ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار آمریکا به شرکت‌های هواپیمایی درباره عبور از حریم هوایی ایران

حوادث شهریور گذشته تکرار می‌شود. با بالا گرفتن تنش‌های نظامی در سوریه، آسمان خاورمیانه ناامن شده. این‌بار اما حریم هوایی ایران هم درگیر است.

دولت آمریکا به شرکت‌های هواپیمایی هشدار داد که با احتیاط از آسمان ایران عبور کنند. اداره هوانوردی فدرال آمریکا از شرکت‌های هواپیمایی خواسته است هنگام برنامه‌ریزی پروازهایی که باید از آسمان ایران عبور کنند، تشدید خصومت‌های ایران و آمریکا را در نظر بگیرند. این سازمان همچنین درباره افزایش فعالیت‌های نظامی در آسمان ایران به شرکت‌های هواپیمایی هشدار داده است.

دولت آمریکا به شرکت‌های هواپیمایی هشدار داد که با احتیاط از آسمان ایران عبور کنند.

از چند روز پیش نیروهای دولتی سوریه و متحدان روسی آن حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به استان ادلب، آخرین پایگاه شورشیان مخالف اسد آغاز کرده‌اند اما حمله نهایی و گسترده که گفته می‌شود نیروهای دولتی اسد در حال تدارک آن هستند هنوز آغاز نشده. آمریکا هشدار داده که چنانچه دمشق از تسلیحات شیمیایی استفاده کند، عملیات بزرگی را در سوریه انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرده که برخی فعالیت‌های نظامی در آسمان ایران مشاهده شده و احتمال دارد این فعالیت‌ها در روزهای آتی بیشتر شود.

شهریور سال گذشته نیز که اتش اسد به دوما در غوطه شرقی حمله کرده بود شرکت «یوروکنترل»، نهاد ناظر بر امنیت پرواز در اروپا، از شرکت‌های هواپیمایی خواسته بود با احتیاط از حریم هوایی پیرامون سوریه استفاده کنند. یوروکنترل اعلام کرده بود که احتمال پرتاب موشک‌های هوا به سطح، یا موشک‌های کروز، و همچنین امکان ایجاد اختلال در سیستم مخابراتی و رادیویی وجود دارد.

دفتر خدمات پرواز آمریکا که اطلاعات امنیتی درباره آسمان کشورها را برای خطوط هوایی فراهم می‌کند اعلام کرده که با این همه آسمان ایران به طرز «هشداردهنده‌ای» ناامن نیست.

دفتر خدمات پرواز آمریکا اعلام کرده که «بدتر شدن روابط آمریکا و ایران باید در هنگام انتخاب آسمان ایران برای پرواز مورد توجه قرار گیرد.»

این دفتر اما یادآوری کرده: «با وجود آنکه باز شدن مجدد آسمان عراق از ماه نوامبر سال گذشته میلادی، گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب مسیر پرواز فراهم کرده است، اما همچنان مسیر کاملا مناسبی در این منطقه وجود ندارد و خطوط هوایی باید خودشان درباره انتخاب آسمان عراق یا ایران تصمیم‌گیری کنند.»

دریاسالار اسکات استرنی فرمانده ناوگان پنجم آمریکا یکشنبه ۱۸ شهریور ایران را متهم کرد که با فعالیت‌هایش در خاورمیانه و با حمایت از شورشیان حوثی یمن به «بی‌ثباتی» در منطقه دامن زده. این فرمانده آمریکایی همزمان از برگزاری رزمایش‌هایی در خلیج فارس و دریای سرخ در سپتامبر سال جاری خبر داد. وزارت خارجه آمریکا هم به شهروندان آمریکایی هشدار داده که از سفر به ایران خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.