ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزار جنسی دانش‌آموزان ثابت شد اما مجوز مدرسه «دکتر معین» لغو نشد

مدیر آموزش و پرورش منطقه دو تهران به دلیل پیگیری پرونده آزار جنسی به دانش‌آموزان برکنار شده. سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ می‌گوید: آموزش و پرورش به دنبال سرپوش گذاشتن بر مسئله است.

مدرسه «معین» تهران همچنان به فعالیت ادامه می‌دهد. سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفته که مسئولان این مدرسه تنها نام آن را تغییر داده‌اند.

مدرسه غیرانتفاعی دکتر معین تهران

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفته که مسئولان آموزش و پرورش مدرسه معین را «تعطیل نکرده» و این مدرسه با تغییر تابلو به فعالیت ادامه می‌دهد.

به گفته او مسئولان آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران که پیگیر این پرونده و برکناری مدیران خاطی بوده، «برکنار شده است».

پرونده آزار جنسی دانش‌آموزان مدرسه معین تهران خرداد سال جاری پس از شکایت والدین دانش‌آموزان رسانه‌ای شد. به دنبال افشای این خبر و شکایت والدین ۴۰ دانش آموز ناظم مدرسه توسط مقام‌های قضایی بازداشت شد.

غلامحسین عباسی رئیس کل دادگستری تهران ۱۸ شهریور امسال گفته بود که ناظم «خاطی» به ۱۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق بازداشت شده است.

همزمان با انتشار خبر محکومیت قطعی ناظم مدرسه، رسانه‌ها گزارش دادند که مسئولان مدرسه از والدین برخی از دانش‌آموزان که مورد آزار جنسی قرار گرفتند، شکایت کرده‌اند.

پارسایی شکایت ناظم مدرسه معین علیه والدین دو تن از دانش‌آموزان خاطی را تائید کرده و گفته است که در بررسی مجدد این پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس متوجه شده که مسئولان وزارت آموزش و پرورش «لغو مجوز و تعطیلی دائمی مدرسه» را اجرایی نکرده‌اند.

به گفته او آموزش و پرورش تهران به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرده بود که مجوز این مدرسه لغو خواهد شد.

او گفته که مسئولان آموزش و پرورش به جای رسیدگی به این مسئله به دنبال سرپوش گذاشتن بر موضوع و مسئولان مدرسه نیز به فکر «مسائل مالی و اقتصادی» هستند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰  ادامه فعالیت این مدرسه با نام «سرامدان علم» را باعث «وارد آوردن ضربه سنگین‌تر روحی به دانش‌آموزانی که هتک حرمت شدند»، دانسته است.

به گفته او مسئولان این مدرسه تنها یک پایه تحصیلی را «تعطیل» و به جای آن دوره پیش دبستانی دائر کرده‌اند.

آزار جنسی دانش‌اموزان در مدرسه معین تهران خرداد امسال رسانه‌ای شد. به دنبال افشای این موضوع، رسانه‌ها ناظم مدرسه را از نزدیکان حائری شیرازی امام جمعه و نماینده رهبر جمهوری اسلامی در شیراز معرفی کردند.

دفتر حائری شیرازی این موضوع را تکذیب کرد. وزیر آموزش و پرورش نیز بدون اینکه از دانش‌آموزان و خانواده آنها عذرخواهی کند، اعلام کرد این مسئله پیگیری خواهد شد.

چندی بعد علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی این موضوع را «جنایت» خواند و از دستگاه قضایی خواست که «پس از محاکمه سریعا حدود الهی را در رابطه با محکومان اجرا کند». پس از این اظهارات صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز از دادگستری تهران خواست که این پرونده را بدون هیچ اغماضی در دستور کار قرار دهد.

مدرسه غیرانتفاعی معین تهران در منطقه ۲ شهر تهران، بلوار مرزداران، واقع شده است و در تمامی مقاطع تحصیلی دانش‌آموز دارد.

در همین زمینه:

حکم زندان و شلاق ناظم مدرسه معین به اتهام آزار جنسی دانش‌آموزان قطعی شد

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.