ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرلشکر باقری: موشک‌باران مقر احزاب کرد مخالف ممکن است تکرار شود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از اقلیم کردستان خواست، برای جلوگیری از موشک‌باران، مخالفان کرد جمهوری اسلامی را یا تحویل ایران دهد یا اخراج کند.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، دولت عراق و اقلیم کردستان را تهدید کرد که چنانچه اقدامات «ناامن‌ساز» تکرار شود، موشک‌باران مقر مخالفان جمهوری اسلامی در خاک عراق ممکن است تکرار شود. او از اقلیم کردستان خواست، مخالفان کرد را تحویل ایران دهد یا اخراج کند.

تصویری که خبرگزاری سپاه به قصد فخرفروشی از حمله موشکی به اقلیم کردستان عراق منتشر کرده

سپاه پاسداران شنبه گذشته با موشک‌های زمین به زمین مقر فرماندهی و اردوگاه آموزشی حزب دموکرات کردستان و حزب دموکرات کردستان ایران را هنگام نشست شورای رهبری این احزاب در شهر کوی‌سنجق هدف قرار داد. در این حمله موشکی دست‌کم ۱۴ نفر کشته و ۳۰ نفر مجروح شدند.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در سخنانی که سه‌شنبه ۲۰ شهریور ایراد کرد، از دولت عراق و اقلیم کردستان خواست که مخالفان کرد را به ایران تحویل دهند:

«دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان نباید اجازه دهد مقرهایی ایجاد شود که ناامنی اتفاق بیفتد و در واقع باید آنها را تحویل ایران دهند. اگر نمی‌توانند تحویل دهند از کشور اخراج کنند و اگر این اتفاقات ناامن‌ساز اتفاق بیفتد اتفاقی که مجرمین و فرماندهان مجرم را از بین برد می‌تواند تکرار شود، این حق دفاع از خود است و نباید این ناامنی‌ها تکرار شود.»

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز شامگاه گذشته در گفت‌وگو با شبکه الجزیره از حمله موشکی سپاه به کوی‌سنجق به عنوان یک اقدام «بازدارنده» یاد کرده و گفته است:

«اقدامات گروه‌های مسلح کرد مخالف به ویژه حمله به نیروهای مرزی، نیروهای مسلح ایران را ناچار کرد که اقدامی تلافی‌جویانه، بازدارنده و حتی بر اساس برخی اطلاعات موثق دریافت شده اقدامی پیش‌دستانه انجام دهند.»

قاسمی گفته است که جمهوری اسلامی درباره «امنیت» خود مماشات نمی‌کند.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز روز گذشته گفته بود که پرتاب موشک به اقلیم کردستان، اقدامی است که در آینده در پاسخ به هر تهدید دیگری تکرار می‌شود.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران در گزارشی مصور اعلام کرده که سپاه با موشک‌های نسل دوم فاتح از داخل خاک ایران و از فاصله ۲۲۰ کیلومتری به مقر فرماندهی و اردوگاه آموزشی حزب دموکراتیک کردستان و حزب دموکراتیک کردستان ایران حمله کرده.

کاخ سفید و وزارت خارجه عراق حمله موشکی سپاه به اقلیم کردستان عراق را محکوم کرده‌‌‌اند. پارلمان محلی اقلیم کردستان، نچیروان بارزانی، حرکت نسل جدید به رهبری شهسوار عبدالواحد، جنبش تغییر ، کوسرت رسول علی جانشین جلال طالبانی در اتحادیه میهنی کردستان و دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان،یک‌صدا با صدور بیانیه‌هایی حمله موشکی سپاه را محکوم کرده‌اند.

هیرو ابراهیم احمد (همسر جلال طالبانی) ضمن محکوم کردن حمله موشکی سپاه درخواست کرده مسئله کردهای ایران از طریق مذاکره و گفت‌وگو حل شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    با سلام من از حقوق دانان ایرانی که در اروپا و امریکا زنده گی میکنند خواهش میکنم یک شکایت نامه ای را بر علیه سپاه پاسداران ایران اماده کنندو این شکایت نامه را در اختیار سازمانهای حقوق بشری. سازمان ملل ودادگاه لاهه بگذارند. جمهوری اسلامی به صورت کتبی و رسمی موشک باران کمپ ها و محل جلسه احزاب کرد را در روزنامه ها و رادیو و تلویزیون اعلام کرده. این عمل جنایت جنگی محصوب میشود. چون این عمل یعنی حمله به کمپ جایی که خانواده ها در یک کشور همسایه زنده گی میکنند هیچ ربطی به جنگ داخلی کردستان ندارد.

  • badralsadat

    تیم تحقیقات نیروهای آمریکایی اعلام کرد محدوده شلیک موشکهای سپاه به مقر حزب دمکرات در شهر #کویه برخلاف ادعای رژیم که گفته بود از خاک ایران شلیک شده، در 20 تا 40 کیلومتری سلیمانیه بوده است. #اعتصاب_عمومی_کردستان #اتحادوعمل_برای_سرنگونی #براندازم ***