ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل: حملات هوایی به سوریه ادامه می‌یابد

مأموریت هیأت نظامی اسرائیل در مسکو به پایان رسید. روسیه ترجیح داده سکوت کند. اسرائیل اما در بیانیه‌ای اعلام کرده حضور نظامی ایران در سوریه را تحمل نمی‌کند.

یک هیأت بلندپایه نظامی پنجشنبه ۲۰ سپتامبر گزارشی از نحوه سقوط هواپیمای نظامی روسیه در لاذقیه را به مقامات بلندپایه وزارت دفاع روسیه تسلیم کرد. اسرائیل اعلام کرده که حملاتش به مواضع سپاه قدس و حزب‌الله در خاک سوریه را متوقف نمی‌کند، بلکه تلاش خواهد کرد این حملات را بهتر از قبل با روسیه هماهنگ کند. روسیه در این‌باره سکوت را ترجیح داده اما اعلام کرده که به مدت یک هفته مسیر هوایی و دریایی قبرس تا شرق مدیترانه مسدود است.

پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم (عکس: آرشیو)

دوشنبه ۱۸ سپتامبر /۲۷ شهریور هواپیمای نظامی ایلوشین-۲۰ روسیه در حال بازگشت به پایگاه هوایی حمیمیم بود که  ۴ جنگنده اف-۱۶ اسرائیلی در حال هدف قرار دادن مناطقی در لاذقیه بودند. سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه  با این حمله مقابله می‌کرد  که اشتباهاً هواپیمای نظامی روسیه با ۱۵ سرنشین مورد اصابت قرار گرفت و در دریای مدیترانه سقوط کرد. به پیشنهاد نتانیاهو، هیأتی از افسران اسرائیلی به ریاست ژنرال عمیکام نورکین به مسکو رفتند که درباره این حادثه توضیح دهند.

در پایان این مأموریت، ارتش اسرائیل شامگاه پنجشنبه ۲۰ سپتامبر/ ۲۹ شهریور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که گزارشی از لحظه اصابت موشک به هواپیمای نظامی روسیه، همچنین اطلاعاتی درباره مأموریت بمباران مواضع سپاه قدس و نتایج آن در اختیار مقامات روسی قرار داده‌اند:

«نشست در فضایی صمیمانه و حرفه‌ای برگزار شد و طرفین اطلاعات لازم را به طور شفاف ارائه دادند و به بحث گذاشتند. طرفین تأکید کردند که در آینده سیستم جلوگیری از درگیری نظامی [در خاک سوریه بین دو کشور] می‌بایست بهبود پیدا کند.»

— Israel Defense Forces (@IDFSpokesperson) 21. September 2018

هیأت نظامی اسرائیلی در ادامه این بیانیه به نقش ایران و حزب الله در این درگیری‌ها اشاره کرده و گفته است که اسرائیل مانع از حضور دائمی نظامی ایران در خاک سوریه خواهد شد.

— Israel Defense Forces (@IDFSpokesperson) 20. September 2018

درباره نحوه سقوط هواپیمای نظامی روسیه دو روایت وجود دارد. اسرائیل می‌گوید جنگنده‌‌های اف ۱۶ این کشور در لحظه اصابت موشک به ایلوشین-۲۰ روسیه حریم هوایی سوریه را ترک کرده بودند. وزارت دفاع روسیه می‌گوید جنگنده‌‌های اف ۱۶ اسرائیل از ایلوشین-۲۰ روسیه به عنوان سپر در برابر سامانه دفاع موشکی ارتش سوریه استفاده کرده بودند. اسرائیل فقط یک دقیقه قبل از آغاز حمله هوایی خود به مواضع سپاه قدس، روسیه را از این حمله آگاه کرده بود. مقامات روسی می‌گویند کافی نیست.

مقامات نظامی روسیه درباره نشست مشترک با همکاران اسرائیلی خود کاملاً سکوت کرده‌اند. آویگدر لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل اما همزمان با برگزاری نشست مسکو در گفت‌وگو با رادیو نظامی اسرائیل اعلام کرد که این کشور حملات خود به سوریه را متوقف نمی‌کند بلکه در آینده تلاش خواهد کرد این حملات را بهتر و مؤثرتر با روسیه هماهنگ کند.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد که سیستم‌های خودکار دفاع هوایی در سوریه مستقر می‌کند و علاوه بر این، با برگزاری یک رزمایش مسیر تردد هوایی و دریایی از قبرس تا ساحل شرقی مدیترانه تا چهارشنبه آینده منطقه نظامی و مسدود است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.