ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی:‌ بخشی از التهابات داخلی است

حسن روحانی می‌گوید سیاست‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی چندگانه است. او خطاب به احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها هم گفته اکنون زمان گله، رقابت و انتقام نیست.

رییس جمهوری ایران در سخنرانی به مناسبت ۱۷ شهریور گفت که سیاست‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی چندگانه است، فشار توأم با درخواست مذاکره. حسن روحانی همچنین از گروه‌ها و احزاب مختلف ایران خواست از ضربه‌زدن به یکدیگر پرهیز کنند و متحد باشند. او بخشی از التهاب‌ها را متوجه عوامل داخلی دانست.

حسن روحانی می‌گوید نمی‌توان تمام «التهاب‌ها» را گردن «دشمن» انداخت

به گفته حسن روحانی، حاکمان آمریکا از یک طرف ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و از طرف دیگر هر روز از طرق مختلف پیغام می‌دهند بیایید مذاکره کنید. حسن روحانی گفته که هر دو هفته یک پیغام جدید از سوی دولت آمریکا می‌آید.

با خروج آمریکا از برجام و بازگشتن تحریم‌ها علیه ایران تنش در روابط این دو کشور بالا گرفته و مقامات ایران در سخنرانی‌ها خود بر عدم اعتماد به آمریکا و منتفی بودن امکان مذاکره با این کشور تاکید می‌کنند. با این حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چند روز قبل گفته بود که امکان دیدار با حسن روحانی را در حاشیه سفر او به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل رد نمی‌کند.

رئیس جمهوری ایران در سخنرانی خود شرایط امروز ایران را شرایط جنگ اقتصادی، روانی و تبلیغاتی توصیف کرده و گفته دولت در صف مقدم این جنگ ایستاده است.

او خطاب به احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها گفته امروز روز گله و رقابت و روز انتقام نیست.

حسن روحانی گفته: «امروز ما در میدان مبارزه هستیم؛ حال ممکن است همان طور که در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم در جایی میان ارتش و سپاه اختلاف نظر وجود داشته باشد اما در آن زمان وقتی در ستاد تصویب می‌کردیم ولو اینکه سپاه مامور انجام کاری می‌شد، ارتش کناره‌گیری نمی‌کرد، بلکه تمام امکانات خود را پشتیبانی می‌کرد. وقتی که جنگ آغاز شد، همه در کنار هم هستیم.»

رهبر جمهوری اسلامی اخیرا در سخنانی به همه هشدار داد که در انتقاد از اوضاع کشور مبالغه نکنند. او شرایط کشور را بسیار حساس خواند و گفت «دشمنان» همین انتقادها را برجسته می‌کنند و بر «اضطراب افکار عمومی» می‌افزایند و «ویروس بدبینی» را گسترش می‌دهند. او گفت انقلاب و کشور در حال «پیشرفت» است و این یک «رجزخوانی» نیست.

رییس جمهوری ایران با اشاره به حضور اخیر خود در مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان گفته: «بعد از حضورم در مجلس و پاسخگویی به سوالات نمایندگان، یکی از دوستان خوبم نامه‌ای برای من نوشت و در آن به من گفت که ای کاش فلان مطلب را در پاسخ به سوالات می‌گفتی اما من در پاسخ به او تنها در چند پاراگراف نوشتم که همه حرف‌هایت درست است اما این حرف‌ها برای شرایط صلح است؛ اگر دشمن به میدان نیامده بود و آمریکا نیز شمشیرش را از غلاف خارج نکرده بود، من جور دیگری سخن می‌گفتم اما امروز روز جنگ با دشمن است.»

روحانی در بخش دیگری از سخنانش به اختلافات داخلی اشاره کرده گفته: «التهابات داخلی را هم می‌خواهیم به گردن آمریکا و رژیم صهیونیستی بگذاریم؟ بله آنها خیلی جنایتکار هستند و خیلی به ما ضربه زدند. اما خودمان چه؟»

حسن روحانی گفته دولت نمی‌تواند از یک طرف با آمریکا بجنگد و از طرفی حواسش به «راست و چپ» باشد.

اقتصاد ایران از آغاز سال جاری با سقوط ۱۴۰ درصدی ارزش ریال بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی دچار رکود بیشتری شد و گرانی و تورم سیر صعودی گرفت و اعتراضات مردمی نیز افزایش یافت. چهارشنبه ۱۴ شهریور قیمت دلار به حدود ۱۵۰ هزار ریال رسید. برخی این بحران اقتصادی را ناشی از تحریم‌های آمریکا می‌دانند، برخی علت آن را ناکارآمدی مسئولان دولتی و حکومتی و برخی نتیجه هر دو این عوامل.

روحانی با بیان اینکه ایران سالانه حدود ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی دارد گفته: «امروز که حدود شش ماه از سال می‌گذرد، باید ۲۰ میلیارد دلار به بانک مرکزی و سامانه نیما می‌آمده اما امروز نمی‌گویم که چقدر از این میزان آمده است.»

رئیس جمهوری ایران گفته صادرکننده داخلی و خصولتی ارزی که باید در سامانه نیما قرار دهد صبر می‌کند و ۴۸ ساعت بعد این کار را انجام می‌دهد. حسن روحانی این امر را خیانت خوانده است.

روحانی گفته که از مسئولان خواسته تا مقام‌ها و افرادی را که مرتکب این «جنایت» می‌شوند، عزل کنند و به دادگاه بفرستند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگر

    حسین راغفر: نرخ ارز در شش ماه آینده به 40 هزار تومان خواهد رسید ▪️اردوی کار: حسین راغفر اقتصاددان و از منتقدان سیاسیت های ارزی بانک مرکزی و دولت روحانی، ادعای افت نرخ ارز را «شارلاتان بازی» مدعیان نامید و گفت: « این یک بازی سازمان‌یافته آقایان است که نرخ ارز را چند هزار تومان بالا می‌برند بعد مثلا هزار یا دوهزار تومان کاهش می‌دهند‌ سپس ادعا می‌کنند که نرخ ارز افت داشته است. در حالی که این افراد هیچ سخنی در مورد افزایش نرخ دلار از 3500 تومان به 14500 تومان نمی‌گویند و این یک شارلاتان‌بازی و مهندسی افکار عمومی است که به هیچ وجه قابل قبول نیست و نمی‌توان این را کاهش قیمت محسوب کرد.» ▪️راغفر افزود: «کسانی که مدعی بازارگرایی و تک نرخی شدن ارز بودند امروز شاهد سه نرخ رسمی و چند نرخ منطقه‌ای اعم از نرخ هرات و سلیمانیه هستند و خنده‌دارتر از این نمی‌شد.» ▪️راغفر به برخورد انجمن اقتصاددانان با سخنان او در کنگره حزب مردمسالاری که در آن از طرحی برای افزایش قیمت دلار به ۴۰ هزار تومان صحبت کرده بود واکنش نشان داد. انجمن اقتصاددانان تاکید کرده بود که قطعا محاسبات دقیقی پشت دلار 40 هزار تومانی نیست و طرح آن موجب وحشت بیشتر اقشار فرودست جامعه می شود. راغفر در واکنش به این انتقاد به ایلنا گفت: «این موضوعی کاملا روشن است و البته جزییات آن را به زودی منتشر خواهیم کرد. اگر روند شش ماه گذشته را در نظر بگیریم که نرخ ارز به 15500 تومان هم رسید موضوع کاملا روشن خواهد بود که در شش ماه آینده ما به کجا خواهیم رسید.» ▪️وی متذکر شد: «البته این هشداری به مسئولان کشور است که نمی‌شود اقتصاد را به شیوه کنونی اداره کرد و باید هرچه سریع‌تر کنترل شود، وگرنه با این تصویر مواجه خواهیم شد و البته به زودی جزییات آن را به صورت مبسوط توضیح خواهیم داد.»

  • آذران

    اینکه بحرانها و فسادها از وجود ولایت فقیه است که بحثی نیست. امریکای بدبخت کی میتوانست این همه «غلط» بکند ؟! ولی امر مسلمین جهان قبول نمی کرد ! آقای روحانی دلارهای فروش نفت کجا میرود که گله دلارهای غیرنفتی را می کنید !؟

  • bijan

    روحانی بیشرمانه دروغ می گوید ! ایا /انقلاب و کشور در حال "پیشرفت " است ؟ .در دوران او نقدینگی 3 برابر شد وهیچ اقدام ساختاری در رانت و فساد و دیوان سالاری و شبکه های مافیای موازی دولت و ... انجام نگرفت . اوضاع امروز گندکاری 40 سال حکومت ملایان را آشکار کرد . این تنها نتیجه مثبت کار " ترامپ " بود که شدت وابستگی کشور به عایدی نفت و درماندگی حکومت را نشان داد و آگاهی مردم از وضعیت هولناک کشور که همه را مضطرب و وحشت زده کرد .