ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران از سازمان ملل خواست تهدیدات اسرائیل را محکوم کند

غلامعلی خوشرو در واکنش به سخنرانی نتانیاهو در تأسیسات دیمونا از دبیرکل سازمان و شورای امنیت خواسته برنامه هسته‌ای اسرائیل را تحت نظارت بین‌المللی درآورند.

غلامعلی خوشرو، سفیر ایران در سازمان ملل به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت نامه‌ای نوشته و در آن از آن‌ها خواسته که هم تهدیدات اسرائیل علیه ایران را محکوم کنند و هم برنامه هسته‌ای این کشور را تحت کنترل قرار دهند.

غلامعلی خوشرو، سفیر ایران در سازمان ملل

نمایندگی ایران در سازمان ملل در این نامه اسرائیل را «برزگترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای» عنوان کرده و از جامعه جهانی خواسته است در برابر «تهدید هسته‌ای» این کشور موضعی قوی بگیرند و آن را به تبعیت از مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل وادار کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل چهارشنبه ۷ شهریور/ ۲۹ اوت بعد از بازدید از تأسیسات هسته‌ای دیمونا که گفته می‌شود محل نگهداری کلاهک‌های هسته‌ای این کشور است، در سخنانی اعلام کرد که هر کشوری که اسرائیل را تهدید کند، خود را در خطر نابودی قرار می‌دهد. او بدون آن‌که از جمهوری اسلامی ایران نام ببرد، با اشاره به توافق نظامی ایران و سوریه گفت: «هیچ توافقی بین سوریه و ایران ما را نمی‌ترساند. از هیچ تهدیدی نمی‌هراسیم. هر که ما را تهدید به نابودی می‌کند، خود را در خطر نابودی قرار می‌دهد و به هر حال به هدف خود نخواهد رسید.» پس از این سخنان، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نتانیاهو را به «بی‌شرمی بی حد و اندازه» متهم کرد.

امیر حاتمی وزیر دفاع ایران ۴ و ۵ شهریور جاری در دیدار از دمشق قرارداد همکاری نظامی بین ایران و سوریه را امضا کرده بود.

نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین از این سازمان خواسته است که اسرائیل را وادار کند تا به پیمان منع گسترش سلاح‌های سلاح هسته‌ای بپیوندد و برنامه هسته‌ای‌اش را تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد.

در حال حاضر هشت کشور جهان دارای سلاح هسته‌ای‌اند. بر اساس معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا حق دارند سلاح هسته‌ای داشته باشند. هند، پاکستان و کره شمالی بر خلاف این معاهده سلاح هسته‌ای دارند. تصور عموم این است که اسرائیل نیز دارای سلاح هسته‌ای‌ست.تخمین زده می‌شود که این کشور دست‌کم ۸۵ کلاهک هسته‌ای دارد.

در شصت‌ودومین نشست کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در وین در حال برگزاری است نیز کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران علیه اسرائیل حرف زد و گفت این کشور به توسعه زرادخانه هسته‌ای پرداخته و عضو هیچ یک از معاهدات خلع سلاحی و کنترل تسلیحات نیست و فعالیت‌های هسته ای خود را نیز تحت پادمان آژانس قرار نداده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین در نامه خود جمهوری اسلامی را «قربانی تسلیحات کشتار جمعی و بطور مشخص سلاح شیمیایی» عنوان کرده و گفته است که اعضای سازمان ملل نه تنها نباید تهدید هسته‌ای را نادیده بگیرند بلکه باید اقدام قاطعی جهت اطمینان از محو تمامی تسلیحات هسته‌ای آن به عمل آورند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.