ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازگشت لایحه «پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم» به مجلس ایران

ایران تا اکتبر فرصت دارد تا «ساختار مالی‌اش» را بر اساس خواست‌های گروه اقدام ویژه مالی اصلاح کند و از «لیست سیاه» بیرون بماند.

مجلس شورای اسلامی ایران قرار است که بعد از تعطیلات تابستانی بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون منع تامین مالی تروریسم را دوباره بررسی کند. معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران می‌گوید: «رایزنی‌های لازم با نمایندگان برای تصویب  انجام شده است.»

صحن مجلس ایران هنگام بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون منع تامین مالی تروریسم

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران یکشنبه ۲۵ شهریور تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون منع تامین مالی تروریسم را «ضرورت‌ غیرقابل اجتناب کشور» خواند که ایران «برای رفع بخشی از مشکلات بانکی به پیوستن به آن نیاز دارد».

مجلس شورای اسلامی ایران خرداد امسال پس از تنش بر سر تصویب لوایح پیشنهادی دولت برای مقابله با پولشویی و الحاق ایران به کنواسیون منع پولشویی و تامین مالی تروریسم، بررسی این لایحه را برای دو ماه مسکوت گذاشت.

پروانه مافی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی شنبه ۲۴ شهریور گفته بود که این لایحه پس از تعطیلات تابستانی به دستور کار مجلس باز می‌گردد.

به گفته او «این لایحه در کمیسیون‎های مجلس بررسی شده و تغییرات لازم اعمال شده‎ است».

لایحه الحاق به کنوانسیون منع تامین مالی تروریسم یکی از چهار لایحه دولت جمهوری اسلامی برای پیوستن به گروه اقدام ویژه است.

این لایحه یک بار در اردیبهشت امسال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، اما شورای نگهبان قانون اساسی آن را «مغایر با موازین شرع مقدس و قانون اساسی» دانست و برای اصلاح به مجلس بازگرداند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران گفته که با نمایندگان «رایزنی شده و آنان در جریان ضرورت پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم قرار گرفته‌اند.»

گروه ویژه اقدام مالی ( اف‌‌ای‌تی‌اف) ۲۹ ژوئن ۲۰۱۸ / ۸ تیر ۱۳۹۷ اعلام کرد که برای چهارمین بار ایران را به صورت موقت از «فهرست سیاه» کنار می‌گذارد.

گروه ویژه اقدام مالی به ایران تا اکتبر/ مهر امسال فرصت داده تا مطابق خواست‌های این گروه، ساختار مالی خود را «برای مقابله با پول‌شویی و حمایت از گروه‌های تروریستی اصلاح کند.»

در حالی‌که دولت حسن روحانی برای تصویب این لایحه تلاش می‌کند، برخی از نمایندگان جریان اصول‌گرایان تصویب این لایحه را «خود تحریمی» ایران دانسته‌اند.

گروه ویژه اقدام مالی که یک سازمان بین‌المللی است که برای آنچه که «پیشگیری از پولشویی و ممانعت از حمایت مالی گروه‌های تروریستی» خوانده می‌شود، فعالیت می‌کند.

این نهاد سال ۲۰۱۶ برای نخستین بار ایران را به صورت موقت از «لیست سیاه» خارج و پس از آن برای چند مرتبه مهلت آن را برای اصلاح قوانین تمدید کرده است.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی خرداد امسال با پیوستن ایران به کنوانسیون «مقابله با پولشویی و حمایت مالی تروریسم» مخالفت کرد و از مجلس ایران خواست که قوانین مستقلی را در این باره «تدوین و تصویب کند».

رسانه‌های نزدیک به حسن روحانی طی روزهای گذشته از مذاکره رئیس دولت با علی خامنه‌ای برای جلب نظر موافق او، خبر داده‌اند.

در صورت عدم تصویب این لایحه، ممکن است که گروه اقدام ویژه مالی بار دیگر نام ایران را در «فهرست سیاه» قرار دهد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Faryad

    رانت پتروشیمی‌های دارای خوراک دولتی وغارت ۳۰هزار میلیارد تومانی به اندازه یارانه نقدی ۹ماه مردم ایران «حمیدرضا قریشی پژوهشگر اقتصادی در برنامه پایش گفت: در حال حاضر تعدادی از پتروشیمی‌ها خوراک خود را دولتی دریافت می‌کنند. مجموع این پتروشیمی‌ها حدود ۲۰شرکت هستند که پتروشیمی مروارید، بو علی، فن‌آوران، بندر امام و زاگرس از مهمترین این شرکتها هستند که خوراک خود را به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم و با ارز ۳۸۰۰تومانی از دولت دریافت می‌کنند. این پتروشیمی‌ها ارز به دست آمده از صادرات محصولات خود را در بازار ثانویه به نرخ ارز حدود ۸هزار تومانی می‌فروشند!. قریشی گفت: اگر دولت خوراک را بر مبنای بازار ثانویه یعنی ارز ۸هزار تومانی به پتروشیمی‌ها بدهد حدود ۳۰هزار میلیارد تومان رانت پتروشیمی‌ها حذف می‌شود، این رقم نیز معادل یارانه ۹ماه کل ایرانیان است. مجری برنامه پایش در خلال صحبتهای قریشی به این رانت عظیم واکنش نشان داد و گفت: آدم حس می‌کند که این پتروشیمی‌ها یک حکومت مستقلی قرار دارند که زور هیچ‌کس به آنها نمی‌رسد. وی افزود: پس به‌خاطر این رانت عظیم و وسوسه انگیز است که این روزها همه تلاش می‌کنند مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره یک پتروشیمی شوند، متأسفأنه پتروشیمی‌ها مثل آبکش شده‌اند و هر چه دلار در آنها ریخته می‌شود، معلوم نیست چه کار می‌کنند». (سایت میزنفت – ۱۹شهریور ۱۳۹۷– به‌نقل از خبرگزاری حکومتی فارس)

  • کارگر

    در حاشیهء اخبارهای اقتصادی کشور خبر زیر نیز توجه جلب می کرد: حمله جهانگیری به چپگرایان ▪️اردوی کار: جهانگیری به روزنامه «سازندگی» گفته: «چپ‌گرایان مهمترین مانع در بخش خصوصی‌اند. بخش خصوصیْ موتور محرکِ اقتصاد ایران است و مخالفین آن اقتصاد را نمی‌فهمند». ▪️اواضافه کرده که «بخش خصوصی هیچ سقفی برای پولدار شدن ندارد کسی هم حق ندارد بخل بورزد و او را پائین بکشد.» سخنان جهانگیری با واکنش های انتقادی برخی کاربران توئیتر روبرو شد. شکیپ پور نوشته: دستگیری معلمان، فعالین صنفی و دانشجویان برای پیش‌برد کالایی‌سازی آموزش. شلاق، زندان و دستگیری کارگران و شکستن اعتصاب‌شان برای بهبود روندخصوصی‌سازی بنگاه‌های تولیدی که بی‌حضور کارگران سهم ثروتشان صفرخواهد بود. برای این فقیرسازی سیستماتیکْ طبیعت، حق‌درمان و جان فعالین را گرفته‌اید @shakibpour مصباح: اینکه بعد چهل سال چپ‌کشی و چپ‌ستیزی باز هم چپ‌ها حضور دارن جالبه @Mesbah آریا ایرانی: ایشان منظورش از بخش خصوصی همان جماعتی است که در زمان جنگ شهادت طلبانه پورسانت از شرکت های خارجی گرفتند دلارهای دولتی را در بازار آزاد فروختند اجناس را باقیمت دولتی گرفتند و آزاد رد کردند تا سرمایه ای جمع و جور کردند وبعد ازان هم علی برکت الله @ariair1000 سیاوش حسامی: تعجب نمیکنم از جهانگیری چون خودش یکی از بزرگترین "مفسدین " اقتصادی هست، ارتباط ایشان با مرعشی، هولدینگ برادرش و... @Siavash_Hesami دل وار: همین چند وقت پیش افتضاح وام ۵۰۰ میلیارد دلاری رو شد که با واسطه گری این شارلاتان به شرکت عمران کرمان (برادر زن رفسنجانی)‌ داده شد و مثل همه پول های دیگه به چاه ویل جیب آقایون ریخته شد. @shakibpour رسیم بلانکی: از جمله این مخالفان خصوصی سازی فعالین صنفی #معلمی #دانشجویی و #کارگری هستند که به حبس های طولانی مدت محکوم شدند. هرکس به ساحت مقدس خصوصی سازی دست اندازی کنه، حذف میشه. این است منطق اصلاح و اعتدال! @resemblancy حاشیهء اخبارهای اقتصادی کشور خبر زیر نیز توجه جلب می کرد: