ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت دیگری برای حمید بقایی: ۶ ماه حبس به اتهام توهین به اشخاص و مقامات

حکم ۶ ماه حبس حمید بقایی از سوی شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت در تهران صادر شده است. این حکم قابل تجدیدنظرخواهی است.

معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم به اتهام «توهین به اشخاص و مقامات» به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. حکم حمید بقایی را شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت در تهران صادر کرده است.

حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم

کانال تلگرامی دولت بهار با انتشار تصویر حکم صادر شده برای آقای بقایی نوشته است: «در پی انتشار فیلم سخنان حمید بقایی مقابل زندان اوین، دادگاه کیفری شعبه ۱۰۵۹ وی را در اتهام نشر اکاذیب تبرئه و به اتهام توهین به اشخاص و مقامات به ۶ ماه حبس محکوم کرد.»

رای صادر شده برای حمید بقایی در دادگاه بدوی قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران است و او یا وکیل او می‌تواند ظرف مدت ۲۰ روز به این حکم اعتراض کند.

بقایی از روز ۲۲ اسفند ۹۶ به دلیل محکوم شدن به جرایمی همچون اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی در حبس است. او متهم است که سه میلیون و ۷۶۶ هزار یورو و ۵۹۰ هزار دلار پول دستی را که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس (شاخه برون‌مرزی سپاه) یک روز قبل از پایان کار دولت دهم به احمدی‌نژاد سپرده، اختلاس کرده است. او به ۱۵ سال زندان محکوم شده و از زمان ورود به زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

حمید بقایی روز یک‌شنبه ۱۱ شهریور به اتهام توهین به مقامات نیز محاکمه شد.

مهران عبدالله‌پور، وکیل مدافع حمید بقایی درباره این دادگاه گفته بود اتهامات موکلش سیاسی است: «موکلم در جلسه دادگاه شعبه ۱۰۵۹ به ریاست قاضی قنبرنیا شرکت نکرد و نامه‌ای از زندان فرستاد و دلیل عدم حضور را قبول نداشتن این دادگاه اعلام کرد. در این جلسه دادگاه، دادستان اتهام بقایی را نشر اکاذیب و اظهارات او در تاریخ نهم دی‌ماه در مراجعت به زندان اوین اعلام کرد.»

مهران عبدالله‌پور:

«جرایم منتسب به حمید بقایی جرایم سیاسی است. ما قانونی به نام جرم سیاسی داریم که چند سال است تصویب شده است، بالاخره یک شعبه‌ای باید آن را اجرا کند. نشر اکاذیب اگر به قصد براندازی و عناد با نظام نباشد، جرم سیاسی است و دادگاه آن باید با حضور هیات منصفه برگزار شود.»

حمید بقایی اولین بار در تاریخ ۱۸ تیر ۹۴ در پی احضار از سوی دادگاه به اتهام اختلاس بازداشت و در تاریخ چهارم مرداد ۹۴ با تودیع وثیقه ۲۰ میلیاردی از زندان آزاد شد.

او اما پس از آزادی درباره وضعیت برخی زندانیان اطلاع‌رسانی کرد که موجب شد پرونده جدیدی علیه او گشوده شود.

در دادگاهی که مهر ماه سال ۹۶ برگزار شد، حمید بقایی در مجموع به ۶۳ سال حبس، ۴۳ میلیارد تومان جزای نقدی و شلاق محکوم شد که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات آن یعنی ۱۵ سال زندان قابل اجراست.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.