ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمدی‌نژاد: رئیس اطلاعات سپاه تعادل روحی ندارد

رئیس سابق جمهوری اسلامی در پیام ویدیویی دیگری، به بهانه بحران اقتصادی و مقابله با فساد، طائب را نشانه رفت، اما تا آن حد که به پرونده مشایی ربط پیدا می‌کند.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس سابق جمهوری اسلامی در یک پیام ویدیویی گفت حسین طائب، رئیس اطلاعات سپاه پاسداران تعادل روحی ندارد و همه مقامات جمهوری اسلامی هم با این ویژگی آشنایی دارند. طائب در سال ۸۸ فرمانده نیروی بسیج بود و در سرکوب اعتراضات سال ۸۸ و در تثبیت قدرت محمود احمدی‌نژاد نقش مؤثری ایفا کرد. احمدی‌نژاد درباره نقش طائب در رئیس جمهور شدن او سکوت کرد.

شامگاه یکشنبه ۲۵ شهریور: احمدی‌نژاد در یک پیام ویدیویی گفت رئیس اطلاعات سپاه تعادل روحی ندارد

محمود احمدی‌نژاد شامگاه یکشنبه ۲۵ شهریور یک پیام ویدیویی دیگر منتشر کرد. پیام او سه بخش داشت: بحران اقتصادی، مفاسد اقتصادی و سرانجام احکام قضایی حمید بقایی و اسفندیار رحیم‌مشایی.

احمدی‌نژاد دولت را متهم کرد که به جای آنکه تلاش کند، بحران اقتصادی را با حل مسائل داخلی کشور از میان بردارد، چشم به غرب دوخته است. او رؤسای قوا، از جمله برادران لاریجانی را به طور سربسته متهم به فساد اقتصادی کرد و از آن‌ها و از همه مسئولان جمهوری اسلامی خواست که مانند او و دو معاون زندانی‌اش فهرست اموالشان را اعلام کنند.

احمدی‌نژاد در بخش اصلی پیامش گفت در دوران ریاست‌‌جمهوری‌‌اش با انتصاب حسین طائب به عنوان رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران مخالفت کرده. زیرا به گمان او فرمانده آن زمان بسیج فاقد تعادل روحی بوده است:

 «او تعادل ندارد و همه می‌دانند. مقامات کشور همه می‌دانند که او چه کرده است. گفتم اگر بیاید همه روابط بین قوا و نهادها را بر هم می‌زند. کار او پرونده‌سازی است. در وزارت اطلاعات هم بود که انداختنش بیرون، چون دو به هم زنی می‌کرد. بعد ایشان را با اختیارات تام برده‌اند به یک جای دیگر، بدون قانون.»

در زمان علی اکبر هاشمی رفسنجانی، حسین طائب معاون وزارت اطلاعات بود. او که به دستور علی خامنه‌ای، یک سازمان اطلاعات موازی در سپاه به راه انداخت، یکی از کاندیداهای تصدی وزارت اطلاعات در دولت دهم احمدی‌نژاد بود. طائب در سرکوب اعتراضات سال ۸۸ و در تثبیت قدرت محمود احمدی‌نژاد نقش مؤثری ایفا کرد. علی مطهری از او به عنوان شخصی یاد کرده که با «باتوم» بیشتر مأنوس است تا با «عقل و تدبیر». مهدی کروبی هم که همچنان در حصر خانگی به سر می‌برد، طائب را مسئول قتل ترانه موسوی دانسته است. احمدی‌نژاد در پیام ویدیویی ویژه طائب درباره این نکات تاریک سکوت کرد. او صرفاً به بازداشت و روند دادرسی معاونانش معترض است.

مهدی طائب (برادر حسینو فرمانده قرارگاه عمار) ۲ تیر سال جاری گفته بود اسفندیار رحیم مشایی خود یک «اطلاعاتی حرفه‌ای» است و « حتی اگر سیستم کتک هم مباح شود، هرگز با کتک اطلاعات نمی‌دهد». «مباح» خواندن ضرب‌و‌شتم زندانیان نوعی اعتراف به شکنجه است که ایران بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی باید آن را ممنوع کرده باشد.

مشایی به دست سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد که ریاست آن با حسین طائب است. مهدی طائب همچنین حکم حمید بقایی، یکی دیگر از نزدیکان زندانی رئیس‌جمهوری پیشین را به دلیل کم‌بودن آن «ناعادلانه» خواند و گفت «بقایی باید اعدام می‌شد.»

حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور در دولت دهم متهم است که در ۳ میلیون و ۷۶۶ هزار یورو و ۵۹۰ هزار دلار پول دستی که قاسم سلیمانی یک روز قبل از پایان کار دولت دهم به احمدی‌نژاد سپرده اختلاس کرده. او به ۱۵ سال زندان محکوم شده. مهدی طائب درباره خود احمدی‌نژاد و جدل او با قوه قضائیه هم گفته است «احمدی‌نژاد را باید آزاد گذاشت تا هر چه دلش می‌خواهد بگوید.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نقی

    کدام شما دولتمردان نه چندان محترم دزدِ, آدمکش تعادل روحی دارید که این دومیش باشه؟ وقتی دولت و "دولتمردان" یه مشت روانی و دیوانه باشند, طبیعتا چنین عارضه ای در حاکمیت کشور, اثر خودش را در کل جامعه نیز نشان می دهد. طبق آمارهای رسمی, بنا بر تحقیقات متفاوت, بین ۲۰%, ۲۵% تا ۳۰% شهروندان بالغ احتیاج به روان درمانی (در سطوح مختلف) دارند. اگر در دنیا بخواهند کثافت ترین انسان را پیدا کنند, حسین طائب به راحتی در صدر جدول است.