ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودسوزی یک پناهجوی ایرانی در اتریش

شش مرد پناهجو که قرار بود از اتریش اخراج شوند، دست به خودسوزی زدند. یکی از آنها ایرانی بود. سفارت ایران در وین با ابراز تاسف از خودسوزی این پناهجویان خواستار بررسی فوری ‌وضعیت آسیب‌دیدگان شده است.

شش مرد پناهجو که قرار بود از اتریش اخراج شوند، دست به خودسوزی زدند. یکی از آنها ایرانی بود. سفارت ایران در وین با ابراز تاسف از خودسوزی این پناهجویان خواستار بررسی فوری ‌وضعیت آسیب‌دیدگان شده است.

تصوری از سلول پناهجویانی که خودسوزی کردند

جمعه ۱۴ سپتامبر/۲۳ شهریور ساعت ۱۰:۳۰ به وقت محلی، زنگ اعلام خظر آتش‌سوزی در منطقه هرنالسر در وین به صدا در آمد و زمانی که ماموران به محل رسیدند، با پیکر بی‌حرکت یکی از پناهجویان در مقابل در سلول مواجه شدند. ۴۰ نفر دیگر هم گرفتار آتش شده بودند و ۱۴ نفر از جمله ماموران پلیس به علت استنشاق دود مسموم شدند.

بعد از خاموش کردن آتش، ماموران توانستند پنج پناهجوی دیگر را نجات بدهند.گفته می‌شود که این پناهجویان که در آستانه اخراج قرار داشتند، در سلول خود آتش روشن کرده‌اند و دود این آتش به ده‌ها نفر آسیب زده‌است. این پناهجویان جمعه شب، ۱۴ سپتامبر در شرایط اورژانسی به بیمارستانی محلی منتقل شدند.

یادداشتی حاکی از تصمیم این افراد برای خودکشی با امضای همه آنها کشف شده است. سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین در بیانیه‌ای نوشته که «در حال پیگیری آخرین وضعیت این ایرانی پناهجو با نهادها و مسئولان ذی‌ربط اتریشی است.»

روزنامه‌های اتریشی گزارش داده‌اند که چهار نفر از این پناهجویان افغان و یک نفر ایرانی بوده و همگی بین ۱۹ تا ۳۳ سال سن داشته‌اند. در یادداشتی که از آنها کشف شده، نوشته‌اند که «ترجیح می‌دهیم در اتریش بمیریم تا به کشورمان بازگردیم.»

پیش از این هم در این کمپ پناهجویی پناهجویان برای توقف اخراج دست به اقدامات مشابهی زده بودند. اعتصاب غذا و خودکشی تاکنون چندین بار در این کمپ اتفاق افتاده است.

اتریش اخیرا مجموعه‌ای از اقدامات را برای کنترل پناهجویی اجرا کرده است، از جمله محروم کردن پناهجویان از شرکت در طرح‌های کارآموزی.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صدیق

    ***«ترجیح می‌دهیم در اتریش بمیریم تا به کشورمان بازگردیم!»*** چه پیام دردآور و متأثرکننده‌ای! اما در عین حال تأمل برانگیز! جمهوری اسلامی چه کرده که یک جوان ایرانی حاضر است بمیرد (در آتش) اما به کشورش بازنگردد! بخدا قسم اگر سران جمهوری اسلامی از غصه بمیرند باز هم کم است. هرچند اینها برای همین کار مأمور شده‌اند، و برایشان مهم نیست. چرا که اگر غیر از این بود مدتها قبل (در شرایط مشابه) باید فکری به حال و روز این مملکت می‌کردند. و به مردم اجازه می‌دادند تا امورات خود را مدیریت کنند. راستی شعار جمهوری اسلامی چه بود؟ مدتهاست فراموش شده که این رژیم برای چه برسر کار آمد! امروزه در حال گستراندن اسلام شیعه ولایت فقیه بر جهان است در حالیکه سایه شوم آن (اسلام) بر کشورمان، مردم را در داخل کشور، مریض و خفه کرده است.