ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیانیه فعالان مدنی درباره تجاوز به زنان ایرانشهری: قوه‌ قضاییه مسئول تکرار سیستماتیک چنین اتفاقاتی است

در بیانیه‌ای که تاکنون به امضای ۳۲۳ نفر رسیده است، امضاکنندگان بر نقش و مسئولیت قوه‌ قضاییه در جلوگیری از تکرار سیستماتیک اتفاقاتی مانند تجاوز به زنان ایرانشهر تاکید کرده‌اند.

بیانیه‌ای با امضای تعدادی از مردان و زنان عدالت‌خواه، در حمایت از دختران ایرانشهر که چندی پیش مورد تجاوز گروهی قرار گرفتند منتشر شده که در آن بر اهمیت پیگیری قضایی این پرونده به صورت شفاف و حمایت اجتماعی و قانونی از دخترانی که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، تاکید شده است.

۲۹ خرداد- زنان ایرانشهر علیه تجاوز

در این بیانیه که تاکنون به به امضای ۳۲۳ نفر رسیده است، امضاکنندگان بر نقش و مسئولیت قوه‌ قضاییه در جلوگیری از تکرار سیستماتیک چنین اتفاقاتی تاکید کرده و تغییر رویکردهای قانونی از شیوه‌های مجازات حداکثری به روندهای ترمیمی را یکی از راهکارهای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث و جنایات عنوان کرده‌اند.

این بیانیه را جمعی از فعالان حقوق زنان در داخل کشور تهیه کرده‌اند.

نویسندگان بیانیه با تاکید بر اینکه اعتراضات مردم ایرانشهر در تجاوزهای اخیر و همچنین اعتراضات مردم اصفهان نسبت به فاجعه‌ اسیدپاشی نمونه‌هایی از واکنش مردم بومی همین مناطق است که بدون حمایت مردمی شهرهای دیگر، به مرزهای همان جغرافیا محدود ماندند، خواستار آزادی بی‌قید و شرط تمام افرادی شده‌اند که پیگیر جزییات این پرونده بودند.

طیب ملازهی امام جمعه ایرانشهر در مراسم عید فطر امسال ماجرای تجاوز به ۴۱ زن در این شهر را فاش کرد. اظهارات او اما با واکنش شدید مقام‌های قضایی روبه‌رو شد به گونه‌ای که دادستان کل جمهوری اسلامی امام جمعه ایرانشهر را به شکایت و پیگیری قضایی تهدید کرد.

پس از این اظهارات مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان در حمایت از طیب ملازهی از همه زنانی که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند خواست که بدون ترس شکایت کنند.

با این حال به گفته رئیس سازمان پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان تنها ۴ زن در رابطه با این ماجرا به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی نیز خبر تجاوز به ۴۱ زن در ایرانشهر را «کذب محض» خواند و گفت که در این ماجرا «از ابتدا اطلاعات غلط به امام جمعه دادند».

انتشار عمومی خبر تجاوز به زنان ایرانشهر سبب شد که گروهی از مردم در اعتراض به ناامنی اجتماعی در این شهر مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کنند. دست‌کم پنج نفر از شرکت‌کنندگان در این تجمع بازداشت شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.