ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسانه‌های ایران: یک صیاد ایرانی به دست گارد ساحلی امارات کشته شد

خبرگزاری‌های ایران از کشته‌ و مجروج‌شدن سه خدمه یک لنج ماهیگیری ایرانی به دست گارد ساحلی امارات خبر می‌دهند. لنج این صیادان از اسکله جلالی بوشهر راهی دریا شده بود.

خبرگزاری‌های ایران می‌گویند یک لنج ماهیگیری که از اسکله جلالی بوشهر برای ماهیگیری راهی دریا شده بود، بر اثر حمله گارد امارات از ۱۴ شهریور تاکنون مفقود شده است.

بر اساس این خبر، یکی از خدمه کشته شده و دو نفر هم مجروح شده‌اند. ملوان کشته شده یاسین لطفی پور نام دارد. امارات متحده عربی هنوز رسماً واکنشی نشان نداده است.

تصویر تزیینی است

عمار ماهینی، مالک لنج با اعلام این خبر گفته: «طبق آخرین تماس، یکی از خدمه گفته در نزدیکی دوبی هستند.» مالک لنج گفته به تهران خواهد رفت تا از طریق وزارت خارجه و کشور اطلاعی از خدمه لنج در کشور امارات کسب کند.

ماهینی همچنین گفته است: «لنج ما از اسکله صیادی جلالی به سمت مطاف حرکت کرده تا گرگورها را برداشت کند، اما طبق آخرین تماسی که یکی از خدمه با من داشت، حدود ساعت ۱۶ چهارشنبه گذشته و زمانی که مشغول صرف ناهار بوده‌اند، با تیراندازی یک شناور بدون پرچم مواجه می‌شوند.»

به گفته مالک لنج، ساعت ۸ صبح پنجشنبه گذشته ۱۵ شهریور، یکی از خدمه لنج خبر داده که یاسین لطفی پور از سرنشینان شناور بر اثر تیراندازی کشته شد، دو خدمه دیگر با نام‌های حیدر ماهینی و حسن آلبوسین هم مجروح شدند و با قایق تندرو، آن‌ها و سایر خدمه را با خود برده‌اند.

ماهینی همچنین گفته: «ابتدا تصور می‌شد لنج توسط گارد کشور قطر توقیف شده، چون مطاف نزدیک به این کشور است، اما تعجب می‌کنم که گارد امارات به شناور حمله ور شده که در موقعیت آب‌های مطاف نیست. از طرفی با توجه به فاصله تیراندازی در ۴ عصر چهارشنبه تا زمان تماس یکی از خدمه که صبح پنجشنبه بوده و گفته دو ساعت دیگر تا دوبی فاصله دارند، زمان ۲۵ ساعته طی شده این احتمال را تقویت می‌کند که گارد امارات در آب‌های ایران به لنج حمله ور شده است.»

مالک لنج به دنبال تماس برقرار شده از خدمه خواسته GPS را نگهداری کند تا پیگیری قانونی درباره محل درگیری که آب‌های ایران یا مرز کشور همسایه بوده امکان‌پذیر باشد.

عمار ماهینی گفته طی ۲۵ سال فعالیت دریایی، برای نخستین بار است که گرفتار چنین اتفاقی شده است. طبق تماس حاصله، جسد و دو زخمی را با شناور تندرو به سمت دوبی برده‌اند، طوری که با وجود تیراندازی به پاهای دو خدمه و زخمی شدن آن‌ها، با پابند آن‌ها را روانه کشتی تندرو کرده‌اند.

پس از تماس ساعت ۸ صبح پنجشنبه، دیگر اطلاعی از سرنوشت لنج در دست نیست.

درگیری‌ شناورها در آب‌های خلیج فارس اتفاق شایعی است. سال گذشته «گالف نیوز» خبر داد یک قایق ایرانی بعد از ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی امارات، از سوی یک کشتی اماراتی مورد تعقیب قرار گرفته و میان آنها درگیری نیز رخ داده است. گفته شد در جریان این درگیری‌ها یک نظامی اماراتی کشته شده است.

همچنین ۲۷ خرداد سال پیش گزارش شد که یک ماهیگیر ایرانی بر اثر شلیک گلوله نیروهای مرزبانی عربستان جان داد. پس از آن فعالیت کشتی‌های ماهیگیری استان بوشهر مدتی متوقف ماند.

بر اساس ادعای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همینطور دولت‌های غربی بارها قایق‌ها و لنج‌هایی را در خلیج فارس و دریای عمان متوقف شده اند که در آنها ده‌ها اسلحه و انواع تسلیحات نظامی حمل می‎شده و بررسی‌ها نشان داده متعلق به جمهوری اسلامی است.

علاوه بر نیروی دریایی ایران، نیروی دریایی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی هم با قایق‌های تندرو در خلیج فارس حضور دارند و بارها تقابل لفظی این قایق‌ها و شناورهای نظامی آمریکا در خلیج فارس خبرساز شده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.