ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نسرین ستوده: اعدام زندانیان کرد نشانه خشونت ذاتی دستگاه قضایی است

نسرین ستوده، در نامه‌ای از زندان اوین به اعدام سه زندانی کرد، رامین حسین پناهی، زانیار و لقمان مرادی، اعتراض کرده و به خانواده‌های آنان تسلیت گفته است.

نسرین ستوده، وکیل و فعال برجسته حقوق بشر در نامه‌ای از زندان اوین به اعدام سه زندانی کرد، رامین حسین پناهی، زانیار و لقمان مرادی، اعتراض کرده و به خانواده‌های آنان تسلیت گفته است.

نسرین ستوده که خود در زندان اوین در بازداشت است، در نامه‌اش نوشته است: «باز هم در سالگرد کشتار ٦٧ دستگاه قضایی ایران سه تن از هموطنان کرد را اعدام کرد، هموطنانی که طی دهه‌های متمادی تحت سرکوب و مظالم متعدد قرار داشته‌اند. حکم آنان که در روندی آشکارا غیرقانونی از دادگاه انقلاب صادر شده بود، ناعادلانه و مغایر با موازین حقوق بشر و قانون مصوب جمهوری اسلامی ایران بوده است.»

نسرین ستوده تاکید کرده که اگر دست کم پرونده یکی از این افراد روند اعاده دادرسی خود را طی می‌کرد، چه بسا منجر به تبرئه ایشان می‌شد.

رامین حسین پناهی که به اتهام بغی از طریق عضویت در حزب کومله کردستان به اعدام محکوم شده بود در سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برد.

لقمان و زانیار مرادی در یکم دی ۸۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «محاربه از طریق اقدام علیه امنیت ملی، عضویت در حزب کومله، ترور پسر امام جمعه مریوان، جاسوسی برای بریتانیا و بر هم زدن امنیت در زمان حضور آقای خامنه‌ای در مریوان»، به اعدام محکوم شدند.

به نوشته نسرین ستوده،  زانیار و لقمان مرادی و رامین حسین پناهی در حال اعتصاب غذا و در حالی‌که روزهای متمادی گرسنگی تحمل کرده بودند، به چوبه دار سپرده شدند. ستوده اعدام این زندانیان کرد را گواه خشونت ذاتی دستگاه قضایی ایران خوانده است.

او با تسلیت به هموطنان کرد و خانواده‌های مرادی و حسین پناهی ابراز امیدواری کرده که با توجه کافی به جنبه‌های مختلف خشونت قضایی که در اشکال مختلف بروز می‌یابد، زمینه‌ لازم را برای پرهیز از هر نوع خشونتی فراهم شود.

عفو بین‌الملل پیش‌تر در بیانه‌های متعدد خود خواستار آزادی نسرین ستوده و رضا خندان شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.