ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هواپیمای نظامی روسیه در لاذقیه «ناپدید» شد

جنگنده‌‌های اسرائیلی با همکاری ارتش فرانسه اهدافی در نزدیکی پایگاه حمیمیم را هدف قرار داده بودند که ایلوشین-۲۰ روسیه از روی رادار ناپدید شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که یک فروند هواپیمای نظامی این کشور(IL-20) سحرگاه سه‌شنبه ۱۸ سپتامبر/ ۲۷ شهریور در بندر لاذقیه در نزدیکی پایگاه حمیمیم در سوریه از رادار ناپدید شده است. همزمان با این واقعه جنگنده‌های اسرائیلی با همکاری ارتش فرانسه نقاطی در لاذقیه را هدف بمباران‌های هوایی قرار داده بودند.

هواپیمای نظامی ایلوشین-۲۰ روسیه

هواپیمای نظامی ایلوشین-۲۰ روسیه ۱۵ سرنشین داشت. مقامات نظامی آمریکا می‌گویند سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه و متحدانش اشتباهاً هواپیمای نظامی روسیه را هدف قرار داده‌اند.

بیش‌و کم‌ همزمان با ناپدید شدن هواپیمای نظامی ایلوشین-۲۰ روسیه، شهر ساحلی لاذقیه هدف چند موشک قرار گرفت. هنگام حمله به لاذقیه، هواپیمای ناپدید شده در حال بازگشت به پایگاه هوایی حمیمیم بود. خبرگزاری دولتی سانا گزارش داده که سامانه دفاعی ارتش سوریه حمله موشکی جنگنده‌های اسرائیلی و ناو فرانسوی را رهگیری و دفع کرده است.

شبکه دولتی الاخباریه گزارش داده که در این حمله موشکی ۱۰ نفر مجروح شده‌‌اند که ۸ نفر آن‌ها تحت درمان سرپایی قرار گرفته‌اند.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، جنگنده‌های اسرائیلی یک انبار اسلحه در نزدیکی «مؤسسه فنی صنعتی» لاذقیه را هدف قرار داده بودند.

هواپیمای روسی در ۳۵ کیلومتری ساحل در دریای مدیترانه ناپدید شد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پیش از محو شدن این هواپیما از صفحه رادار، ارتش روسیه شلیک موشک از یک کشتی جنگی فرانسوی در مدیترانه را ثبت کرده است. همزمان ۴ جنگنده اف-۱۶ اسرائیلی در حال هدف قرار دادن مناطقی در لاذقیه بوده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که از پایگاه حمیمیم عملیاتی برای نجات سرنشینان هواپیمای نظامی ایلوشین-۲۰ آغاز شده اما تاکنون نشانی از ۱۴ سرنشین این هواپیما به دست نیامده است.

حمله موشکی اسرائیل – فرانسه به لاذقیه فقط چند ساعت بعد از نشست دوجانبه اردوغان با پوتین در شهر سوچی روسیه اتفاق افتاد. در این نشست رؤسای جمهور روسیه و ترکیه بر سر ایجاد یک منطقه حائل در استان ادلب توافق کردند. این توافق عملاً حمله گسترده ارتش سوریه به ادلب را دشوار می‌کند.

پانویس:

ساعتی بعد از انتشار این خبر، ارتش فرانسه هرگونه مشارکت در حمله موشکی به لاذقیه و ناپدید شدن هواپیمای روسیه را رد کرد. تعداد سرنشینان هواپیمای ارتش روسیه ۱۴ نفر اعلام شده بود که بعد به ۱۵ نفر تغییر کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.