌های نفتی ایران آغاز می‌شود صادرات نفتی ایران را به صفر برساند. دوشنبه گذشته خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که هند به پالایشگاه‌های این کشور اجازه داده که از نفت ایران استفاده کنند. بر اساس توافق بین جمهوری اسلامی و هند، ایران انتقال رایگان نفت با نفت‌کش‌هایش به هند و بیمه این نفت‌کش‌ها را به عهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پنجشنبه ۶ اوت/ ۱۵ شهریور یک مقام  وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران از آغاز مذاکرات فشرده‌ای بین مقامات آمریکایی و هند درباره توقف واردات نفت خام از ایران خبر داده است:

«ما نه فقط از هند، بلکه از همه شرکایمان خواسته‌ایم که واردات نفت از ایران را به صفر برسانند. یقیناً این موضوع بخشی از گفت‌وگوهای فی‌مابین با هند خواهد بود.»

قرار است مقامات امنیتی و مقامات وزارت خارجه دو کشور این مذاکرات را امروز ادامه دهند. مقام وزارت خارجه آمریکا به رویترز گفته است:

«گفت‌وگوهای مفصلی با ذکر جزئیات بین آمریکا و هند آغاز شده. بحث بر سر مشکلات فنی توقف خرید نفت خام از ایران است. به این گفت‌وگوها [تا حصول توافق] ادامه می‌دهیم.»

هند مهم‌ترین مشتری نفت خام ایران است.

پالایشگاه‌های نفتی دولتی هند  در ماه ژوئیه رکورد واردات نفت را با ۷۶۸ هزار بشکه در روز را شکستند و در نظر دارند که امسال و سال آینده میزان واردات نفت از ایران را دو برابر کنند.

منابع صنعتی هند در تیرماه سال جاری گفته بودند وزیر نفت این کشور به پالایشگاه‌های هند ابلاغ کرده که از ماه نوامبر سال جاری خود را برای کاهش چشمگیر نفت از ایران و حتی قطع معاملات نفتی با جمهوری اسلامی آماده کنند.

صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ماه اوت برای اولین بار از ماه آوریل ۲۰۱۷ تاکنون به زیر ۷۰ میلیون بشکه رسید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.