ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهر ۹۷: ماهِ تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد

قرار بود مجلس در زمان ریاست فرهاد رهبر به ریخت و پاش‌های دانشگاه آزاد ورود کند، اما این امر به تعویق افتاده بود.

طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در زمان ریاست فرهاد رهبر به دلیل برخی ریخت و پاش‌ها کلید خورده اما پس از تغییر ريیس دانشگاه آزاد قرار است با حضور محمدمهدی تهرانچی، ريیس جدید این دانشگاه مورد بررسی قرار گیرد تا نمایندگان با توجه به توضیحات و پاسخ‌های او نسبت به انجام تحقیق و تفحص تصمیم‌‎گیری کنند.

سیدکاظم دلخوش اباتری، یکی از نمایندگان متقاضی طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد گفته مسائل و مشکلات مالی، اداری، مدیریتی و نابسامانی برخی واحدهای دانشگاه آزاد همچنین کیفیت پایین آموزش یا گسترش دانشگاه‌ها بدون توجه به آمایش سرزمینی از جمله دلایل تقاضای طرح تحقیق و تفحص است.

این نماینده همچنین گفته سطح کیفیت در دانشگاه آزاد نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشم گیری داشته و تعداد دانشجویان این دانشگاه کم شده در نتیجه صندلی‌های خالی در واحدها روز به روز بیشتر می‌شود.

دلخوش با بیان اینکه تدریس در برخی واحدهای دانشگاهی نامطلوب است، به شفاف نبودن محل مصرف درآمدها و مدیریت ضعیف برخی واحدها اشاره کرده و گفته میزان هزینه‌های دریافتی از دانشجویان نیز نیاز به بازبینی و بررسی دارد.

به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان متقاضی طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد نسبت به عدم تناسب رشته‎های تحصیلی با نیازهای منطقه‌ای و جامعه انتقاد دارند و یکی دیگر از نکات مد نظر نمایندگان استفاده بیش از حد از نیروهای بازنشسته در دانشگاه آزاد است.

چندي پيش نیز سیدحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس نيز با تشریح دلایل کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، از برگزاری نشستی برای بررسی این امر با حضور ريیس و معاونان دانشگاه خبر داده بود.

میرزاده با اشاره به بررسی طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفته بود: «این تحقیق و تفحص در خصوص عملکرد و ساختار است، نه در خصوص فرد خاص؛ بنابراین وقتی نمایندگان کیفیت پایین آموزشی یا گسترش دانشگاه‌ها بدون در نظر گرفتن آمایشی سرزمینی را مشاهده می‌کنند، اقدام به کلید زدن چنین طرحی نیز خواهند کرد.»

قرار است کمیسیون اقتصادی مجلس در ماه مهر با حضور سرپرست دانشگاه آزاد و معاونانش موضوع تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را مورد بررسی قرار دهد.

محمدمهدی طهرانچی، رئیس کنونی دانشگاه آزادِ واحد تهران مرکز، با تصمیم هیأت امنای دانشگاه به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد معرفی شده است. او در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد به ریاست دانشگاه شهید بهشتی رسیده بود و بین سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ در این سمت ماند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.