ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موافقت کره شمالی با بستن یکی از تأسیسات موشکی خود

رهبر کره شمالی گفته که اگر آمریکا از تعطیلی تأسیسات موشکی «تونگ‌چانگ ـ ری» استقبال کند، پیونگ یانگ تأسیسات اصلی اتمی خود را هم تعطیل می‌کند.

رئیس جمهور کره جنوبی در سفرش به کره شمالی اعلام کرد که پیونگ‌یانگ با تعطیل کردن تأسیسات موشکی «تونگ‌چانگ ـ ری» موافقت کرده و گفته است اگر آمریکا پاسخ مثبتی به این اقدام دهد تأسیسات اصلی اتمی خود را تعطیل می‌کند. دونالد ترامپ از تعطیلی تأسیسات موشکی «تونگ‌چانگ ـ ری» استقبال کرده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در کنار مونگ جائه – این، رئیس جمهوری کره جنوبی در پیونگ‌یانگ

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه،مون جه-این، رئیس جمهور کره جنوبی چهارشنبه ۱۹ سپتامبر / ۲۸ شهریور در یک نشست خبری مشترک با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیونگ‌یانگ اعلام کرد که کره شمالی تأسیسات آزمایش موتور موشک خود به نام «تونگ‌چانگ ـ ری»، واقع در شمال غرب این کشور را تعطیل خواهد کرد.

مون جه-این گفت: «کره شمالی با بستن دائمی سایت آزمایش موشکی تونگ‌چانگ ـ ری و تأسیسات پرتاب موشکی، در حضور کارشناسان کشورهای درگیر این مسئله موافقت کرده است.»

او همچنین به‌نقل از کیم جونگ اون افزود اگر آمریکا اقدام متقابلی انجام دهد، کره شمالی حاضر است که تأسیسات اصلی اتمی نیانگ‌بیان را هم تعطیل ‌کند.

پیونگ‌یانگ سال گذشته موتور موشک قاره‌پیمای خود را در سایت تونگ‌چانگ ـ ری آزمایش کرده بود. با این حال این کشور پرتاب موشک‌های خود را از مکان‌های دیگری همچون فرودگاه بین‌المللی پیونگ‌یانگ هم انجام داده بود

دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا پس از دیدار ماه ژوئن خود با کیم جونگ اون در سنگاپور گفته بود که رهبر کره شمالی به او گفته که تخریب یک سایت آزمایش موتور موشک را آغاز کرده است. در آن زمان روزنامه چوسان ایلبوی کره جنوبی اعلام کرد که احتمالاً منظور ترامپ، تأسیسات آزمایش موشکی در تونگ‌چانگ ـ ری است.

دونالد ترامپ در واکنش به دیدار رئیس‌جمهور کره جنوبی از کره شمالی و توافق‌های صورت گرفته با انتشار پیامی در توئیتر، از موافقت کیم جونگ اون با بازرسی‌های هسته‌ای، بستن دائمی یک سایت آزمایش موشکی در حضور کارشناسان بین‌المللی و عدم انجام آزمایش‌های موشکی یا هسته‌ای و همچنین پیشنهاد برگزاری مشترک بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ توسط دو کره، استقبال کرد و این رویدادها را «بسیار هیجان‌انگیز» خواند.

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 19. September 2018

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 19. September 2018

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز از اظهار امیدواری واشنگتن از دیدار رهبران دو کره در راه دستیابی به خلع سلاح اتمی کره شمالی خبر داد.

کره شمالی به‌دلیل برنامه هسته‌ای و برنامه موشک‌های بالستیکی خود تحت تحریم‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دارد. روز گذشته سه‌شنبه ۱۸ سپتامبر / ۲۷ شهریور کیم جونگ اون در جریان سومین دیدارش با مون جائه ـ این اعتراف کرد که کشورش به‌رغم پیشرفت در برنامه هسته‌ای در زمینه اقتصادی عقب مانده است و در مقایسه با کشورهای توسعه یافته کمبودهای زیادی دارد.

رئیس‌جمهور کره جنوبی روز گذشته (سه‌شنبه) وارد کره‌ شمالی شد تا به بررسی روند صلح با کیم جونگ اون بپردازد.

رهبران دو کره همچنین بر سر تبدیل شبه‌جزیره کره به سرزمینی صلح‌آمیز و بدون سلاح و تهدید اتمی موافقت کرده‌اند.

کیم جونگ اون در جریان این سفر گفته است که می‌خواهد در آینده‌ای نزدیک به سئول برود. اگر این دیدار انجام شود نخستین سفر یک رهبر کره شمالی به پایتخت کره جنوبی خواهد بود.

مون و کیم پیش از این دو بار با یکدیگر دیدار کرده بودند. این دو دیدار در منطقه مرزی و غیرنظامی پان‌مونجوم برگزار شد اما رهبران دو کشور تاکنون در پیونگ‌یانگ با یکدیگر ملاقات نکرده‌ بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.