ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران: عربستان و روسیه بازار نفت را گروگان گرفته‌اند

نماینده ایران در سازمان اوپک می‌گوید عربستان سعودی و امارات اوپک را به ابزاری در دست آمریکا تبدیل کرده‌اند و می‌خواهند سهم ایران در بازار نفت را به دست بگیرند.

نماینده ایران در اوپک می‌گوید عربستان سعودی و روسیه بازار نفت را به گروگان گرفته‌اند. این گفته‌ها در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید بر فروش نفت ایران است.

تلاش ترامپ برای کاهش دسترسی ایران به بازار جهانی نفت باعث شده که عربستان و روسیه این بازار را در اختیار بگیرند

آمریکا به دنبال آن است که صادرات نفت ایران را از ماه نوامبر کاملا قطع کند و کشورهای تولیدکننده نفت نظیر عربستان و روسیه را تشویق کرده که برای جبران کمبود نفت حاصل از تحریم ایران، تولید نفت خود را افزایش دهند.

حسین کاظم‌پور اردبیلی، روز شنبه ۱۵سپتامبر/ ۲۴ شهریور به خبرگزاری شانا که خبرگزاری وزارت نفت ایران است گفته: «روسیه و عربستان سعودی می‌گویند که به دنبال ایجاد تعادلی در بازار جهانی نفت هستند اما در عین حال در تلاشند که سهم ایران را در این بازار پر کنند.»

کاظمی اردبیلی روز جمعه ۱۴ سپتامبر به خبرگزاری رویترز گفته بود که آمریکا در توقف کامل صادرات نفت ایران موفق نخواهد شد، چون بازار نفت در حال حاضر با محدودیت روبه‌روست و رقبای تولیدکننده نمی‌توانند کمبودهای ایجاد شده ناشی از عدم حضور ایران را جبران کنند.

بازگشت تحریم‌های امریکا موجب کاهش صادرات نفت ایران طی ماه‌های گذشته شده است. برخی از مشتریان آسیایی خرید نفت از ایران را کاهش و یا متوقف کردند. چین به عنوان یکی از مشتریان اصلی نفت ایران هم دعوت آمریکا برای گفت‌وگوهای تجاری را پذیرفته‌ است.

کشورهای عضو اوپک به دنبال فشارهای آمریکا برای پایین آوردن قیمت نفت، در ماه ژوئن توافق کردند که تولید خود را افزایش دهند در حالی که از سال ۲۰۱۷ قرارداری را برای کاهش عرضه نفت امضا کرده بودند.

با اینکه تولیدات نفت اوپک از آن زمان افزایش یافته اما عربستان کمتر از آنچه توافق شده بود نفت خام تولید کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.