ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات- از میان آن‌ها: کارگران پتروشیمی فارابی ماهشهر اعتصاب غذا کردند

اعتصاب رانندگان کامیون، تجمع کارگران پارس‌میل‌لنگ، اعتراض پرستاران گلستان و کارگران نیشکر هفت‌تپه نیز خبرساز بود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که سه‌شنبه ۲۷ شهریور صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

اعتصاب رانندگان کامیون در فولاد زرندیه ساوه

اعتصاب رانندگان کامیون در فولاد زرندیه ساوه

اعتصاب رانندگان کامیون و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای همچنان ادامه دارد. در ادامه این اعتراضات رانندگان کامیون در فولاد زرندیه ساوه سه‌شنبه ۲۷ شهریور دست از کار کشیدند.

اعتصاب رانندگان کامیون از ابتدای شهریور سال جاری در چندین شهر آغاز شد و همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

رانندگان کامیون پیش از این نیز خرداد امسال در اعتراض به عدم پرداخت حق بیمه رانندگان، بالا بودن نرخ عوارض بار شرکت‌های باربری و پائین بودن نرخ کرایه حمل بار، افزایش قیمت لوازم یدکی و لاستیک و دیگر خواست های صنفی اعتصاب کرده بودند.

به دنبال این اعتصاب مجلس شورای اسلامی کمیته ویژه‌ای برای پیگیری مطالبات رانندگان تشکیل داد اما به گفته رانندگان کامیون، این کمیته تا به حال دستاوری نداشته است.

رانندگان کامیون اعلام کرده‌اند که از یکم مهر امسال برای پنجمین بار دست به اعتصاب سراسری خواهند زد.

۱۶ کارگر هپکو اراک به دادگاه احضار شدند

تجمع کارگران هپکو- عکس: آرشیو

منابع خبری از احضار ۱۶ کارگر هپکو اراک به شعبه یک دادگاه کیفری اراک خبر دادند. اتهام این کارگران شرکت در تجمعات غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.

کارگران هپکو اراک سال گذشته و اردیبهشت و خرداد امسال در اعتراض به وضعیت نامشخص شغلی خود، واگذاری این واحد تولیدی به بخش خصوصی و معوقات مزدی تجمع و راهپیمایی کردند. این کارگران در اعتراض‌های خود، مسیر راه‌آهن اراک به تهران را مسدود کردند.

در جریان این اعتراضات ۱۰ تن از کارگان بازداشت و به قید وثیقه آزاد شدند. اتهام این کارگران «شرکت در تجمعات غیرقانونی» و «تحریک کارگران به تجمع و اعتراض» اعلام شده بود.

حال به گزارش منابع خبری ۱۶ تن از کارگران برای حضور در جلسه رسیدگی به اتهاماتشان احضاریه دریافت کرده‌اند. این دادگاه قرار است که ۷ مهر برگزار شود.

در پیوند با همین موضوع گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت سه کارگر توسط نیروهای امنیتی منتشر شده است. هنوز مقام‌های دولتی و قضایی بازداشت این کارگران را تائید نکرده‌اند.

فعالان کارگری می‌گویند که پس از استقرار تیم مدیریتی جدید، «فضای امنیتی در هپکو» تشدید شده است.

سازمان خصوصی‌سازی ایران خرداد امسال به دنبال اعتراضات چند روزه کارگران هپکو، اعضای هیئت مدیره این شرکت را تغییر داد و غلامرضا صادقیان مدیرعامل پیشین ایران خودرو تبریز را به سمت مدیرعامل و غلامرضا سمندر از اعضای تیم مدیریتی گسترش فولاد تبریز را به عنوان رئیس هیئت مدیره هپکو منصوب کرد.

تجمع دانشجویان مانع تخلیه خوابگاه دانشجویی دانشگاه بهشتی شد

کانال تلگرامی شورای صنفی دانشگاه‌های ایران از ادامه اعتصاب دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی «شهید بهشتی» تهران برای دومین روز پیاپی خبر داد.

تجمع دانشجویان دانشگاه بهشتی- ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - عکس: آرشیو

دانشجویان دانشگاه بهشتی تهران از یکشنبه ۲۵ شهریور در اعتراض به اجبار آنان به تخلیه خوابگاه‌ها مقابل ساختمان ریاست دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش شورای صنفی دانشگاه‌ها، مدیریت امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مرداد سال جاری با ارسال پیامک به دانشجویان مجرد و متاهل دوره های تحصیلات تکمیلی  اعلام کرده که تا اول شهریور خوابگاه‌ها را تخلیه کنند. به دنبال ارسال این پیامک، دانشجویان چندین مرتبه به این موضوع اعتراض و مسئولان دانشگاه نیز وعده دادند که این موضوع را پیگری خواهند کرد. با این حال دانشجویان یک پیامک جدید دریافت کرده‌اند که تا ۲۵ شهریور برای تخلیه فرصت دارند.

در حالی که دانشجویان خواستار بازنگری مسئولان در دستور تخلیه خوابگاه‌ها شده‌اند، مسئولان دانشگاه دوشنبه ۲۶ شهریور تصمیم گرفتند که خوابگاه «ملاصدرا» را با «هماهنگی حراست دانشگاه» تخلیه کنند. تجمع و اعتراض دانشجویان مانع تخلیه این خوابگاه شد اما یکی از نمایندگان شورای صنفی دانشگاه پس از مشاجره لفظی با مسئولان حراست، دچار شوک گردید.

 کارگران پارس‌ میل‌لنگ تاکستان تجمع کردند

کارگران معترض پارس میل‌لنگ تاکستان دوشنبه ۲۶ شهریور برای چندمین بار مقابل ساختمان این واحد تولیدی تجمع کردند. این کارگران خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود و بازگشت به کار کارگران اخراجی هستند.

تجمع کارگران پارس میل‌لنگ - عکس: آرشیو

شرکت پارس میل‌لنگ تاکستان چندی پیش ۴۰ تن از کارگران را به دلیل آنچه که «پایان قرارداد» عنوان می‌شود، اخراج کرد. این کارگران گفته‌اند که ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند و در صورتی که شغل جدیدی نداشته باشند، برای بازنشستگی با مشکل روبرو می‌شوند.

اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه به فضای امنیتی

شماری از کارگران واحد خوراک دام نیشکر هفت‌تپه خواستار رسیدگی به وضعیت امنیتی حاکم بر این واحد تولیدی شده‌اند.

نیشکر هفت‌تپه ۶ شهریور ۱۳۹۷

آنها در نامه‌ای که در کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه و اتحادیه آزاد کارگران منتشر شده، نوشته‌اند که «به شدت تحت فشار هستند» و مدیر این واحد پس از منتفی شدن طرح تفکیک واحد خوراک دام «ترس را به جان کارگران انداخته، به طوری كه نیروهای خوراك دام هیچكدام حتی جرات نماینده شدن و بیان مشكلات را به صورت علنی ندارند».

در نامه این کارگران که خطاب به رضا مددی از مدیران نیشکر هفت‌تپه نوشته شده، با انتقاد از انتصاب‌های جدید در واحد خوراک دام انتقاد آمده است: «این انتصابات غیر اصولی باعث بروز مشكلات فراوان برای تك تك كارگرهای خوراك دام شده، به طوری كه غفاری هرچه بخواهد همان می‌شود و تمامی دوستانی كه در مدیریت خوراك دام نشسته‌اند هیچگونه اعتراضی نمی‌كنند وهركارگری كه با باند آنها همكاری نكند تحت فشار قرار می‌گرد».

کارگران نیشکر هفت تپه ۱۱ شهریور به دو هفته اعتصاب پایان دادند. این اعتصاب پس از آن شکل گرفت که اسنادی مبنی بر اقدام مالکان نیشکر هفت‌تپه برای تفکیک این مجتمع صنعتی و واگذاری بخشی از واحدهای تولیدی و زمین‌های تحت کشت آن به شرکت‌های خصوصی وابسته به مالکان، منتشر شد.

به دنبال اعتصاب این کارگران شورای تامین امنیت استان خوزستان و فرمانداری شوش جلسه مشترکی برای پیگیری مطالبات کارگران برگزار کردند. برپایه گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، خواسته‌های آنها توسط مسئولان دولتی پذیرفته شده است.

کارگران پتروشیمی فارابی ماهشهر اعتصاب غذا کردند

کارگران پتروشیمی فارابی ماهشهر در ادامه اعتراض به وضعیت شغلی خود، اعتصاب غذا کردند.

تصویری از اعتصاب غذا کارگران پتروشیمی فارابی ماهشهر که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) سه‌شنبه ۲۷ شهریور گزارش کرد: این کارگران «از سه روز پیش به دلیل بی‌توجهی کارفرما به مطالبات صنفی‌‌شان از خوردن غذای کارخانه خودداری کرده‌اند».

کارگران پتروشیمی فارابی از ۶ شهریور در اعتراض به عدم اعمال طرح طبقه‌بندی مشاغل چندین مرتبه تجمع و اعتصاب کرده اند. مدیران این واحد تولیدی پیشتر به کارگران وعده کرده بودند که همانند واحدهای پتروشیمی دیگر، طرح طبقه‌بندی مشاغل را اجراء کنند. کارگران معترض اما گفته‌اند که مدیران این واحد هیچ پاسخ روشنی به مطالبات آنها نداده‌اند.

منابع خبری ایران پیشتر گزارش داده بودند که ابراهیم سقایی فومنی، خواهرزاده محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیرعامل این مجتمع در بندر ماهشهر است.

پرستاران استان گلستان می‌گویند تا یک سال معوقات مزدی دارند

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا( پرستاران استان گلستان گفته‌اند که بارها با مسئولان استانی نامه‌نگاری کرده و خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود شده‌اند، اما تا به حال پاسخی دریافت نکرده‌اند. پرستاران گفته‌اند که حق شیفت، کارانه و اضافه‌کار آنها پرداخت نشده و برای دریافت دستمزد خود باید «ماه‌ها انتظار بکشند.»

خرداد امسال بیش از ۱۷ هزار پرستار در نامه‌ای سرگشاده به مسئولان دولتی خواستار رسیدگی فوری به وضعیت پرستاران شدند و اعلام کردند: در صورتی که به مطالباتشان پاسخ داده نشود، چاره‌ای جز اعتصاب نخواهند داشت.

پرستاران خواستار اجرای قانون تعرفه‌گذاری، رفع تبعیض در پرداخت دستمزدها و کاهش تفاوت مزد میان پزشکان و پرستاران و حذف شرکت‌های تامین نیروی انسانی به عنوان طرف قرارداد پرستاران مراکز دولتی وخصوصی هستند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.