ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برایان هوک: آمریکا در پی امضای یک «پیمان» با ایران است

مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا خواهان خروج نیروهای تحت فرماندهی ایران از خاک سوریه شد. او گفت هدف از تحریم‌ها انزوای ایران است.

برایان هوک مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت ترامپ در پی دستیابی به یک پیمان با ایران است.

چهارشنبه ۲۸ شهریور: نشست برایان هوک، مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا در مؤسسه هادسون

برایان هوک در سخنانی که چهارشنبه ۲۸ شهریور در مؤسسه هادسون در آستانه نشست مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد گفت:

 «ما امیدواریم که با ایران به توافق برسیم و آن شبیه توافق شخصی میان دو دولت نیست که در گذشته وجود داشت، بلکه به دنبال امضای یک پیمان هستیم.»

مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا درباره تفاوت «توافق» یا یک «پیمان» گفت:

«برجام یک پیمان نبود و در سنا به رأی گذاشته نشد، به همین خاطر هم در شورای امنیت به رأی گذاشته شد. این در نظام حکومتی ما کافی نیست. به همین خاطر هم ما یک پیمان را خواستار شده‌ایم. توافق هسته‌ای می‌بایست به یک پیمان تبدیل می‌شد.»

هوک گفت دولت ترامپ معتقد است که باید به صورت همزمان به برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی ایران پرداخت، چراکه موشک محتمل‌ترین ابزاری است که ممکن است ایران از آن برای یک حمله اتمی استفاده کند.

مسئول کارگروه ایران در دولت آمریکا در ادامه سخنانش درباره هدف دولت ترامپ از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران گفت:

«توافق هسته‌ای با ایران بر اساس این فرض غلط شکل گرفت که کاهش تحریم‌ها ایران را معتدل می‌کند. هدف از تحریم‌ها این است که ایران بر سر دو راهی تغییر رفتار یا انزوا قرار گیرد.»

هوک در ادامه انتقاداتش از برجام گفت:

«توافق هسته‌ای، اجماع جهانی علیه ایران را از بین برد. در خود این توافق، هیچ عبارتی که برنامه موشک‌های بالستیک ایران را محدود کند، وجود ندارد.  قطعنامه ۲۲۳۱ از ادبیات ضعیف‌تری استفاده کرده و صرفا از ایرانی‌ها خواسته فعالیت موشکی نکنند.»

قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ تصویب شد که بر اساس آن شورای امنیت تمام کشورهای عضو سازمان ملل را به اجرای «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) یا متن توافق هسته ای با ایران موظف می‌کند. بر اساس این قطعنامه، هنگامی که ایران به تعهدات خود عمل کند، تمام قطعنامه های قبلی شورای امنیت در مورد برنامه اتمی ایران لغو می شود، اما محدودیت‌هایی از جمله در مورد خرید و فروش تسلیحات برای چند سال برای ایران باقی می‌ماند.

هوک خواهان خروج همه نیروهای تحت فرماندهی ایران از خاک سوریه شد.

مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که با وجود آنکه رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور از آمادگی ایالات متحده آمریکا برای مذاکره با ایران خبر داده‌اند، مقامات جمهوری اسلامی علاقه‌ای به مذاکره نشان نمی‌دهند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هرگونه مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کرده است.

اعتراض یکی از حاضران به سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران، برای دقایقی نشست برایان هوک در مؤسسه هادسون را مختل کرد. نیروهای امنیتی این فرد معترض را که می‌گفت تحریم‌های آمریکا به مردم ایران آسیب می‌رساند، از سالن بیرون کردند.

آمریکا که در ۲۶ سپتامبر/ ۴ مهر سال جاری ریاست دوره‌ای شورای امنیت را به عهده دارد قصد داشت در دستور کار نشست شورای امنیت، نقض قوانین بین‌المللی توسط ایران و اقدامات بی‌ثبات‌کننده تهران در خاورمیانه را قرار دهد اما اکنون دیپلمات‌هایی که نامشان افشا نشده به واشنگتن پست گفته‌اند ایران از دستور کار شورای امنیت خارج شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    این بحث ها نشان میدهد که هنوز هم آمریکا موفق نشده است «آلترناتیو بورژوایی بهتر»ی برای جمهوری اسلامی بیابد. علاوه بر این با حمایت های علنی اتحادیه اروپا از جمهور یاسلامی، احتمال سرمایه گذاری اروپایی ها به صورت محدود در ایران و بهره برداری آنان از منبع سود بی همتایی به نام «ارزانترین نیروی کار جهان» وجود دارد. آمریکا هم با این موضع جدید، به دنبال فشارهایی برای بدتر کردن شرایط اقتصادی و کشاندن هرچه بیشتر رژِم به میز مذاکره است و نشانی از تلاشی جدی برای آنچه که ادعا میکنند یعنی «براندازی» وجود ندارد. در واقع اکنون بیش از هر چیز به دنبال ایجاد شکاف در بدنۀ رژیم بر سر مذاکره هستند. طبیعتاً برخی در درون رژیم خواهان ادامۀ مذاکره هستند و هرچه این بحث داغتر شود احتمال برخوردهای درون حاکمیتی هم بیشتر میشود. آمریکا به دنبال هدایت بخشی از جریانهای درون نظام به سمت همان «پیمان» و سپس معامله با ایشان است.

  • سعید

    خامنه ای فکر میکنه که تظاهرات مردم تموم شده. زهی خیال باطل.