ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ـ از میان آنها: اعتراض کارگران پیمانکاری پارس جنوبی در عسلویه

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که شنبه ۱۷ شهریور صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که شنبه ۱۷ شهریور صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

پالایشگاه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی در عسلویه ـ عکس از آرشیو

اعتراض کارگران پیمانکاری پارس جنوبی در عسلویه

کارگران پیمانکاری فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی در عسلویه بین دو تا پنج ماه است که دستمزد نگرفته‌اند. این کارگران در برابر دفترهای شرکت‌های پیمانکاری تجمع کردند.

اعتراض کارگران فاز ۱۹ عسلویه به دلایل مشابه در خرداد ۱۳۹۵ ـ عکس از آرشیو

یکی از کارگران معترض به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) می‌گوید:

«در گذشته نیز دستمزد و مزایای ما گاهی با ماه‌ها تاخیر پرداخت می‌شد ولی حالا اوضاع فرق کرده است؛ همه چیز به شدت گران شده و خانواده‌های ما که در شهرهای دور و نزدیک چشم انتظار دستمزدمان هستند، در هزینه‌های روزانه درمانده‌اند؛ داریم به آغاز سال تحصیلی نزدیک می‌شویم اما برای تامین هزینه تحصیل فرزندانمان دچار مشکل هستیم.»

به گفته ایلنا، پیمانکاران تعویق در پرداخت هزینه‌ها از سوی شرکت اصلی را دلیل تعویق دستمزدها عنوان می‌کنند.

کارگران پیمانکاری دیگر فازهای پارس جنوبی در عسلویه و کنگان نیز در ماه‌های اخیر با تعویق پرداخت دستمزدها روبرو بودند و گاه دست به اعتصاب زده‌اند.

نیروهای کار بومی بیکار در این مناطق نیز بارها با برپایی تجمع‌های اعتراضی خواهان اشتغال در پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی محلی شده‌اند.

تجمع کامیون‌داران نیشابور

به گزارش کانال خبری «اتحادیه آزاد کارگران»، رانندگان کامیون در نیشابور شنبه در برابر مجتمع فولاد نیشابور دست به تجمع زدند. کامیون‌داران به گرانی و نبود وسایل یدکی خودرو معترضند.

رانندگان کامیون در ایران ابتدا خرداد امسال در اعتراض به عدم پرداخت حق بیمه سهم دولت، عوارض باربری و جاده‌ای، افزایش قیمت لاستیک و قطعات یدکی، و درصد بالای حق کمیسیون شرکت‌های باربری اعتصاب سراسری کردند.

به دنبال این اعتصاب مجلس یک کمیسیون ویژه برای پیگیری مطالبات رانندگان جاده‌ای تشکیل داد، اما به گفته رانندگان هیچ یک از وعده‌های مسئولان تا به حال تحقق نیافته است.

عدم تحقق وعده‌ها باعث شد که رانندگان کامیون در مرداد و شهریور دور جدیدی از اعتراض‌ها را آغاز کنند. در هفته‌های گذشته شماری از کامیون‌داران اعتصاب‌های پراکنده‌ای در شهرهایی همچون مشهد، اصفهان، اهواز و یزد برپا کردند.

کامیون‌داران معترض دوباره خواهان اعتصاب سراسری از اول مهر هستند. کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران ایران ویدئوی زیر را با شرح «ابتکار رانندگان کامیون در رابطه با اعتصاب اول مهر» منتشر کرده است:

تمدید مرخصی اجباری کارگران دو کارخانه شهرک صنعتی قزوین

روند تولید در دو کارخانه مواد شوینده تولی‌پرس و کارخانه بسته‌بندی البرز هنوز متوقف است.

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، ۴۵۰ تن از کارگران این کارخانه که به همین دلیل از ۲۷ مرداد به مرخصی اجباری فرستاده‌اند، تا پایان شهریورماه در مرخصی باقی خواهند ماند.

این دو کارخانه در مجاورت یکدیگر در شهرک صنعتی قزوین قرار دارند و مالک و مدیر آنها مشترک است.

شنبه ۱۷ شهریور سومین باری بود که کارفرما مرخصی اجباری کارگران را تمدید کرد. این کارگران از ۲۷ مرداد تا کنون چندین‌بار دست به اعتراض زده‌اند. بر اساس گزارش‌های پیشین، ۱۵۰ کارگر نیز تعدیل شده‌اند و پیش از تعطیلی کارخانه از ورود آنها به کارخانه جلوگیری شده است.

دلیل اصلی تعطیلی کارخانه عدم تأمین مواد اولیه است. مشکلی که برخی واحدهای صنعتی دیگر همچون گروه ملی فولاد اهواز نیز با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

بحران اقتصادی و کاهش شدید ارزش پول ملی باعث شده است که کارخانه‌های بسیاری در تأمین مواد اولیه با مشکل مواجه باشند.

کارگران بیکارشده تولی‌پرس ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند. آنها با مشکل تعویق در پرداخت دستمزدها نیز مواجه هستند. کارگران تولی‌پرس نگران هستند که پس از پایان‌یافتن قراردادشان در انتهای شهریور، کارفرما دست به تمدید قرارداد نزند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.