ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیوع بیماری‌های قلبی و ریوی در مریوان به دلیل انباشت زباله

زباله‌ها در مریوان همچنان مساله‌ساز است. مقام‌های دولتی تنها محل دفن زباله را تغییر داده‌اند. یک فعال محیط زیست از تولد نوزادان ناقص‌الخلقه به دلیل آلودگی ناشی از انباشت زباله خبر داده است.

نزدیک به یک ماه از آتش زدن زباله‌ها در حیاط شهرداری مریوان به نشانه اعتراض می‌گذرد و مسئولان دولتی تنها محل انباشت زباله را تغییر داده‌اند. یک فعال محیط زیست می‌گوید: مشکل همچنان باقی است.

تصویری از انباشت زباله در شهر مریوان

دوشنبه ۲۹ مرداد ساکنان مریوان با پخش زباله‌ها در چهارراه‌های اصلی شهر و آتش زدن آن در پارکینگ شهرداری به انباشت زباله در شهر اعتراض کردند، مسئولان هم قول دادند «به سرعت مشکل را حل کنند.»

عرفان حسینی، دبیر سازمان غیردولتی سبزچیا که در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کند، به خبرگزاری کار ایران، ایلنا گفته: «متاسفانه هیچگونه اقدامی تاکنون در این زمینه صورت نگرفته.»

او گفته که انباشت زباله موجب بروز بیماری‌های قلبی و ریوی و حتی تولد نوزادان ناقص‌الخلقه در مریوان شده است.

به گفته حسینی، مسئولان دولتی پس از اعتراض مردم «روستای دیگری در مسیر هشت کیلومتری جاده سنندج را برای دپوی زباله‌ها در نظر گرفته‌اند. او گفته که این اقدام با اعتراض ساکنان هشت روستا در این منطقه روبه‌رو شد و مسئولان یک روستای دیگر را برای دپوی زباله در نظر گرفته‌اند.

به گفته حسینی با درخواست استاندار کردستان ،نماینده ساکنان روستای «شارانی» موافقت کرد که «تا دو ماه دیگر اجازه بدهند زباله‌های شهر مریوان در این روستا تخلیه شود.»

او گفته که پیش از این زباله‌ها در روستای عصرآباد تخلیه می‌شد و این مسئله موجب بروز آلودگی‌های زیست محیطی و اعتراض ساکنان این روستا شد.

فرماندار مریوان اردیبهشت امسال پس از اعتراض ساکنان روستای عصرآباد به تخلیه و انباشت زباله در این روستا گفت که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث کارخانه دفع پسماند «مشکل زباله مریوان برطرف می‌شود».

امید درخشانی سخنگوی شورای شهر مریوان هم ۱۶ مرداد امسال گفته بود که دادستان به شهرداری سه ماه مهلت داده تا «مکان جدیدی برای تخلیه زباله تعیین کند.

حسینی اما گفته است: «مسئولان معتقدند ابتدا باید زباله‌ها را در کنار روستا تخلیه کرد و بعدا کارخانه احداث شود.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sattar beheshti

    مردم ایران به تنگ آمده‌اند هاجر چنارانی عضو مجلس از ترس عواقب خشم مردم ایران به دلجویی از آنان پرداخت و گفت: ایران جنگ‌زده نیست، طاعون زده نیست، سیل‌زده نیست، زلزله‌زده نیست، ورشکسته نیست، اختلاس زده نیست، بلکه خیانت‌زده است، ایران از رفتار و کردار خیلی از مسئولان نابخرد جمهوری اسلامی ایران به تنگ آمده است.... به‌خاطر تمام مشکلات اقتصادی که نتیجه بی‌تدبیری مدیران جمهوری اسلامی ایران بود از همه ملت ایران معذرت خواهی می‌کنم.... ۴۰سال از انقلاب می‌گذرد. خواهشا اندکی فکر کنیم زمان آن نرسیده‌ اندکی به مشکلات مردم، به سفرهای خالی مردم، به دغدغه‌های مردم، به بحرانهایی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد همه باهم فکر کنیم... هر روز هر شبکه‌ای را که باز می‌کنیم این اخبار احتکار هزاران خودرو، احتکار ۶هزار میلیارد تومن آهن، احتکار میلیاردها تومن دارو، احتکار لوازم خانگی، احتکار پوشاک بچه، کشف چند انبار کاغذ، احتکار آهن و میل گرد، کشف دومین محموله پوشک میلیاردی، احتکار خودرو، احتکار روغن خوراکی، کشف هزاران بسته پوشاک، احتکار برنج به چه مقدار، خودرو سازان، قطعات را با دلار ۳۲۰۰تومن دپو کردند، انبارهایشان پر کردند حالا این خودرو سازان قرار است با دلار ۱۰هزار تومنی اینها را در بازار بفروشند!.