ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ازدواج ۳۴۴ دختر زیر ۱۴ سال در استان البرز

یک کارشناس ارشد مشاوره خانواده می‌گوید سال گذشته ۳۴۴ مورد ازدواج دختران زیر ۱۴ سال و چهار مورد هم ازدواج دختران زیر ۱۲ سال در استان البرز ثبت شده است.

یک کارشناس ارشد مشاوره خانواده می‌گوید سال گذشته ۳۴۴ مورد ازدواج دختران زیر ۱۴ سال و چهار مورد هم ازدواج دختران زیر ۱۲ سال در استان البرز ثبت شده است.

سعیده السادات دهقان گفته در سال ۹۵ هم ۲۱۲ پسر زیر ۱۵ سال و ۴۲۵ دختر زیر ۱۴ سال در استان ازدواج کرده‌اند؛ این رقم در مقایسه با جمعیت البرز و ازدواج هایی که هر سال در استان به ثبت می‌رسند نگران کننده است.

عکس تزیینی است

او مهاجر پذیری استان البرز و اینکه این استان پذیرای قومیت‌ها و گروه‌های جمعیتی مختلف است را در ثبت این آمار موثر دانسته است.

سن قانونی برای ازدواج دختران در ایران ۱۳ و برای پسران ۱۵ سال در نظر گرفته شده است اگر دختر و پسری بخواهند قبل از این سنین ازدواج کنند با اجازه ولی و مرجع قانونی عقد رسمی صورت می‌گیرد.

بر اساس اصلاحات قانونی صورت گرفته در سال ۵۵، سن ازدواج دختران به ۱۵ سال و پسران نیز به ۱۸ تغییر کرده بود ولی بعد از انقلاب لایحه‌ای به مجلس ارائه شد و در نهایت سن قانونی ازدواج مجدداً به سنی که شرع برای بلوغ دختر و پسر مد نظر قرار داده تغییر کرد و کاهش یافت.

گروهی از نمایندگان مجلس در ایران در تلاشند سن ازدواج را در ایران از ۱۳ سال به ۱۶ سال افزایش دهند. باین حال نمایندگان مرد مجلس ایران با افزایش سن ازدواج مخالفند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.