ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قانون‌های جدید جنسیتی: شیوه‌های مختلف دختر بودن، محدودیت پسر بودن

بر اساس یک نظرسنجی جدید که در آمریکا انجام شده، دخترها گفته‌اند غیر از مواقعی که کسی آنها را به خاطر ظاهرشان قضاوت می‌کند، در سایر موارد احساس قدرت می‌کنند. پسرها گفته‌اند که هنوز فکر می‌کنند باید قوی و ورزشکار باشند و نباید احساسات‌شان را نشان بدهند.

بر اساس یک نظرسنجی جدید که در آمریکا انجام شده، دخترها گفته‌اند غیر از مواقعی که کسی آنها را به خاطر ظاهرشان قضاوت می‌کند، در سایر موارد احساس توانمند شدن می‌کنند. پسرها اما گفته‌اند هنوز فکر می‌کنند باید قوی و ورزشکار باشند و نباید احساسات‌شان را نشان بدهند.

به دخترها گفته شده که می‌توانند هر کاری که می‌خواهند بکنند و واقعیت‌ها همین را نشان می‌دهد. آنها نسبت به نسل قبلی، بیشتر از فرصت‌ها استفاده می‌کنند و در حوزه دانش، ریاضی و مدیریت می‌درخشند.

اما پیام دیگری هم به آنها داده می‌شود: ظاهر آنها از همه چیز مهم‌تر است.

در عین حال پسرها هم از گفت‌وگو درباره برابری جنسیتی به کل کنار گذاشته شده‌اند. هر چند انتخاب‌های زندگی دخترها بیشتر شده، اما پسرها همچنان با محدودیت مواجه‌اند. هنجارهای سنتی بر آنها حاکم است: قوی بودن و احساسات نشان ندادن.

این یافته‌ها از یک نظرسنجی در آمریکا که هزار کودک و نوجوان ۱۰ تا ۱۹ ساله در آن شرکت کرده‌اند و برخی پژوهش‌های دیگر به دست آمده است. بر این اساس، رفتارهای جنسیتی یک نسل، بر بزرگسالی آنها هم اثر می‌گذارد.

در این پژوهش که از سوی مرکز نظرسنجی پری اوندم انجام شده، اکثر دخترها گفته‌اند که سکسیسم همچنان یک مشکل بزرگ است، گرچه از بسیاری جهات دخترها حالا احساس توانمندی بیشتری می‌کنند. دخترها بیشتر از پسرها مدیریت و رهبری را به عنوان هدف زندگی خود ذکر کرده‌اند که این مدرکی است از یک تغییر عمده در زمینه انتظاراتی که از جنسیت‌ها می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.