ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت خارجه ایران: «تعدادی از حمله‌کنندگان به سفارت ایران در پاریس دستگیر شدند»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی در پاریس را تائید کرد و گفت که ایران خواستار محاکمه و مجازات معترضان است.

یک گروه در پاریس به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران حمله کردند. ایران می‌گوید مهاجمان «ناکام» مانده‌اند. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم گفته: «چند تن از مهاجمان دستگیر شدند.»

سفارت ایران در پاریس پس از حمله گروهی از معترضان- عکس AFP

خبرگزاری‌های حکومتی ایران شنبه ۲۴ شهریور گزارش دادند سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس مورد حمله قرار گرفته است.

خبرگزاری صدا و سیما جمهوری اسلامی حمله کنندگان به سفارت را «اعضای حزب کومله کردستان» خواند که با پرتاب سنگ و اشیای دیگر به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی، شیشه‌های ساختمان را شکستند.

در شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویری از حمله یک گروه به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی در پاریس منتشر شده است.

یک ویدئو از حمله به سفارت ایران در پاریس را ببیند:

معترضان پرچم جمهوری اسلامی را آتش می‌زنند و شعار می‌دهند: «مرگ بر جمهوری اسلامی.» آنها تابلو سفارت را نیز رنگ‌پاشی کردند.

منابع خبری نزدیک به حزب کومله کردستان و دیگر احزاب کُرد این خبر را تائید یا تکذیب نکرده‌اند. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم بدون نام بردن از احزاب، حمله کنندگان به سفارت را «تعداد اندکی معاند ضد ایرانی» خوانده که «قصد تعرض به سفارت ایران در پاریس داشتند».

قاسمی گفته که حمله کنندگان «موفق نشدند داخل سفارت شوند و با پرتاب اشیایی به سمت ساختمان سفارت خساراتی به آن وارد کردند».

قاسمی حمله کنندگان را «وابسته به یک گروهک تروریستی» خوانده و گفته که «با پیگیری‌های متعدد و حضور نیروهای ذی‌ربط تعدادی از مهاجمین توسط پلیس دستگیر شدند».

او گفته که ایران «خواستار محاکمه و مجازات» حمله کنندگان به سفارت ایران در پاریس است.

پیش از این نیز چهارشنبه ۲۱ شهریور همزمان با اعتصاب سراسری در کردستان ایران، معترضان در فنلاند و استهکلم به سفارت جمهوری اسلامی حمله کردند.

سازمان احزاب کردستان ایران پس از اعدام شش زندانی سیاسی کُرد و حمله موشکی جمهوری اسلامی به مقر حزب دموکرات کردستان (حدک) و دموکرات کردستان ایران (حدکا) مردم را به اعتصاب سراسری فراخواند.

در جریان این اعتصاب یک روزه بازار و مغازه‌ها در بسیاری از شهرهای استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و آذربایجان‌غربی تعطیل بود.

یک ویدئو دیگر از حمله به سفارت ایران در پاریس را ببینید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    اینکه کاملاً مدنی و به دور از خشونت بود. لفظ «حمله» برای چنین اعتراضی فقط یک «شانتاژ» است که سیاسیون رژیم را پررو میکند. باید در خبررسانی از همان لفظ اعتراض در برابر سفارت استفاده میشد. متأسفانه پلیس هم طبق معمول حق اعتراض را برای معترضان به رسمیت نمیشناسد و انگار به ویژه پس از قراردادهای اخیر و پنهان شدن رژیم پشت سر اتحادیه اروپا، دیگر چیزی به نام بشر در ایران زندگی نمیکند که حقوق داشته باشد!