ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۶ کارگر هپکو اراک به دادگاه احضار شدند

فضای امنیتی در هپکو تشدید شده، کارگران به دلیل شرکت در تجمعات تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند. خبرهایی تائید نشده‌ای هم مبنی بر بازداشت دو کارگر منتشر شده است.

منابع خبری از احضار ۱۶ کارگر هپکو اراک به دادستانی اراک خبر دادند. اتهام این کارگران شرکت در تجمعات غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.

کارگران هپکو مسیر راه‌آهن شمال به جنوب را مسدود کردند.دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۷

کارگران هپکو اراک سال گذشته و اردیبهشت و خرداد امسال در اعتراض به وضعیت نامشخص شغلی خود، واگذاری این واحد تولیدی به بخش خصوصی و معوقات مزدی تجمع و راهپیمایی کردند. این کارگران در اعتراض‌های خود، مسیر راه‌آهن شمال به جنوب را مسدود کردند.

در جریان این اعتراضات ۱۰ تن از کارگان بازداشت و به قید وثیقه آزاد شدند. اتهام این کارگران «شرکت در تجمعات غیرقانونی» و «تحریک کارگران به تجمع و اعتراض» اعلام شده بود.

حال به گزارش منابع خبری ۱۶ تن از کارگران برای حضور در جلسه رسیدگی به اتهامات‌شان احضاریه دریافت کرده‌اند. این دادگاه قرار است که هفتم مهر سالجاری برگزار شود.

در پیوند با همین موضوع گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت سه کارگر توسط نیروهای امنیتی منتشر شده است. هنوز مقام‌های دولتی و قضایی بازداشت این کارگران را تائید نکرده‌اند.

فعالان کارگری می‌گویند که پس از استقرار تیم مدیریتی جدید، «فضای امنیتی در هپکو تشدید شده است».

سازمان خصوصی‌سازی ایران خرداد امسال به دنبال اعتراضات چند روزه کارگران هپکو، اعضای هیئت مدیره این شرکت را تغییر داد و غلامرضا صادقیان مدیرعامل پیشین ایران خودرو تبریز را به سمت مدیرعامل و غلامرضا سمندر از اعضای تیم مدیریتی گسترش فولاد تبریز را به عنوان رئیس هیئت مدیره هپکو منصوب کرد.

در همین زمینه:

۱۰ کارگر هپکو اراک به‌اتهام «اخلال در نظم جامعه» به دادگاه احضار شدند

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.