ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسيه:‌ آماده توافق بر سر قطعنامه شورای امنيت عليه سوريه هستيم

<p>روسيه می&zwnj;گويد آماده گفت وگو و مذاکره برای دست&zwnj;يابی به يک توافق برای صدور قطعنامه شورای امنيت عليه سوريه است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش ريا نووستی، سرگی لاوروف، وزير خارجه روسيه ۱۳ مارس (۲۳ اسفند ۱۳۹۰) گفت اين توافق بايد در چارچوب پنج اصل مورد حمايت روسيه و اتحاديه عرب باشد.</p> <p>وزيران خارجه روسيه و اتحاديه عرب ۱۰ مارس درباره پنج اصل برای حل بحران سوريه به توافق رسيدند.</p> <p>بر پايه اين توافق &quot;توقف خشونت از سوی دولت و مخالفان، ايجاد نظارت بی&zwnj;غرضانه، غير قابل قبول بودن دخالت خارجی، رساندن آزادانه کمک&zwnj;های بشر دوستانه به تمام سوری&zwnj;ها و حمايت از مأموريت کوفی عنان فرستاده سازمان ملل با هدف آغاز گفت&zwnj;وگوی سياسی ميان نيروهای سوری&quot; اين پنج اصل را تشکيل می&zwnj;دهند.</p> <blockquote> <p>قدرت&zwnj;های غربی تاکنون دوبار تلاش کرده&zwnj;اند قطعنامه&zwnj;ای در محکوميت اقدامات دولت بشار اسد در شورای امنيت سازمان ملل به تصويب برسانند اما هر دوبار اين قطعنامه از سوی چين و روسيه وتو شد</p> </blockquote> <p>لاوروف گفت: &quot;ما آماده هستيم بر پايه چنين چارچوبی در رابطه با قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد درخصوص سوريه به توافق برسيم.&quot;</p> <p>قدرت&zwnj;های غربی تاکنون دوبار تلاش کرده&zwnj;اند قطعنامه&zwnj;ای در محکوميت اقدامات دولت بشار اسد در شورای امنيت سازمان ملل به تصويب برسانند اما هر دوبار اين قطعنامه از سوی چين و روسيه وتو شد.</p> <p>اين دو کشور خواهان محکوميت همزمان دولت دمشق و مخالفان هستند. پکن و مسکو همچنين می&zwnj;گويند نگران دخالت خارجی در سوريه مشابه آنچه در ليبی رخ داد، هستند.</p> <p>پس از وتو شدن دو قطعنامه قبلی اين احتمال مطرح شده است که آمريکا سومين قطعنامه را به شورای امنيت ارائه کند.</p> <p>آسوشيتدپرس که به نسخه&zwnj;ای از متن پيش&zwnj;نويس اين قطعنامه دسترسی پيدا کرده، گزارش داد در اين پيش&zwnj;نويس از دولت سوريه و مخالفان خواسته شده تا به عمليات مسلحانه عليه يکديگر پايان دهند.</p> <p>اين پيش&zwnj;نويس همچنين &quot;نقض حقوق بشر&quot; توسط مقامات دمشق را نيز محکوم می&zwnj;کند.</p> <p>آسوشيتدپرس متن اين قطعنامه را از دو قطعنامه قبلی که از سوی چين و روسيه وتو شد، &quot;متوازن&zwnj;تر&quot; ناميده است.</p> <p>در همين حال روزنامه واشنگتن پست در شماره دوشنبه ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) به نقل از منابعی در کاخ سفيد که نامشان فاش نشده، نوشت: &quot;آمريکا مذاکرات خود را با شماری از هم&zwnj;پيمانانش برای دخالت نظامی در سوريه آغاز کرده است.&quot;</p> <p>به نوشته اين روزنامه &quot;ارسال تسليحات نظامی، ايجاد منطقه امن برای مخالفان و نابود کردن پدافند هوايی سوريه از جمله گزينه&zwnj;هايی است که آمريکا با متحدانش مورد بحث قرار داده است.&quot;</p> <p>هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا نيز از روسيه و چين خواسته است تا برای پايان دادن به خشونت&zwnj;ها در سوريه به جامعه جهانی بپيوندند.</p> <p>اعترضات در سوريه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده است. بر پايه آخرين آمار سازمان ملل که چند هفته پيش منتشر شد، تاکنون بيش از ۷۵۰۰ نفر در خشونت&zwnj;های سوريه کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

روسيه می‌گويد آماده گفت وگو و مذاکره برای دست‌يابی به يک توافق برای صدور قطعنامه شورای امنيت عليه سوريه است.

به گزارش ريا نووستی، سرگی لاوروف، وزير خارجه روسيه ۱۳ مارس (۲۳ اسفند ۱۳۹۰) گفت اين توافق بايد در چارچوب پنج اصل مورد حمايت روسيه و اتحاديه عرب باشد.

وزيران خارجه روسيه و اتحاديه عرب ۱۰ مارس درباره پنج اصل برای حل بحران سوريه به توافق رسيدند.

بر پايه اين توافق "توقف خشونت از سوی دولت و مخالفان، ايجاد نظارت بی‌غرضانه، غير قابل قبول بودن دخالت خارجی، رساندن آزادانه کمک‌های بشر دوستانه به تمام سوری‌ها و حمايت از مأموريت کوفی عنان فرستاده سازمان ملل با هدف آغاز گفت‌وگوی سياسی ميان نيروهای سوری" اين پنج اصل را تشکيل می‌دهند.

قدرت‌های غربی تاکنون دوبار تلاش کرده‌اند قطعنامه‌ای در محکوميت اقدامات دولت بشار اسد در شورای امنيت سازمان ملل به تصويب برسانند اما هر دوبار اين قطعنامه از سوی چين و روسيه وتو شد

لاوروف گفت: "ما آماده هستيم بر پايه چنين چارچوبی در رابطه با قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد درخصوص سوريه به توافق برسيم."

قدرت‌های غربی تاکنون دوبار تلاش کرده‌اند قطعنامه‌ای در محکوميت اقدامات دولت بشار اسد در شورای امنيت سازمان ملل به تصويب برسانند اما هر دوبار اين قطعنامه از سوی چين و روسيه وتو شد.

اين دو کشور خواهان محکوميت همزمان دولت دمشق و مخالفان هستند. پکن و مسکو همچنين می‌گويند نگران دخالت خارجی در سوريه مشابه آنچه در ليبی رخ داد، هستند.

پس از وتو شدن دو قطعنامه قبلی اين احتمال مطرح شده است که آمريکا سومين قطعنامه را به شورای امنيت ارائه کند.

آسوشيتدپرس که به نسخه‌ای از متن پيش‌نويس اين قطعنامه دسترسی پيدا کرده، گزارش داد در اين پيش‌نويس از دولت سوريه و مخالفان خواسته شده تا به عمليات مسلحانه عليه يکديگر پايان دهند.

اين پيش‌نويس همچنين "نقض حقوق بشر" توسط مقامات دمشق را نيز محکوم می‌کند.

آسوشيتدپرس متن اين قطعنامه را از دو قطعنامه قبلی که از سوی چين و روسيه وتو شد، "متوازن‌تر" ناميده است.

در همين حال روزنامه واشنگتن پست در شماره دوشنبه ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) به نقل از منابعی در کاخ سفيد که نامشان فاش نشده، نوشت: "آمريکا مذاکرات خود را با شماری از هم‌پيمانانش برای دخالت نظامی در سوريه آغاز کرده است."

به نوشته اين روزنامه "ارسال تسليحات نظامی، ايجاد منطقه امن برای مخالفان و نابود کردن پدافند هوايی سوريه از جمله گزينه‌هايی است که آمريکا با متحدانش مورد بحث قرار داده است."

هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا نيز از روسيه و چين خواسته است تا برای پايان دادن به خشونت‌ها در سوريه به جامعه جهانی بپيوندند.

اعترضات در سوريه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده است. بر پايه آخرين آمار سازمان ملل که چند هفته پيش منتشر شد، تاکنون بيش از ۷۵۰۰ نفر در خشونت‌های سوريه کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.